Учениците до трети клас без количествени оценки
На учениците от първи до трети клас, включително, да не се поставят количествени оценки гласува парламентарната образователна комисия на днешното си заседание.
По-рано днес синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" отново поиска да отпадне държавното външно оценяване в четвърти клас или т. нар. малки матури.
Депутатите от БСП Мариана Бояджиева и Стоян Мирчев искаха да има количествени оценки за учениците във втори и трети клас, тъй като това поискали на среща с тях учители и директори на училища.
На същото мнение беше и доц. Милен Михов от Патриотичния фронт. Според тримата народни представители не бива да се страхуваме от оценки във втори и трети клас, защото те имат възпитателен ефект върху учениците.
Заместник-председателят на образователната комисия Корнелия Маринова от ГЕРБ заяви, че образованието ще е по-качествено, ако отпаднат количествените оценки в началния етап на образованието.
Въпросът да има или да няма оценки до трети клас е дискусионен, тъй като мненията на учители и родители са полярни по него, както и на обществото като цяло, заяви Марияна Бояджиева.
Според народните представители от ГЕРБ трябва да се остави време на учениците до 9-10 години да трупат знания, за да не "стават бележкари".
Председателят на комисията Милена Дамянова от ГЕРБ отбеляза, че във Финландия, в която в средното образование учениците имат много високи резултати, децата в много късна възраст получават оценки.
Целта е в тази възраст учениците да придобият знания и умения, и затова финландските деца ходят с удоволствие на училище, което не може да се каже със сигурност за българските ученици, заяви Дамянова.
Депутатите от комисията гласуваха също, че учениците няма да повтарят от първи до четвърти клас, но ще има допълнителни занимания с изоставащите деца.