Телефонът работи вече близо месец денонощно и така ще е 365 дни в годината, предаде БНР.

"На него отговарят шестима млади колеги. Те са подкрепени от екип професионалисти – лекари и юристи. За всеки един от случаите можем да се включим, ако се наложи", каза Венелинова.

Номерът е хармонизиран със страните от Европейския съюз и фондация "Център Надя" има сключено споразумение с МВР за сътрудничество в случаите на изчезнало дете, съобщи БТА.
Партньори на инициативата са още Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД), Български червен кръст, Държавната агенция "Национална сигурност" и Националната комисия за борба с трафика на хора.

Телефон 116 000 не е само линия за получаване на сигнали, но и за осигуряване на практическа помощ, консултации и емоционална подкрепа за деца и родители, подчерта Венелинова. На него ще се приемат сигнали за деца-бегълци (избягали от къщи или от институцията, в която са били настанени), родителски отвличания (национални и международни), криминални отвличания, непридружени деца-мигранти и изгубени деца.
Венелинова обаче призова телефонът да се използва наистина при необходимост.

Директорът на ДАЗД Калин Каменов посочи, че новата телефонна линия се появява след 2-годишни преговори и изрази убеденост, че тя ще е полезна за българските деца в риск. Той отбеляза, че в случаите с фатален край родителите са признали, че не са знаели към кого да се обърнат. По думите му е добре да има кампания за популяризирането на горещата телефонна линия.