Все повече абонати пренасят номерата си
Въпреки трудностите, които се срещат в процеса на преносимост на номерата, към 31 януари 2011 г. са пренесени 139 377 броя мобилни номера и 60 337 фиксирани номера.
Въпреки срещите, инициирани от КРС и ангажиментите на мобилните оператори за безпроблемно обслужване, броят на жалбите продължавал да се увеличава.
„Досега в комисията са постъпили над 800 жалби. Само за периода септември-ноември 2010 г. сме получили над 500 жалби, от края на ноември 2010 г. до края на януари - те са над 300”, каза Божков.
Друг често срещан проблем бил и автоматичното подновяване на договора на абонатите, което създава големи пречки при преносимостта на номерата. Предприехме нужните действия за премахване на тази пречка пред смяната на оператора, обясни Божков.
Досега били образувани 252 административнонаказателни производства срещу предприятията и са издадени 168 наказателни постановления.
На 15 март ще бъде открита приемна за граждани, в която представители на КРС, Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) ще консултират потребителите на мобилни услуги по конкретни проблеми.
Четири-пет пъти са нараснали жалбите на потребители от мобилните оператори през 2010 година спрямо 2009 г., съобщиха наскоро и от асоциация „Активни потребители”. На първо място потребителите се оплакват от автоматичното подновяване на срочните договори.
От 6 август 2010 г. бе въведена процедурата за пренасяне на фиксирани и мобилни телефонни номера на "едно гише". На операторите бе даден 4-месечен срок, в който да се подготвят технически за започването на услугата.
Ако след 1 октомври има нарушения при преносимостта на телефонните номера ще бъдат налагани най-високите санкции, предвидени в закона, глобите могат да достигнат 100 000 лева, предупредиха през септември от КРС. До такива обаче не се стигна.
Дори премиерът Бойко Борисов се ангажира с проблема, като в края на октомври настоя пред КРС и мобилните оператори незабавно да спре бойкота на преносимостта.