Вътрешният министър Младен Маринов разкри защо се избиваме на пътя. Той посочи няколко причини, които събрани водят от проблемите .

"Единият проблем e чисто финансов, тъй като за изграждане на пътищата са необходими много средства. Другият проблем са превозните средства, по-голямата част от които са стари и неотговарящи на условията. Третият много важен проблем е поведението на водачите, на които по някакъв начин им се внушава, че всичко друго е виновно, но не и самите те и това трябва да се промени", каза той пред Дарик.

Според него ще има по-добър контрол, ако Законът за движение по пътищата се раздели на три - за движението, за пътните превозни средства и за водачите.

Попитан къде бърка България в организацията на движението по пътищата, Маринов коментира, че МВР се опитва да отговори на този въпрос, привличайки други институции.

"Наистина има проблеми с пътната безопасност и ние правим всичко възможно да влияем на този проблем. Той касае общата работа на много институции и може би има проблем в координацията. Единият проблем e чисто финансов, тъй като за изграждане на пътищата са необходими много средства. Другият проблем са превозните средства, по-голямата част от които са стари и неотговарящи на условията. Третият много важен проблем е поведението на водачите - по някакъв начин им се внушава, че всичко друго е виновно, но не и самите те и това трябва да се промени", каза още Маринов и посочи, че хората трябва да разберат, че съдбата е в техните ръце, защото според статистика в 96% от случаите катастрофите са по вина на водачите.

"Основната ни дейност е да засилим контрола. Част от техническите средства вече са закупени и дават своя принос. Следващата стъпка е да изградим единен център за обработка на нарушенията, което ще повиши с 50% ефективността на тези

средства", каза още министърът.

На въпрос дали има ефект от увеличаването на глобите по пътя, той отговори, че само по себе си то е добро, но трябва да е в комплекс от действия.

"Ако глобата е висока, но няма гаранция, че тя ще бъде платена, няма смисъл от нея. Трябва да има неотменност на наказания - т.е. ако някой е нарушил, той трябва със сигурност да си поеме отговорността", каза Маринов.

Той посочи, че се работи в посока разделяне на закона за движение по пътищата на три - за самото движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачите. "Така ще се разделят по-добре отговорностите за контрола, за да може да има ясни институции, които да стоят зад тези отговорности. Идеята е да освободим ресурса на МВР да

върши точно тази работа, за която се изискат полицейски правомощия, а именно контрол на пътя, контрол на водачите и т.н.", коментира вътрешният министър.

Попитан дали е за или против идеята за видео регистратори във всяка кола, Маринов отговори, че я подкрепя.

"Така ще се избегнат много конфликти с останали участници в движението и ще помогне на нас като органи, които обслужват местопроизшествия. Мисля, че това ще действа дисциплиниращо на шофьорите, но законодателят ще реши", коментира той.