Удостоверителните документи за кандидатстване на първокласниците в училищата в София ще бъдат осигурявани от районните администрации електронно и не е необходимо родителите да посещават общинската администрация. Това съобщи Диян Стаматов, председател на Съюза на работодателите в системата на народната просвета в България.

Предстоящото откриване на кампанията по кандидатстване за прием на деца в първи клас е от 21 април.

В тази връзка Столична община уведомява родителите, че удостоверителните документи по гражданско състояние, необходими за кандидатстване на първокласниците в училище, съобразно изискванията на Системата за прием на ученици в първи клас в общинските училища, ще бъдат осигурявани от районните администрации като справки изцяло по служебен път, без да е необходимо родителите да посещават общинската администрация за заявяване/получаване на документи и да плащат такси за тях.

Това са удостоверение за промени по постоянен адрес, в случаите, когато е извършвана промяна през последните от една до три години; удостоверение за промени по настоящ адрес, в случаите, когато е извършвана промяна през последните от една до три години; удостоверение за настоящ адрес; удостоверение за семейно положение; удостоверение за раждане на детето.

Родителите могат да изтеглят и попълнят заявленията за кандидатстване и да ги изпратят на съответното учебно заведение изцяло по електронен път на електронната поща на съответното училище.

Цялата информация за кампанията за кандидатстване в първи клас, бланка на заявление, списък на училищата и контакти с тях, са публикувани в рубриката "Образование" на Електронния портал на Столичната община - https://www.sofia.bg/education-messages, и на интернет страниците на районните администрации.

ИЗБРАНО