Движението по автомагистрала "Тракия" от Пловдив до Стара Загора се извършва с ограничение на скоростта-90 километра в час. При това знаците са поставени съвсем акуратно и на всеки 2 километра.

Това сигнализира пътуващ по направлението шофьор. Според него, скоростта в участъка, който е затворен за ремонт е 90 километра в час при двупосочно движение в едното платно на магистралата, същата скорост е и за участъците извън ремонта.

От Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха за промяната, която на практика закрива магистралата в посочения участък. Според последните данни, движението от км 134 до км 157 в участъка от Пловдив до Стара Загора се извършва с максимална скорост до 90 км/ч и повишено внимание поради извършване на краткотрайни ремонтни дейности. Срокът е до 30.06.2018 г.

Към това прибавяме и съобщението за временно движението по АМ "Тракия" от км 156 до км 208+181 в участъка от Пловдив до Стара Загора с максимална скорост до 90 км/ч и повишено внимание поради извършване на ремонтни дейности. Срок до 30.09.2018 г.

Така картинката се изяснява - от 134-и километър на "Тракия", последния разклон за Пловдив в посока Бургас до 208 километър-Стара Загора - движението е със скорост, която е за първокласен път, а не за магистрала. Евентуално ще се възстанови допустимата скорост по магистралата към 30 септември 2018 година.

Така че тази година трафикът от София до Бургас ще бъде сериозно възпрепятстван заради ограничението на скоростта. Макар че бегли наблюдения показват, че малцина водачи спазват ограничението, а и "ремонтни работи" не се забелязват. Но пък на Пътна полиция се отваря много работа - застават и засичат скоростта, нарушители ще има бол. 

Ясно е, че магистралата след Пловдив се нуждае от ремонт - там има ужасни участъци с износен асфалт и коловози като селски път. Въпросът е трябваше ли да се намалява скоростта в участъци, които не се ремонтират. И как ще спазват шофьорите подобно решение, което превръща магистралата в първокласен път...