Това се случва в Световния ден на потребителите, който отбелязваме днес,  съобщи по "България он еър" директорът на центъра у нас Игнат Арсенов.

"Очевидно е, че хората все повече ни търсят за помощ и защита. Много хора почват да ни търсят превантивно, още докато пазаруват, докато има някакъв проблем - те ни питат какви са техните права дори преди да се свържат с търговеца," обясни Арсенов.

Той каза също, че средно между подаването на сигнал към Европейския потребителски център и връщането на парите или разрешаването на проблем между търговец и потребител, минават около 70 дни.

"Трябва да отбележим, че ние имаме посреднически функции, не можем да задължим търговеца да изпълни задължението на потребителя", отбеляза Игнат Арсенов.

Той обясни още, че когато случаят е международен има по-голямо забавяне. Арсенов каза също, че у нас най-много пазаруваме дрехи и обувки и именно за това са и повечето сигнали към потребителския център. Той напомни също, че европейските потребители са най-защитените, но когато става въпрос за търговия в рамките на Европейския съюз. По думите на Арсенов, когато пазаруваме от търговци извън ЕС, например от Китай, нямаме същите потребителски права.