Стотици тонове тор вече са разтоварени от "Вера Су": Играе се баржа за баржа
Операцията продължава, работи се на 24-часов режим на три смени. Почти двойно е понижението на стойностите на наблюдаваните показатели
Разтоварването на заседналия кораб "Вера Су" (Vera Su) край местността Яйлата върви по план, но кога ще приключи операцията не може да се каже, тъй като възникват изненади. Това заяви капитан Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА "Морска администрация" пред журналистите в района на инцидента, предаде БТА.
Същевременно от Министерството на околната среда и водите съобщиха, че е отчетено е постепенно понижение на стойностите на наблюдаваните показатели във водата край Камен бряг.
Разтоварването - което е програмата минимум, ще продължи, докато метеорологичните условия са благоприятни, а прогнозата е за влошаване на времето. Програмата максимум е корабът да бъде отместен от скалите. Играем "баржа за баржа", описа ситуацията Венцислав Иванов.
До момента по приблизителни данни с баржите са разтоварени около 1000 кубически метра от течната консистенция на карбамида, каза капитан Иванов. Той добави, че в товарното помещение на кораба се е появила пробойна, която водолаз трябва много бързо да запълни.
Изпълнителният директор на "Морска администрация" допълни, че се действа бързо за изпомпване на водата в кърмовата част на кораба, за да бъде отворена задната част на т.нар. хамбар с карбамида. Очакваме там да има твърд товар, каза Венцислав Иванов. Капитанът коментира, че засега се стига много трудно до помещенията не само заради проникналата морска вода, но и заради конструкцията на кораба - към тази част има само един вход, а хората от екипа се разминават по тясна петдесетина сантиметра широка пътека.
Анализирани са резултатите от изпитване на водните проби от 20 и 21 октомври, взети от брегови пункт на 60 м южно от заседналия кораб "Вера Су" и от пункт непосредствено до носа на кораба, съобщиха от МОСВ. Анализът показва почти двойно понижение на стойностите на наблюдаваните показатели в двата пункта спрямо предходните, което може да се обясни с промяна в посоката на теченията и вятъра, се казва в текста.
Екипите на МОСВ продължават всекидневно да следят на място състоянието на водите в Черно море в непосредствена близост до заседналия кораб с цел проследяване на операцията по претоварване на кораба, посочва пресцентърът на ведомството.