Коментари - Учениците до трети клас без количествени оценки | dnes.dir.bg
назад

Учениците до трети клас без количествени оценки

На учениците от първи до трети клас, включително, да не се поставят количествени оценки гласува парламентарната образователна комисия на днешното си заседание.

Обратно в новината

Коментари - Учениците до трети клас без количествени оценки | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Намерила кого да дава за пример?!

Какво значи :оценките ги стресират: Оценката се дава за положен труд на ученика . Някога имаше оценки и децата бяха жизнени и нямаше и следа от стес и знеха много.....а за сегашните само се гледа какви им били правата ,да не се стресират , въобще голямо гледане .....но за задължения никой не говори....резултата тотално неграмотно население

Накъде вървиш, Българио???? В еуфорията забравих същественото, та искам да попитам нещо, за да уточним истината, де! Тази Милена Дамянова не е ли онази Милена, която като зам.министър на МОН(в един предишен, ако се не лъжа) не знаеше кой е написал Химна на България?! Хей, вие храбрите журналисти, защо не припомнихте този факт(ако тази дама е несменяемата зам.-министър на Просвещението), за срам на дядо Славейков, а бързате да се докарате на управляващите?! Е, как тогава тази бледа дама да ни поучава и да кове законите на българското просвещение? Та може ли тази дама или самият министър да каже колко струва българският учител? Знае ли тази дама-чиновник от високо ниво, как се съотнася средната заплата на българските учители и неговите колеги от Гърция и Румъния например - не от Норвегия, Швейцария или Франция? В България средната заплата не може да достигне 300 евро. В Гърция тя е около 1200 евро. В Румъния около 1000 евро Защо през пустите му демократични години, нищо не остана от горещото доверие и безграничното почитание към българските учители? Та нали именно те бяха основните будители на нацията, на българския дух и възпитанието в родолюбие и патриотизъм? Е, разбираемо ли е тогава, че случайни индивиди стават министри на просвещението? За да си спомним за проф. Иван Димитров Шишманов един от основателите на Софийския университет - филолог, писател, основател и пръв председател на българската секция на Паневропейския съюз, член е на Македонския научен институт, наследник на известната възрожденска фамилия и министър на просвещението! Ще се сетят ли чиновниците от МОН да отбележат на 22 юни рождената дата на проф. Шишманов???? Знае ли тази госпожа кой е написал през 1892г. Химъ на Св.св. Кирилъ и Методий? Знаят ли чиновниците от това министерство, че науката и културата са били винаги Социалната молитва на българите?

Не гледайте средната работна заплата в тази или онази страна. Да си дойдем в България и направим една кратка равносметкс: колко струва обучението на един учител в / личен план и средства/ - за четири годишно обучение - средно около 12 хиляди лева. Обучението в достоен елитен коафьорски курс - около 2000 лева, а от по-елементарнитр - около 300 лева. Продължавам по-нататък: цената на учителския труд, като лекторски час не надвишава бруто заветните5 лева, доккато 1 офъкване/поТстригване е минимум 6, я може и в пъти повече лева, при това - за 15 минути, а не както е при учителите - тровиш си нервите с мининлум 18 ученици за 45 минути. Всичко оставям без коментар. С тази уговорка, че поправката на прическата може да се извърши след около 2 месеца, но пропиляното учебно време, не може и за 20 години да се навакса...

Какво означава без количествени оценки - да няма оценки ли? Почти съм сигурна по наше време нямаше оценки до 4 ти клас. Но аз не виждам нищо лошо да има оценки във втори и трети клас. Детето ми е в трети клас по мое наблюдение при малките оценките действат мотивиращо. Няма да коментирам моето, но примерно имам наблюдение върху съученика и близки семейства сме. Това дете в началото беше много зле с материала и не полагаше никакви усиля главно тройки и тук там 4 и 2. В един момент с малко натиск от родители започна да получава 5 и 6, толкова се радваше и само започна да без да му висят на главата, да се упражнява и да пише домашни, естественно резултатите са много добри.

