Всеки здравноосигурен гражданин има право да ползва медицинските услуги, за които плаща здравни вноски. Но системата е построена така, че когато се наложи той да отиде на преглед при лекар обикновено се започва ходене по мъките. Първо се чака пред кабинета на личния лекар за направление. След това се чака още веднъж пред кабинета на съответния специалист в медицинското учреждение.

"Но за така построената система на НЗОК и с този размер здравни вноски - чакането е такова", коментира Митко Димитров, собственик на Медицински център "Хармония". Като човек, който се занимава с бизнес, той се стреми да гледа ясно и безпристрастно: хората получават равнището на качеството, което е определено от администрацията на държавата. "При частните медицински центрове, включително в "Хармония", пациентът има много по-бърз път до медицинско обслужване. Едно обаждане по телефона, едно влизане в интернет и човек може да бъде прегледан от съответния специалист. Разбира се срещу съответното заплащане. Въпрос на избор (както и в целия свят) е дали да отидеш на доктор през държавната здравноосигурителна каса (със съответния разход на време) или да заплатиш за първокласно отношение в частен медицински център".

Снимка: Студио КАРЕ за ДИР.бг

Свързването с лекар също трябва да се разглежда като услуга. Като такава то е част от портфолиото на платформата easybook.bg.

През тази система пациентът предплаща съответния преглед в Медицински център Хармония (www.harmonia-medical.com). След което отива на място, за да използва часа си. Без чакане пред кабинета и без излишно бавене. Съответно цената е по-висока (но не непосилно висока) заради качеството на обслужването.

Митко Димитров се грижи за семейния Медицински център "Хармония" от отварянето му през 2007 година. Той има завършено висше икономическо образование "Финанси".

"Както във всеки един бизнес, винаги има начална точка. За мен тази точка е, че моята майка е лекар. Баща ми също беше лекар. Заедно със съдружник основахме Медицински център Хармония. В него моята майка е управител. Аз като неин син сега се грижа за бизнеса", обяснява Димитров. На въпрос защо не се е насочил и той към медицинската професия, отговаря:

"Човек се ражда с различни заложби и дарби. Мозъкът на всеки човек е развит по различен начин. Всеки си има място в живота. Важно е човек да си намери професията и работата, която да харесва. Аз съм създател на бизнеси. Не е задължително и строго необходимо човек да повтори професията на родителите си. Не бива и да го насилват да я повтори. Може съдбата му така да е наредена, че да повтори работата на прародителите си. Например моят дядо е имал бизнес, бил е предприемач. А може би някой ден някое от моите деца ще стане лекар".

Медицински център Хармония (www.harmonia-medical.com) се намира на комуникативно място в София, непосредствено на самото локално платно на бул. "Цариградско шосе" в Младост 1, съвсем близо до спирка "Света Ана" . Тел. за връзка: 02 874 00 22, 0888 74 00 22.

Снимка: Студио КАРЕ за ДИР.бг

В центъра работят 18 специалисти в различни области: Вътрешни болести, Кардиология, Гастроентерология, Гинекология, Уши-Нос-Гърло, Физиотерапия и рехабилитация (вкл. Кинезитерапия), Ортопедия, Съдова хирургия, Ендокринология, Дерматология, Офталмология. Извършват се ехографски изследвания на Млечни жлези (Ехомамография), Щитовидна жлеза, Коремни органи, Раменни, Глезенни и Коленни стави, както и стави на пръстите, измерва се костна плътност. Някои от специалистите практикуват единствено в МЦ Хармония, а други и в болнични медицински заведения. По НЗОК се приемат пациенти в 3 специалности: Физиотерапия и рехабилитация (много развита специалност), Уши-Нос-Гърло и Вътрешни болести. Медицински център Хармония работи и с 13 (тринадесет) Здравнозастрахователни дружества, с които поддържа коректни взаимоотношения.

