Пътник, смятан за изчезнал след избухването на пожар на италиански ферибот "Юрофери Олимпия" край гръцкия остров Корфу, е жив и е евакуиран, съобщи бреговата охрана, цитирана от Франс прес и Ройтерс.

Мъжът е бил открит в задната част на кораба, след като влязъл в контакт със спасителите, казаха гръцките власти. Според АФП той 21-годишен и е казал, че е от Беларус. Според други източници, спасеният пътник е литовец. 

Корабът на италианската компания "Грималди", пътуващ от гръцкото пристанище Игуменица за град Бриндизи в Италия, се запали в петък на разсъмване. При избухването на пожара на борда е имало общо 241 пътници и 51 души екипаж, сред които над 120 българи. Повечето от спасените 280 души бяха прехвърлени на близкия остров Корфу.

Издирването на други 11 души след пожара на "Юрофери Олимпия" продължава. Сред изчезналите са 7 българи, чиято съдба е неизвестна. 

Огънят е тръгнал между 3 и 4 етаж, вероятно от кухнята или от кабина, а не от автомобилите или камионите. Това разказаха пред bTV двама от оцелелите в огнения ад българи - Мартин Тонев и Димо Вълчев. Според тях условията на кораба и хигиената са под всякаква критика.

"Аз половин час от 3-тия етаж гледах как гори целия 4-ти етаж и на 3-ти нямаше никакъв огън. Огънят започна да пада отгоре върху камионите. Виждах как горят кабините и ресторанта, след като лодките тръгнаха видях как се запали самата палуба с камионите", разказа Тонев. "Огънят, който започна в началото, го гасяха именно от 3 етаж", уточни той.

Мартин разказва още, че решил да се спусне във водата с пояс, който намерил.

"На него имаше въже и аз го завързах за оградата, видях лодки, които бяха тръгнали да се отдалечават и виках, но не ме чуваха. Видях, че обикалят други две лодки - благодаря на момчетата от италианската гвардия, които ме видяха. Подадох сигнал с фенерчето на телефона и единственият вариант беше да се спусна, обаче спускайки се въжетата се заплетоха и увиснах в спасителния пояс. Сетих се, че имам джобно ножче в чантичката, срязах въжето и скочих и италианците дойдоха и ме измъкнаха. Благодарение на това, че нямаше вятър и морето беше спокойно сме живи и здрави всички", смята мъжът.

"Аз бях в каютата и ме събудиха, видях, че излиза дим от каютата. Излязох навън и всички бяха строени, сложиха ми и на мен жилетка. Около 10-15 минути по-късно започнаха да ни карат към лодките. Ако бяха се забавили, щеше да има повече жертви", разказа и Димо Вълчев.

"Аз съм един от последните, които се качи на спасителните лодки. Екипажът взе тона решение, благодарение на тях нямаше голяма паника, но имаше голи и боси хора, жени, които плачеха", добави той. 

По думите му шофьорите предпочитат да останат по камионите си, а не да спят в каютите, заради мизерията на ферибота - като пример той отбеляза, че често чаршафите в не се сменят.

"Леглата за шофьорите са безплатни - те влизат в цената на това, което се плаща за ферибота. На самия кораб хигиената е под всякаква критика", каза и Мартин Тонев.

Според него проблем има и когато е много пълен фериботът - камионите са много близо един до друг, за да излезе човек от камиона, трябва другият камион до него да мръдне, обясни той. Възможно е много от хората, които липсват да са били в такава ситуация, смятат двамата оцелели.