Какви ти оценки, какви ги бръщолевите...Сега е демокрация, няма нужда от оценки - всички равни, изпълнявайте командата "равнисссс" после - "мирно".Българчета, циганета, всички в кюпа! На тези полуидиоти, управляващите, де, не им трябват умни и образовани граждани, за да се прави всичко възможно колкото и да са останали умни и перспективни деца, те трябва да се реализират някъде на Запад. Аз не помня след времето на Славейков и дядо Вазов, да е имало подходящ министър на просвещението. Което разбира се, не е никак случайно! Кой може да ми посочи нормален министър на просвещението през последните 30 години???? За да се знае и помни- управляващите няма как да позволят да растат умни, здрави и перспективни младежи! А останалите - колкото се може по-бедни и гладни! Вижте бездната между властващите и останалите, която се увеличава непрекъснато. А уж тези крадливи наследници на Бай Ганьо все говорят за народа, все я вършат от името на народа...Така ще бъдем в глухите балкански коловози, докато не се вдигнем и ги пометем-каквато и да е цената. Няма друг изход-никой няма да бъде осъден за далаверите, довели ли до този хал...

Както се казва: "Като се знам какъв инженер съм не смея да отида на лекар". Средното образование е пълна трагедия, за висшето не ми се и говори. Бележкарството открай време е лоша практика - "Защо нямам шестица, а пет и половина?" и се започва една трагедия, не ти е работа. В образованието на децата трябва да участват и родители и учители. Трябва да се намери златната среда и да има ясни критерии. Най - лошото е, че образованието няма никаква практическа насоченост. Учи се наизуст колкото да има там някаква оценка. Вярно се подготвя нация от обслужващ персонал. Жалко.

А ти какво очакваш - 80% от децата някой ден да станат изобретатели и директори ли?

Не. Надявам се да има деца, които да станат учители, писатели, инженери, химици, журналисти. За обслужващ персонал и 8 - ми клас стига.

Такава система е подходяща може би за частните училища, където родителите трябва да са сигурни, че парите им не отиват на вятъра. Но децата на обикновените хора трябва да знаят от първия учебен ден, че отиват на училище, за да учат, да получават знания и да имат ясна представа доколко успешно се справят с това. Очевидно е, че целта на подобни реформи е да не се създава комплекс за малоценност у децата във връзка с умственото им развитие и полаганите усилия. Но децата не са равни в различни отношения например в материално отношение, физическа сила, външна привлекателност и способност да се харесаш, степен на агресивност и т. н. Затова йерархията между тях ще се създава въз основа на тези критерии, а не на резултатите от обучението, което е целта на ходенето на училище.

Миленке Миленкеееее за тази топ идиотска идея трява да ви оценят не с "единица"а направо с "минус шест,то бива бива ама сте направо върхът на идиотизма!!!!!!!!!!!!!!!!!!

По мое време до трети клас нямаше оценки, а ни даваха диплома за преминаване в горен клас, без акцент върху определени предмети. Май "комунистическият " модел не е бил толкова лош ;)

Аз също съм продукт на соца и си спомням,че в първите класове,мисля,че до 4-и,имаше вербални оценки: Браво,Отлично,Мн.Добър,Добър,Неудоволетворително.То си е същото и се прави именно с цел да може детската психика,която не може да борави с абстракцията,да възприема по-лесно как се е справила с дадената задача. Т.е ако кажа на един безписмен човек "6!",той ще ме изгледа учудено,но ако му кажа "Браво!", прекрасно ще разбере,че искам да го похваля.

Явно си по млад от мен, защото това до 4-ти клас го въведоха някъде към 89-90 година и май е продукт на демокрацията , преди това имаше преминаваш или не. Относно заключенията си прав. Между другото 6-тобалната система е порочна което пък е недостатък. Мога да се обосновоа така: реалните оценки са от 2 до 6 или това прави 5-тобална система, а 3 е Среден, което на практика не е така, за да получиш Среден ти трябват поне 50% знания, а това поставя неравенство в различните степени. Имаш 4 положителни и една отрицателна оценка, това пак е несправедливо .

Моделът на САЩ,в който,под предлог,че се пази детската психика,всъщност последната непоправимо се уврежда. Час по физическо в САЩ.Всички деца спринтират. Ръкопляска се бурно на всяко от тях.Накрая всички получават еднакви медали и даскалката с усмивка от ухо до ухо изпищява възторжено: "You are all winners! /Всички сте победители!"/ Позитивно мислене par exellence. Връзка с действителността- нулева. Навремето един доста мъдър тип, другарят Луций Аней Сенека, е казал: "Per aspera ad astra"- буквално "През тръните- към звездите". Древните са разбирали това онова по отношение на трудностите,които каляват характера. Западният модел на образованието ражда дебили,без никакви житейски аспирации. Младото трътлесто българче ще възприеме манталитета на младото брутално трътлесто американче и ще си каже "Оти да се пОтим,след като съм winner така или иначе?" Чудя се кого ли ползва този модел на гражданин;-)?