"Ние сме утвърден медицински център. Вече почти 12 години (от 15 Ноември 2007 г.) работим успешно. Познават ни в целия двумилионен град. За някои наши специалисти имаме записвания и от цялата страна. В началото беше трудно. Много трудно. Но постепенно с упорство, с търпение, с добро отношение и с добро изпълнение на медицинските грижи, си заслужихме доверието", казва Митко Димитров.

Снимка: Студио КАРЕ за ДИР.бг

"Нашият медицински център Хармония не е огромен. Но е от онези места, които са като перлички, като бисери (които се срещат рядко), където човек може да намери качествена медицинска помощ и добро обслужване и отношение. Имаме напълно функционални кабинети спрямо държавните стандарти, добра техника, намираме се на много хубаво място и специалистите имат удобен график."

"При нас работят двама професори и редица много квалифицирани лекари и администратори. В МЦ Хармония достъпът до медицинска услуга е скъсен. Имаме бърза връзка с пациентите, тоест имаме специално обучени медицински секретари, които са готови винаги да съдействат при обаждане или посещение на място. На всяко обаждане на двата ни телефона отговаря човек от Медицинския център, а не обща телефонна централа. Разполагаме и със система за записвания онлайн. Чрез он-лайн платформите за записване, с които работим, денонощно (24 часа / 7 дни в седмицата) в нашия сайт (www.harmonia-medical.com) могат да се запазват часове за прегледи и изследвания. Easybook.bg е една от платформите, на които разчитаме за онлайн записвания и единствената, с която работим с предплащане".

Митко Димитров разглежда easybook.bg като иновативен портал, развиван с поглед в бъдещето. "Има качествен и стойностен дизайн. На човек му става ясно веднага какво да очаква. Идеята при easybook.bg е, че пациентът предварително заплаща услугата, идва, преглежда се, оказва му се медицинска помощ и си тръгва, за да си продължи своята ежедневна дейност. Така пациентът спестява време и не мисли за нищо друго освен за здравето си."

Снимка: Студио КАРЕ за ДИР.бг

От Медицински център Хармония работят вече 6 месеца с easybook.bg. "Ийзибук ни предложиха сътрудничество, бяха активната страна. Техните търговски представители ни оказаха необходимото внимание, разменихме рекламни материали, харесахме се взаимно с постигнахме добро разбирателство. Стараем се да сме полезни на пациентите чрез easybook.bg".

Като собственик на медицински център Хармония Митко Димитров води точна статистика за вида и броя на пациентите, които идват в лечебното заведение. Той ги разделя основно на два вида: едните са болни, които имат нужда от внимателни здравни грижи, а другите пациенти са хора, идващи за профилактични прегледи.

Димитров вече забелязва ползите от еasybook.bg при записване на прегледи и твърди, че силно вярва в бъдещето на платформата и нейното развитие. "Водим точен график за записване, той ни е необходим, защото непрекъснато се променя. Платформата ни помага, за да имаме нови пациенти, които успяваме да интегрираме в нашия график. Всички от административния персонал са информирани и знаят как работи easybook.

В Медицински център Хармония няма леглова база и при потенциални спешни случаи, пациентът е насочван към съответното лечебно заведение. По думите на Димитров за съжаление все по-често се случва хората да се записват вече когато имат оплаквания, а не за профилактични прегледи, т.е преди да е заболял човек.

 

"Профилактиката е най-важното нещо. Всеки човек е податлив на заболявания, но някои заболявания, като и ако се открият рано, се лекуват успешно и евтино. Когато се открият късно - лечението им е трудно и скъпо, а често и невъзможно. Причинява болки на пациента и страдания на близките му. Това трябва да е ясно. Така че редовните профилактични прегледи са задължителни. От нашия опит е изведено: има живот преди рака и живот след рака. Който не е виждал рак не знае, а който е виждал рак е наясно. Според нас държавата трябва да въведе необходимите задължения всеки един човек да се преглежда, но да въведе и сериозни, ясни и категорични санкции към човека, ако не се преглежда. Някои насоки за профилактични медицински прегледи без да сме напълно изчерпателни: поне веднъж годишно трябва да се прави пълна кръвна картина. Да се спазват сроковете при лекар гинеколог и лекар образна диагностика (т.н. мамолог). В Медицински център Хармония сме много силни в специалности Образна диагностика (т.н. Мамолози) и в Акушерство и гинекология - имаме 6 прекрасни специалиста. Също така трябва да се следят редовно и обособените за всеки пол органи: да се прави редовно ехография на млечни жлези, ехография на матка и яйчници със скрийнинг против рак на шийката на матката. За мъжете - ехография на простатна жлеза. И за двата пола след 50 години трябва редовен скрийнинг за рак на дебелото черво. Това са все важни профилактични прегледи. Макар и да не са всички необходими."

