Големият проблем на ДАИ е… дай
Това, което се случи в Благоевград, нито е изключение, нито ще е последната издънка на служители
Големият проблем на Държавната автомобилна инспекция, позната като ДАИ, е в това, че служителите често употребяват думата... дай. Тя се е превърнала почти в нарицателно.
Навсякъде в системата има разработени схеми на "дай", но никой не иска да ги бута. Просто са удобни. И това е така, докато не се стигне до някакъв гаф и не се задействат службите, за да направят показна акция. Били сме свидетели на такива в Пазарджик, Плевен, София - два пъти, Бургас и т.н.
Това, което се случи в Благоевград, нито е изключение, нито ще е последната издънка на служители на ДАИ.
Задържани е почти цялата регионална структура. Какво означава това? Че всеки, който отива да работи там, просто знае защо отива. И за да не бъдем голословни, нека разкажем с малко цифри за какво става въпрос.
Основният проблем на служителите на ДАИ е в ниското заплащане. А най-гадното е това, че ако сега започнеш работа в ДАИ, ще получаваш повече пари от служител, който има няколко години опит зад гърба си.
Сега в ДАИ новопостъпилите започват с около 800-850 лева брутна заплата, а чисто получават около 600-650.
В същото време старите служители се оказват прецакани, защото са започнали на по-нисък щат. И така те днес имат щат от около 600 лева, което прави чисто 470-500 лева на месец заплата.
Малка справка със стандарта на заплатите в други страни от ЕС показва, че в Германия същият служител получава 2000-3000 евро, в Румъния 1200-1500 евро, във Франция около 3000 евро.
У нас служителите на ДАИ не получават клас прослужено време. Наредба за държавната администрация не позволява да се плаща клас, което влиза в противоречие със закона.