Тлъстият американец е продукт на социалната им система, а не на кой знае какви дефекти в образованието, камо ли стимулиране на позитивното мислене и съхраняваме на психиката на детето свежа. Оценките на деца до 10 години са пошъл опит да превърнеш от тях магарета с порков, окачен на пръчка пред тях. За някои видове мислния това е добро дело. За други е пошлост. В древна Гърция нещата са най-често актуални и днес. Стога да имаш техния светоглед, че да ги разбереш. Иначе ставаш Дявола, който тълкува Евангелието.

Драги вегетарианецо,за коя Древна Гърция говориш? За тази,в която спартанските деца са били толкова дисциплинирани и корави,че едно от тях оставило откраднатата от него и скрита под дрехите му лисица да му разкъса стомаха,без да издаде нито звук,докато отговаряло на въпросите на наставниците си? За тази система,в която лошата оценка е означавала физическо наказание? Искаш да кажеш,че Аристотел не се е справил добре с възпитанието на младия Сашко Македонски,така ли;-0???! Напротив,текущата западната система е идиотска именно поради сравнението,което си дал. Тотално функционално неграмотни хора се интересуват само от точковото си оценяване на SAT,примерно- хора без обща култура,без реални знания и умения,но с идеални оценки на тестовете. Там определено са поставили каруцата пред коня-това,за което ти ми се струва,че обвиняваш оценките. Навремето тук имаше списък от книги,които бяха задължителни за прочит от всяко дете,разнообразни кръжоци и т.н,развиващи мисленето му в много насоки. Там такова нещо няма,защото било насилие над детето. Последният педагог на Запада е Борис Сидис- руският евреин,създал от сина си гений. Не мисля,че това е пример за ограничаващо мислене. Виждам,че и тук начинът ти на хранене дава отражение върху мисленето ти- говориш за "свежа детска психика",все едно става въпрос за репи и марули. Аз не съм срещал подобен термин в психиатрията или психологията,но моля те,бих искал да узная смисъла,който влагаш в него.

Няма еднозначен отговор на този въпрос!

Минава с с двойка ,заради цига..ите,сега и без оценки до трети клас. Къде отива мотивацията на децата ни ???????? Политиците и големте глави в министерствата могат да удължат и детската градина до навършване на пълнолетие. Ужас,това не е истина......

Мотивацията отива през учителя обратно при детето, тъпоумний! Дават се качествени оценки на напредъкта, те се споделят през годината и накрая с родителите. При голямо нсеправяне се говори извънредно. Твоето предложение би означавало отрано да кажеш на детето "ти си просто", като с това единственият ефект върху детската му психика ще бъде да ти повярва и така до края н аживота му. Също толкова опасно е да му кажеш, че е много умно и че постига всичко с лекота. Тогава окончателно ще го откажеш от трудолюбие. Алтернативата е преподавателите да мотивират децата в хода на учебия процес и да осигуряват за всяко най-доброто, на което е способно. Без да осакатяват децата по лесния начин: оцених те, това си ти. До 10-на години съзнанието на детето не ев такава степен зряло, че да може да възприеме оценката като мотив. Възприемат я като мотив само родителите през този период. Детето обаче е достатъчно голямо, за да се самокласифицира в резултат на оценката, което в почти всички случаи води до ранна загуба на възможност за децата почти всеки психологически и мотивационен профил. Навикът да оценяваме е много тъп навик. Вместо това е добре да преценяваме и да правим нещата индивидуални. Това е бъдещето на света във всяко отношение. След дестетилетия така ще се живее. Не е редно да се опъваме като магарета и... твърде вероятно да отмъщаваме на децата си за тежкото ученическо детство, което сме имали. А то е било тежко и тегобно. Ако единици са се адаптирали към него, още по-зле, понеже това са склонните към безусловна прнадлежност към Система. Това са нетворците. И разбира се под 1% свръхталанти, коит нито училище, нито диктатура не може да спре, но те си личат, понеже са много, много нависоко в интелекта.

Абе бунак на 10-на години циганетата започват да се "чукат"на 12-13 да раждат,какво качественно оценяване бе,баси и образованите дебили дето сте!!!!!!!!!!!!!!!!!

