Търсят заместник на българската роза
Символът на розата може да бъде премахнат като лого на българския туризъм, съобщиха Анелия Генова и Николай Йотовски от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
В рамките на проучванията ще бъде поставен акцент върху разпознаваемостта на логото. Ако резултатите не са добри, то ще бъде променено. За да бъде създаден успешен бранд на страната ни, както и подбрандове на различните туристически райони, ще бъдат потърсени уникалните характеристики на всеки един от тях.
В рамките на проекта ще бъдат анализирани резултатите от маркетингови проучвания сред чуждестранни туристи, ще се проучва интереса към туристическите продукти и услуги на българите, както и конкурентните дестинации. В рамките на проекта ще бъдат анализирани резултатите от маркетингови проучвания сред чуждестранни туристи, ще се проучва интереса към туристическите продукти и услуги на българите, както и конкурентните дестинации.
“Първо, очакваме да разберем видимата част на този бранд, т.е. това, което виждат нашите потребители - лого, слоган и визия на продукта, наречен туризъм в България. Най-вероятно ще има промяна в слогана", каза Йотовски. По думите му трябва да се разбере какво очакват да получат потребителите от България.
Да се идентифицираме с нещо уникално, което ни отличава от другите дестинации, прави ни неповторими и лесно продаваеми за тях, добави той. Според него целта е да не се повтори грешката на Ибиса - те са започнали да се предлагат като дестинация за алкохолен туризъм, за нощен живот и това е изиграло лоша шега на Испания.
Йотовски обясни, че основните конкуренти на България са съседните Турция и Гърция като туристически дестинации. В сферата на културния туризъм обаче най-големият ни конкурент е Румъния. В ски туризма ще се конкурираме с Австрия и Италия, а в морския – с Кипър.