Монтираните мантинели в участъка на пътния инцидент край Своге са от най-висок клас, каквито се поставят на автомагистралите. Това заявяват от пресцентъра на Агенцията "Пътна инфраструктура" /АПИ/ по повод "неверни, технически необосновани и некомпетентни твърдения" на неправителствената организация "Институт по пътна безопасност", свързани с новите ограничителни системи на пътя II-16 Своге - София.

Поставянето на новата ограничителна система за пътища е изпълнено по проект, съобразен в съответствие с "Техническите правила за приложение на ограничителни системи за пътища по републиканската пътна мрежа", информират от АПИ.

В участъка е монтирана ограничителна система с висока степен на задържане наречена "EasyRail 3N", която е продукт на немската компания Volkmann&Rossback и притежава всички необходими сертификати за качество. Тя е тривълнова H2W4, способна да издържи удар на 10-тонен товарен автомобил или 13-тонен автобус при скорост 70 км/ч. Поставянето на новата ограничителна система за пътища е изпълнено по проект, съобразен в съответствие с "Техническите правила за приложение на ограничителни системи за пътища по републиканската пътна мрежа", заявяват от АПИ

И уточняват, че изборът на ограничителна система не е просто математическо решение, а е съобразено с множество фактори, като интензивност на движението, максимално допустима скорост на движение, очакван характер на трафика, видимост. В конкретният случай е монтирана стоманена предпазна ограда за съоръжения със степен на задържане Н2 идентична с тази в страни от него. Същата е с минимална широчина, което позволява да се осигури по-голям динамичен габарит и видимост в участъка.

Днес временно беше затворен пътят между Своге и Нови Искър, където при тежка катастрофа на 25 август загинаха 20 души. Причината бе планиран предварително допълнителен оглед на местопроизшествието и извършването на геодезически измервания.

Методи Стелиянов от Института за пътна безопасност заяви пред bTV, че не всички нередности на фаталния участък са отстранени, а новите мантинели не отговаряли на техническите изисквания.

"Това е една бърза мярка, която е приложена с цел да бъде свършена някаква работа", коментира той.

Според него в участъка трябва да има бетонова стена 1,20 метра. Освен това на пешеходците им се налага да вървят пред мантинелата, което особено в по-късните часове е животозастрашаващо.