Около това мнение се обединиха участниците в дебат за нерегламентираните състезания с автомобили, организиран от Парламентарната комисия по транспорт, предаде БТА.

"Нерегламентираните състезания могат да възникнат спонтанно и предвид опасността, която представляват за останалите участници в движението, трябва да се предприемат съответните мерки срещу тези лица", заяви зам.-министърът на вътрешните работи Красимир Ципов.

По думите му, за съжаление, до момента няма влезли в сила санкции за подобни нарушения.

Съгласно сега действащия закон се предвижда временно спиране от движение и глоба от 2 до 7 хил. лева, в случаите, когато се изменя конструкцията на превозното средство. От 50 до 150 лв. е глобата за лице, което допуска за движение МПС, което няма необходимото разрешение, припомни Ципов.

За миналата година са образувани две досъдебни производства. Едното е за престъпление във връзка с катастрофа заради нерегламентирано състезание, а другото - за причиняване на смърт по непредпазливост по същия повод.

Според Антон Гинев - зам.-министър на транспорта, предложи да се премахнат обектите, на които се извършват гонки, като този на летище Сливен например, и да се увеличат санкциите.

Пистата на Доброславци да стане терен за организиране на законни гонки, предложи обаче Румен Вергиев, представител на автомобилистите.

"Самото място е достатъчно широко, за да може да се направи за отсечка направо и да се изгради картинг писта за дрифт", коментира той.

Според Вергиев такива места трябва да има на повече места в страната, защото има достатъчно подходящи - казармени терени, летища и други общински терени. По думите му, ако това стане, много повече хора ще се пренесат от улиците на тези места.

Съгласни сме всеки, който влиза на терена, да бъде проверяван за алкохол и за наркотици. Освен това да се заплаща вход от 5 лв. за наема и покриване на разходите по поддръжка на пистите, предложиха още автомобилистите.

Що се отнася до ограниченията в кубатурата и мощността на автомобилите, те не са решение, защото всяка кола може да вдигне достатъчно висока скорост и да причини произшествие, смята Вергиев.

Има идея, по подобие на практиката в Русия - всеки легален участник да слага камера в колата си, която постоянно ще следи неговите действия.

"Ако има 600-700 такива коли, които да обикалят из София, много по-лесно тези, които се гонят по улиците ще могат да бъдат хващани и записите да бъдат изпращани в КАТ", посочи Вергиев.

Ние не сме престъпници, заяви той от името на любителите на високите скорости, затова са против идеята гонките да бъдат инкриминирани.

"На шествието на базата в Булгарплод, където сега се организират подобни гонки, се събрахме над 100 души със около 600 коли. Имам амбицията да учредя легална неправителствена организация, наречена "Рейс лайф" (Състезателен живот), със съдружник Илко Илиев, водещ на кампанията "Спри агресията по пътищата", каза още Вергиев.

За необходимостта от пакет от мерки, основно чрез засилване на санкциите и контрола, се обявиха и от Столичния общински съвет. Обезопасяване на спирките, легналите полицаи и снабдяването на всички кръстовища с видеонаблюдение са сред приоритетите на СОС.

За миналата година на територията на София са постъпили сигнали за 235 гонки, като потвърдени са 18.

Емил Панчев, председател на СБА, даде дефиниция за "гонка", според законодателството в Канада и Великобритания, където това означава превишаване на скоростта с 50 км.

Началникът на "Пътна полиция" Бойко Рановски пък, каза, че 7225 са регистрираните катастрофи с над 725 загинали за изминалата година, което е с 48 повече от миналата.

Той уточни, че се получават много сигнали за гонки, но не се потвърждават, когато полицията отиде на място.

Установявани били струпвания на 220 лица на едно място, както и на 40-50 автомобила, които обаче не са осъществявали гонки в момента на проверката.