Делегираните бюджети са начин за закриване на малките училища и това го знаят всички-политици и хората от системата.Но защо не се променя - не искат да има училища по селата ни.

Не искат да има села, май и деца не искат да има, кой ще ги храни тия след време, не знам .

мале, какво таквоз увожаване от дир. се си е сащото, като изключа нигрАотни. айде вий ги изключете. можете ли. за некав за покрив, тролове да гоните ваши--- а граматиката, как ще я управите? што зтайте ли, за таз грамагтика се иска да се чете. и вече бега и от даскала, щто тъй, никой не знай. и нема и да се разбира. иначе убаво, тет а тет и дир мълчи. идеал некав.

децата не се оценяват. ний са оценяваме с тях. но не като ги купуваме. защото умират от лъжи. едно е да се наричаш Даскала, друго е да те боли за всяко дете. че и за дърти , за тояги, неполучени.... Макаренко - за всеки. можи и зола, но щом сте русофили..в некав лагер. нема проблем. по български рецептата е проста - първо ставате деца, после ги убивате. после те убиват децата на тези които още са тук.

WTF!? Коментирайки образователната система в БГ демонстрирате такъв БЪЛГАРСКИ ЗА НАПРЕДНАЛИ, че чак останахте неразбран. Да не би да Ви е сполетяла съдбата на Ницше от последните му 10-тина години?

"По-рано днес синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" отново поиска да отпадне държавното външно оценяване в четвърти клас или т. нар. малки матури." Държавата оценява "външно" положените усилия от училището и учителите, а НЕ знанията на децата. Затова реват синдикатите. Такава външна оценка трябва да има накрая на всяка година и от това да зависи държавното финансиране на учебното заведение.

В края на годината да се събират и мненията на родителите за учебниците,учителите ,за всичко касаещо учебния процес.Сега спорят учители и министерство а никой не се съобразявя с родителите,се пак децата са наши!

па може и дира да пусне неква музика. да са види, че сензорката не е неква мастия за 10 хилки по дупето...а че е човек. иначе, ний тук можим безплатно и по повече. некои казват, че отгоре на кенефа не са само дупета. имало и други еща. ние не верваме на глупсоти и живот извън дупета. така от 70 години.

имали ли сте деца.. чували ли сте ги. не че е по новината.. но кой закон можи да ми пречи да спамя. гледам, вечи и аск

и ток крадът , а на бедните слагат електромери които въртят двоино за да се избегнат голями загуби

Създавай кретени: http://dnes.dir.bg/news/uchenitzi-otzenki-parlamentarna-komisia-19056328?nt=4 еврокретени Явно не е останал народ който да се притесни и възпротиви. Съжалявам ако съм нарушил тишината и спокойствиуто на някой. Сбогом.

Точно така!от ранна детска възраст никаква конкурентност,лидерство,борбеност,идентичност!всички плява и бъдещ електорат-по-лесно се манипулират и контролират. какви ще са степените-"ашколсун","нанайси","gutt","bad"?

Ако до 10 години вкараш конкурентност, изработваш две глупи деца: вечни лузъри и уроди, способни на каква ли не пошлост, за да надмогнат.Не намирам позитив в нито една от тях. И първата, и втората група са вредни за себе си и за света. Вместо това можеш да потърсиш спокойно изява на способностите, да ги насочиш, да убедиш детето, че може най-добре това и това, за да повярва в себе си. Ето тази група хора щ бъде полезната за себе си и за света, докато гореспоменатите се самоунищожават в ярост: едните от загубата, а другите от безусловна жажда за придобиване на всяка цеана. Ето това са хората, които равят света много мръсен и гаден.

Ами госпожа председателката на комисията, вместо да бистри политиката "за " и "против" оценките, да вземе да направят радикални промени относно дисциплината в училище, защото първата причина за ниските резултати в училище не са оценките и мързела на учениците, а дисциплината, която в повечето случай праваля учебните часове и най-вече мерките за използване на телефони в час-повече от половината време в часа отива в пазарене с учениците да ги приберат, но хич не им пука.

