От вчера фериботната връзка Свищов- Зимнич се използва като един от алтернативните маршрути за преминаване на тежкотоварни автомобили през Дунав, след като мостовото съоръжение бе затворено за ТИР-ове поради пропадане на пътната настилка.

"В момента край ферибота Свищов-Зимнич се е образувала опашка от близо 200 чакащи ТИР-ове. От Община Свищов са направили организация и съвместна охрана от служители на РУП-Свищов, Гранична полиция и общинската охранителна фирма", съобщи кметът инж. Станислав Благов.

Тази нощ над 150 шофьори на ТИР-ове са пренощували на пътя без храна, чакайки фериботите да тръгнат отново тази сутрин. Те превозват храна и са притеснени, че продуктите ще се развалят, ако престоят още една нощ на пристанището, предаде БНТ.
От управата на ферибота изтъкнаха, че се работи се в авариен план. Камионите с бързоразвалящи се продукти се пропускат преди останалите.

Екипите на място пренасочват движението по други маршрути, но по-голяма част от шофьорите предпочитат да използват ферибота, тъй като се с него се скъсява пътуването до Румъния с 4 часа.

"Ситуацията в Свищов е много тежка. Опитваме се да правим организация, повече от 200 тира има на пристанищния комплекс и около Свищов в участъка до „Свилоза” от западната страна на града в източна посока", допълни кметът Благоев, цитиран от БТА.
 
По думите пътната инфраструктура не е разчетена да преминават толкова много камиони с товари, още повече, че пътищата от републиканската пътна мрежа са силно компрометирани.
 
Първоначално вчера от Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха, че пълната забрана за тирове на Дунав мост ще важи до края на май, но по-късно уточниха, че ще важи до 13 април. Строително-монтажните работи обаче ще приключат до края на май.
В късния следобед във вторник от Пътната агенция съобщиха за БНТ, че още тази вечер - след 22 часа, или 4 дни предсрочно ще отпадне забраната за движение на тежкотоварните автомобили над 10 т на Дунав мост.

Очаква се третата фериботна платформа
да бъде доставена в Свищов от Гюргево, за да може да се извозват повече камиони. По думите на Никола Попов, управител на фериботния комплекс, тя ще бъде пусната в експлоатация най-вероятно утре.

Въпреки непрекъснатия режим на работа трафикът през пристанището продължава да се бави, защото двете платформи могат да поемат едва 9 тежкотоварни камиона. Освен това курсът до Румъния и обратно отнема по час и половина.

ТИР-паркингите край Дунав мост в Русе вече са празни, а опашките, които вчера бяха около 5 км, вече ги няма, предаде БГНЕС. По местата за почивка около Русе са останали само по 4-5 ТИР-а, които също ще потърсят алтернативни варианти за придвижване. Комисар Светослав Първанов, директор на ОД МВР-Русе, изтъкна, че има организация да бъдат пренасочвани тировете към други ГКПП-та, където работят фериботи. Той обаче изтъкна, че това трудно би успокоило обстановката, тъй като е ясно, че тази пропускливост на Дунав мост не може да бъде осигурена само чрез фериботите, тъй като те превозват по-малък брой автомобили.

Два екипа на Пътна полиция съдействат на водачите на товарни автомобили за по-лесно преминаване през отсечката за ГКПП Силистра, съобщиха от ОД МВР – Силистра. Трафикът е натоварен, но няма сериозни затруднения. Действията на полицаите са насочени към това - да оказват съдействие и да предотвратяват евентуални ситуации, които могат да доведат до задръствания по бул. “7 септември” в града.

Камиони и тирове преминават спокойно с фериботите през Оряхово, Видин и Никопол, съобщи изпълнителният директор на фериботен комплекс „Оряхово" Добри Радев. Той добави, че няма проблем с преминаването на камионите и курсове има на всеки час.

Със заповед на директора на Агенция „Митници” ще бъде удвоен съставът на митнически служители на ГКПП Дуранкулак и ГКПП Кардам, съобщиха от агенцията. Смените ще бъдат подсилени с митничари от Русе и Варна. Контролът ще се извършва включително със специално изпратени от базата за обучение в Балчик митнически екипи с кучета, обучени да откриват наркотични вещества и тютюневи изделия. На ГКПП Дуранкулак е пренасочена и мобилна рентгенова установка.