Всеки един час, записан през easybook.bg e с отбелязана продължителност и точна цена. Но според Митко Димитров "ние в Медицински център Хармония не сме "поточната линия". Ако прегледът трябва и е необходимо да се проведе малко по-дълго време от установеното - ние го провеждаме по-дълго. Целта е да може пациентът да получи необходимото и достатъчно внимание за неговия проблем. Пациентът е на първо място. За мен е важно да работя с лекари, които си обичат работата. Да гледат на пациента основно като на страдащ човек, който се нуждае от грижа и помощ, а не като източник на приходи".

Принцип на Медицински център Хармония е прегледите и изследванията да се правят максимално качествено, за да се върнат пациентите и да препоръчат услугата и на други техни познати. "Ние се стремим да спечелим на своя страна всеки един, без значение млад, възрастен, богат, беден. Тук идват хора с различни професии и с различни възможности. Но за нас те са преди всичко нуждаещи се от медицинска помощ хора, а не поредната бройка".

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Именно според мотивацията на лекаря, Митко Димитров подбира и специалистите, които ще работят в МЦ "Хармония". "Нашите лекари получават възнаграждение в зависимост от работата си. Аз вярвам в стимулите. Когато при някой лекар се връщат пациенти, той получава и по-голямо възнаграждение. Не приемам сътрудничество с лекари, които са безхаберни към работата, към документацията и не се отнасят с внимание към пациентите".

Митко Димитров вярва твърдо в лекарското призвание: "Да си лекар е чест и тя се пази за цял живот". Категорично отхвърля единствено финансовата мотивация като водещ принцип в медицината: "Не може и не приемам лекарят да бъде търговец. Не може меркантилността да бъде водещото в професията. Имам следния принцип, който ясен и изведен от практиката:

Ако лекарят - специалист си свърши качествено работата и пациентите му се върнат, то парите на лекаря ще идват сами при него.

Ако лекарят си свърши качествено работата и неговите пациенти доведат при него и други пациенти и го препоръчват на свои познати - този лекар никога няма да има финансови проблеми през живота си.

И обратното: ако при лекаря (погледнато дългосрочно) не му се връщат пациентите, то този лекар има сериозен личен проблем. И има за какво да се замисли за себе си и своето призвание. Трябва да се замисли дали си е избрал правилната професия. Дали не е трябвало да стане художник, архитект или да овладее някоя друга професия? "

Митко Димитров има препоръки и към основателите на платформата easybook.bg:

  • Да познават добре своя бизнес;
  • Да задържат персонала и да развиват квалификацията му;
  • Да увеличават броя на клиентите си;
  • Винаги да измислят нови неща, т.е. да знаят, че винаги имат какво да развиват още и още;
  • Да се трудят неуморно всеки ден (защото човешкият мозък е роден мързелив);
  • Да изпълняват задачите си всеки ден докрай, защото "зад ъгъла винаги стои конкурентът".

"Колегите от easybook.bg имат шанса да са едни от първите в този бизнес. Но спрат ли да се развиват и да измислят нови и нови неща и да имат нови и нови клиенти - ще са вече изостанали. Трябва да се трудят за бизнеса си по същия начин, както са се трудили в първия ден, когато са го създали. Това е тайната на успеха.", твърди Митко Димитров.