...МУТРИТЕ В БГ ПАРЛАМЕНТА СИ НЯМАТ ДРУГА РАБОТА, ОСВЕН ДА ВИ ЗАНИМАВАТ С ПРОЕКТИ, ОТДАВНА ДОКАЗАЛИ СЕ КАТО НЕУСПЕШНИ, НЕРЕНТАБИЛНИ И БЕЗИНТЕРЕСНИ.... ПО-ЛОШО - ОПИТВАТ СЕ ДА ВИ ОТВЛИЧАТ ВНИМАНИЕТО ОТ НАБОЛЕЛИ ПРОБЛЕМИ, КАТО ВИ ПРОБУТВАТ ПОДОБНИ ЖЪЛТИ "СТАТИЙКИ".

Едно време ни слагаха печат 'пчеличка" за отличен и пак станахме хора. Няма лошо и днес да е така, децата са си деца. Прекалява се с тия оценки, матури и т.нат.

Преди 4-5 години ми натресаха млад инженер за механик.....горкия не познаваше болт от гайка...първият месец изкара и го натирих....на какви оценки е бил не знам...знам че беше много тъп а как е завършил друг въпрос на който всички знаем отговора.

ДАМЯНОВА, ВЪВ ФИНЛАНДИЯ, НА КОЯТО ТИ СЕ ПОЗОВАВАШ, НЯМА ЧАЛГА, КОЯТО ДА ЗАМЪГЛЯВА МОЗЪКА И МАФИЯТА ВЕРОЯТНО Е В СЯНКА, А НЕ НА ПРЕДЕН ПЛАН, КАКТО ТОВА Е В МОМЕНТА В БГ ОБЩЕСТВО...ПАК СИ НЕПОДГОТВЕНА.....

Може да няма чалга, защото не са казали на децата от 1-ви клас, че са тъпаци, за да повярват най-добре на това. И отам нататък да спрат да се учат, защото "не могат". Вероятно са положили усилие да намерят интелектуалния живец във всяко дете, тъй като той съществува. И когато са укрепили този живец (съответстващао на възраст от 10 години), тогава са започнали да го укрепват и стимулират с оценки, когато му е времето. Как ли се чувства дете, което доку що е научило, че 6 е повече от 4 и на съвсем прядсно е разбрало, че принадлежи към 4? Бъаааааааа! Колко голяма грешка! У нас е системно допускана. Твърде голяма част от децата са учени, че са боклук и какво очакваш да стане от тях? А от поста ти ставя ясно и какви са постиженията на това образование: къде е мисленето? Май навикът наделява, а нещо като психология, емапатия... Явно проблемът на нашето обрзование не е само в оценяването, а в липсата на знания по най-важните неща от живота.

Цял живот ще бутаме братята Цигани и ще живеят на наш гръб това е. На сина ми в класа (първи клас е)има две деца от малцинствата с над 200 отсъствия, не могат да пишат, четат и смятат....но заради системата...те ще преминат във втори клас. "Добър" пример за него още от малък, няма що...да толерираме малцинствата...БЯСНА СЪМ.

Ами те учениците да земат да одат на училище направо от четверти клас};-))

Истината е, че в съвременна България вече няма респект към образованите и трудолюбиви хора, на власт и на почит са нискообразовани простаци, те държат и повечето средства... Лекари и учители напр. работят за нищожно заплащане и съответно живеят мизерно. Като виждат това, както и как живеят разни мутри без образование и без елементарно възпитание, децата логично губят мотивация да учат и да се развиват интелектуално. А без мотивация, естествено, училището не им е приятно и е безинтересно. Така че всъщност дали 3-класниците да имат оценки или не, е най-малкият проблем ...

+100

Това дебилно същество ще разсипе и последните остатъци от образованието. Пълна идиотка,която нагло налага само своите виждания и не взема под внимание мнението на учителите. Така ще губят старателните и ученолюбиви деца,а хайманите и мързеливите ще са по-добре. Нали всички завършват,много важно кой учил и кой не.Пълна изродка.

количествени ?! а качествени ще има ли ?

Така беше едно време при дядо ви Тодор. Това е поредната върната практика от комунизма по време на управление на Тиквуний. После пак ми говорете, че Тиквуний не е комуняга и ученик на дядо ви Тодораки.

А не говори за времето на Тато,тук има хора от 60 нагоре......ти по него време в коя топка се намираше:)

Като чавдарче нямахме оценки. Започнаха да ни ги дават в 4-ти клас когато ни правеха пионерчета. Сега "антикомунистите" връщат комунистическите практики. Скоро сигурно ще върнат чавдарските и пионерските връзки.