Представете си свят, в който изкуствен интелект избира кои са важните новини. Какви заглавия има? Кои липсват? Възможно ли е един ден нюзрумът да се окаже празен, а журналистът излишен? Как се промениха стандартите в журналистиката с навлизането на високоскоростната информация, която получаваме отвсякъде? Как се промени средата и за издателите?

На 30 май конференцията 25 ONLINE, посветена на 25-ата годишнина на Dir.bg, събира водещи международни и български експерти в медиите и технологиите, анализатори на аудитория и бизнес, за да търси отговор на тези и още много въпроси, които стоят пред издателите, журналистите и потребителите.

Българският интернет портал организира събитието, с което отбелязва своя четвърт век онлайн, за да бъде споделен опит от всяка страна, свързана с дигиталните медии. Разговорът за променящата се среда и предизвикателствата пред съвременните медии ще очертае последните трендове в издателския бизнес, добрите практики и работещите модели.

Сред експертите, които ще имат думата от сцената на 25 ONLINE, са Константин Камарас, съосновател и почетен председател на IAB Европа, световноизвестният независим анализатор Бенедикт Евънс, българският изследовател на аудитории в международен план Люба Късова от AKAS, изпълнителният директор на БТА Кирил Вълчев, както и други утвърдени журналисти и издатели в българското уеб-пространство.

"Ще говорим за иновациите, но и за традициите, за стандартите на журналистиката преди и сега, за работещите решения, с които информационният поток се превръща в достоверни новини, за новите модели на приходи в медиите. Ще търсим ефективни стратегии за устойчивост и растеж на фона на днешните глобални и регионални промени", казва оперативният директор на Dir.bg Иван Брайков.

Традиционните модели трябва да бъдат преосмислени - това стана ясно след редицата изпитания, пред които беше изправена издателската индустрия в последните години. Пандемия, криза, дезинформация, нови дигитални предизвикателства - всичко това изисква нов подход, който медиите трябва да предприемат. Какъв е той?

Целта ни е конференцията 25 ONLINE за трансформациите в дигиталната журналистика да ни насочи към онези изводи, които ще изградят устойчиво настояще и успешно бъдеще в българската медийна среда.

Всичко важно за форума можете да намерите на сайта на събитието.

Проектът се реализира с подкрепата на:

Филип Морис България, Dundee Precious Metals, A1, "Главболгарстрой", "Инвестбанк" АД, Black Sea Gold, Chivas Regal, Arteks Engineering

Медийни партньори на проекта са:

БТА, БНТ, БНР, bTV Media Group, Дарик Радио, списание "Мениджър"