БГНЕС
Малките градове без автобус до София
Хората от малките населени места ще останат без директен автобус до София и другите големи градове.
Това ще стане след промените в Закона за автомобилните превози, подготвени от транспортното министерство, пише в. "24 часа". Вносителите искат да вкарат ред в хаоса с автобусните превози.
Според измененията, линиите по републиканската пътна мрежа могат да бъдат между градове с население над 30 000 души.
В първоначалния вариант на промените в закона линиите са били между градове над 50 000 души, но числото е намалено на 30 000 заради Смолян, защото областен център ще остане без директна връзка с големите градове.
Директният автобус от София до морето ще бъде само до Варна или Бургас. Ако пловдивчанин иска да отиде до Несебър, трябва да спре в Бургас и оттам да се качи в автобус на друг превозвач, който е спечелил конкурс на местната община за превоз между морския град и курорта. Софиянец пък, тръгнал към Албена, ще търси друг превоз от Варна.
Същото ще е и за зимните курорти като Банско, както и за малките градове, които разчитат на туризма - Трявна, Котел, Копривщица, Панагюрище.
Според законопроекта, превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема ще се възлагат с конкурс от министъра. Досега конкурсите се правеха от общините. С промените се предвижда при областните схеми да има възможност да се организират превози и между съседни области.
Депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов обясни промените с два аргумента, съобщи Дарик радио. Единият - да осигурят сигурността на пътниците, застрашена от надпреварата между автобусите по пътищата заради събиране на клиенти.
Втората причина за инициативата е "обвързването на разписанието на автобусите с тази на влаковете". "Трябва да спре тази безмислена война между БДЖ и автопревозвачите", каза Иванов.
"С промените в закона ние целим да гарантираме сигурността и живота на пътниците. В момента съществува безпредметно надпреварване по шосетата на България на различни автобусни фирми, които обслужват разписания през десет минути буквално", добави той.
Според измененията, линиите по републиканската пътна мрежа могат да бъдат между градове с население над 30 000 души.
В първоначалния вариант на промените в закона линиите са били между градове над 50 000 души, но числото е намалено на 30 000 заради Смолян, защото областен център ще остане без директна връзка с големите градове.
Директният автобус от София до морето ще бъде само до Варна или Бургас. Ако пловдивчанин иска да отиде до Несебър, трябва да спре в Бургас и оттам да се качи в автобус на друг превозвач, който е спечелил конкурс на местната община за превоз между морския град и курорта. Софиянец пък, тръгнал към Албена, ще търси друг превоз от Варна.
Същото ще е и за зимните курорти като Банско, както и за малките градове, които разчитат на туризма - Трявна, Котел, Копривщица, Панагюрище.
Според законопроекта, превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема ще се възлагат с конкурс от министъра. Досега конкурсите се правеха от общините. С промените се предвижда при областните схеми да има възможност да се организират превози и между съседни области.
Депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов обясни промените с два аргумента, съобщи Дарик радио. Единият - да осигурят сигурността на пътниците, застрашена от надпреварата между автобусите по пътищата заради събиране на клиенти.
Втората причина за инициативата е "обвързването на разписанието на автобусите с тази на влаковете". "Трябва да спре тази безмислена война между БДЖ и автопревозвачите", каза Иванов.
"С промените в закона ние целим да гарантираме сигурността и живота на пътниците. В момента съществува безпредметно надпреварване по шосетата на България на различни автобусни фирми, които обслужват разписания през десет минути буквално", добави той.