EPA/БГНЕС
4-5 пъти повече жалби срещу телекомите
Четири-пет пъти са нараснали жалбите на потребители от мобилните оператори през 2010 година спрямо 2009 г.
Това каза Богомил Николов, директор на асоциация „Активни потребители”, цитиран от "Фокус".
На първо място потребителите се жалват от автоматичното подновяване на срочните договори.
"Много е трудно човек да следи и са се ориентира кога ще му се поднови договорът, много хора, които искат да си променят тарифата или да си сменят договора, се оказва, че не са улучили момента. Това до голяма степен пречи и на преносимостта на номерата. Оказва се, че не може да го направите свободно по всяко време, а само в даден промеждутък", обясни Николов.
Сигнали са получени и за практическа невъзможност и големи забавяния на прехвърлянето на номер, след като се подаде заявление.
Много оплаквания има от възрастни хора, че са подвеждани с различни бонуси. Те подписват договор, но по-късно осъзнават или техните близки и познати като прочетат малките букви, става ясно, че са били подведени. При ползването на интернет често се рекламират големи скорости, които обаче не са постижими в част от страната, посочи още директорът на "Активни потребители".
Освен това Асоциация "Активни потребители" и Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги организират протест срещу мобилните оператори. Той ще се проведе на 20 януари в столицата, съобщи Livenews.bg
Преди седмица Комисията за защита на потребителите обяви, че започва проверки на мобилния оператор Мтел по сигнали и жалби на потребители. Най-често клиентите се оплакват, че месеци наред не могат да проверят сметките си и оставащите минути, както и че Мтел не им издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да им предоставя услугата „кредитен лимит”, съобщиха тогава от комисията.
В края на ноември м.г. правителството и КРС обявиха, че настояват незабавно да спре бойкота на GSM операторите за преносимостта на мобилните и фиксираните номера. Тогава премиерът Бойко Борисов поиска от операторите в най-кратки срокове да решат проблемите, които спират преносимостта. Той обяснил, че трябва да се подобри комуникацията между тях и да се спрат нелоялните търговски практики, които използват, за да задържат клиенти.
*Последна актуализация в 13.50 ч.
На първо място потребителите се жалват от автоматичното подновяване на срочните договори.
"Много е трудно човек да следи и са се ориентира кога ще му се поднови договорът, много хора, които искат да си променят тарифата или да си сменят договора, се оказва, че не са улучили момента. Това до голяма степен пречи и на преносимостта на номерата. Оказва се, че не може да го направите свободно по всяко време, а само в даден промеждутък", обясни Николов.
Сигнали са получени и за практическа невъзможност и големи забавяния на прехвърлянето на номер, след като се подаде заявление.
Много оплаквания има от възрастни хора, че са подвеждани с различни бонуси. Те подписват договор, но по-късно осъзнават или техните близки и познати като прочетат малките букви, става ясно, че са били подведени. При ползването на интернет често се рекламират големи скорости, които обаче не са постижими в част от страната, посочи още директорът на "Активни потребители".
Освен това Асоциация "Активни потребители" и Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги организират протест срещу мобилните оператори. Той ще се проведе на 20 януари в столицата, съобщи Livenews.bg
Преди седмица Комисията за защита на потребителите обяви, че започва проверки на мобилния оператор Мтел по сигнали и жалби на потребители. Най-често клиентите се оплакват, че месеци наред не могат да проверят сметките си и оставащите минути, както и че Мтел не им издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да им предоставя услугата „кредитен лимит”, съобщиха тогава от комисията.
В края на ноември м.г. правителството и КРС обявиха, че настояват незабавно да спре бойкота на GSM операторите за преносимостта на мобилните и фиксираните номера. Тогава премиерът Бойко Борисов поиска от операторите в най-кратки срокове да решат проблемите, които спират преносимостта. Той обяснил, че трябва да се подобри комуникацията между тях и да се спрат нелоялните търговски практики, които използват, за да задържат клиенти.
*Последна актуализация в 13.50 ч.