Протестът отхвърли предложението: Блокадата на София продължава, но децата ще учат
Срещата с Васил Терзиев е насрочена за 14 часа в четвъртък
Обратно в новинатаКоментари - Протестът отхвърли предложението: Блокадата на София продължава, но децата ще учат | Днес.dir.bg
Коментари
Псуват постоянно докато шофират и се държат нагло и некултурно с пътниците.Повечето са прости до немаи къде а за автобусите изкарани от европейските гробници да не говорим.Найстина трябва да се научат от свой колеги в чужбина който шофират с панталон риза и вратовръзка и не миришат на пот и мизерия. Ти им казваш добър ден като влезнеш в автобуса те мълчат и простеят.Цялата държава е така.Същото е и със таксиметровите шофьори.
Подкрепям протеста но са доста шофьорите който трябва да бъдат изгонени заради лошо отношение а много от тях пълни простаци.Не е лошо да попътуват по чужбина и да видят тяхните колеги как се държат с хората и как работят.Препоръчвам Испания.
Елате да работи те 27 дни за 4000 лв бруто и 4 дена почивка в градския транспорт.работи се 7 /1 почивка
А аз веднъж се возя, а смяната на шофьора не иска да дойде, напил се и не идва, а някакъв инспектор го уговаря да идва, ама тия не ще, а шофьора и неговата смяна трябва да вземе, защото тая талпа се напила и не идва за смяната, какво ще кажете , а чисти шантажьори!?
Синдикатите патерици на власта, клатят кметското кресло
Прокрадват се някакви изказвания, че спрели градския транспорт, за да е трудно да се съберят хора за протест срещу решението за референдума /всичкш знаем синдикатите на кого се кланят и целуват ръка/....
Ще харчим милиони за да задоволим егото на пуделите и на некадърника Радев, а за шофьорите пари няма. Цялата измет в НС плюс руския гъзолизец Радев ВЪН
Да вземеш да прочетеш малко преди да мрънкаш че заради такива кът теб сме на тоя хал . По добре да не сме с никой но да сме самостоятелни защото влезем ли в еврозоната но пари ни спестявания нищо ще имат право и имотите ни да ползват и спестяванията на обикновения човек . Та незнам на какво се радваш
Напълно подкрепям Кмета. Транспортьорите и наглостта им , както и дирижирането им, да приключва, да започват да работят, защото палачинката се върти и ще изпаднат в немилост.
Подкрепям ги напълно,въпреки че не е приятна ситуацията,прави са да стачкуват! Заслужават достойно заплащане за извънредният си тежък физически и психически труд всеки ден,с малко почивни дни,със стари рейсове без резервни части,без тоалетни.И аз съм с магистратура 5 години,но не е грозно да се сравнят нещата по този начин.А и кмета не е за тази длъжност!
Категорично Не подкрепям рекетьорите от транспорта Невъзпитани в по-голямата си част,принуждават ни да слушаме чалга ,пушат дори в автобусите,говорят нон стоп по телефона Не заслужават такива пари!!!!!
Новото СО си САМО ГЛАСУВАХА заплати 9000 лв, три пъти по-високи от тези на ПРЕДХОДНИЯ СО. Е, за какви дейности заслужиха и сдобиха такива доходи!!!!!????
Напълно подкрепям кмета. Наглостта на тези шофьор.и а и на г-н Пламен Димитров-КНСБ е безпрецедентно. Ако си в къщи и нямаш пари можеш ли да си купиш кола. Наглеци. А тези в парламента да се откажат от заплатите които взимат и да ги дадът в бюджета за да има пари за всички прищявки.
Аз като управител на фирма се чувствам каото социално слаб в сравнение с полицаите и шофьорите. Ние, които сме в частния бизнес имаме ли права? Или само задължения... МЕн ме боли главата от осугуровки , данъци, ДДС-та, такси , наеми ... А на тия по 4 бона са им малко. И аз искам да получавам заплата без да бачкам, ама... Абе да съм станал ченге или шофер. Идиот. За какво ми трябваше да уча толкова много, после да рискувам, за да няма отпуск или болничен .
Напълно подкрепям кмета. Това не е протест,а извиване на ръце. От позиция на силата,не се преговаря Нагли селтаци.4000 не им стигат,а има хора работещи за 1000 лв.
От 20 години насам нито един КАНДИДАТ-ДЕПУТАТ не изказа мнение, да не говорим за обещание, че в неговия Вилает ще се открие работно място освен за......"охранители" и " ....."
За ПРЕНАСЕЛВАНЕТО НА СОФИЯ е ВИНОВЕН ТОЯ, който затвори всички производства в провинцията. И в големи градове и села имаше работещи и обработващи предприятия.
Като са постъпили на работа са подписали договор с условията и заплатите. Като не им харесва, да се върнат, откъдето са дошли.
Като не им стигат заплати от 3000 лв, да се ВЪРНАТ НА СЕЛО, да гледат овци и прасета, чушки и домати. Там ще имат и детски градини за наследниците си.
с.Лозен е със 7000 жители! Без градски транспорт е АД! Задръствания, тълпи от коли,катастрофи! ПЪЛНА ЛУДНИЦА!!! Децата не могат да стигнат до училище,родители до работа!
аз като не съм доволен от условията на труд напускам, даже и професия съм си сменял.
Благодарение на управлението на ГЕРБ сме на този хал. Всичко което оставиха в държавата е на показ сега. Борисов и Фандъкова да си почистят след себе си а не други хора да събират негативите. И тази Ваня Григорова и синдикати ,кого защитават? Подстрекатели за власт и внимание.Да закрият парламента и да конфискуват всичко заграбено от политиците и ще има пари. Но никой не закача тези,които източиха не само банките.
Що за простотия е всички това. Големи европейци сме, да не вярваш. Това ли е начина за постигане на целта. Потърпевши са хората, това е истината.
Столичния ГТ не е лукс, мизерия е,Адски /не градски, управляван от Неграждани/ транспорт. В репортаж,на НТ, един т.н. водач на автОбус с поглед на сръбски снайперист, ни убеждаваше, че няма как млад водач /разбирай токущо взел кат. Д/ нямало как да започне работа "само" за 3 000лв.,а лично той с 25 г трудов стаж, едвам "закачал" 3 900, в същото време, медицински ни сестри от кое време се молят за стотина лв отгоре над "огромните" им 1500-1600лв. Без СГТ, свободни бусленти, мир и любов!
Инженерите у Блъгария взимат по два бона. Ако на шофьорите дадем четири бона , колко трябва да дадем на инженерите?! СА на лекарите? Нищо против шофьорите.Всяка професия е важна , но какъв е смисъла да се мъчиш да учиш и да взимаш по малко ?!
За еврото чешити прости,утре като ви вземат парата и ви кажат идете се ваксинирайте, защото нямате право да работите болни ще ви видим тогава колко е розово с еврото!!!СЪД ЗА ЕС,ЗА ЛЪЖАТА КОВИД!
Прави са си хората,за този труд заплата трябва да е 4000 лв
Евро. В европа заплатите са в евро. 4000 евро или 3900 лв, но на курс 1 лв за 1 евро. Дефакто най-правилно е 2200 лв но на курс 0.6 лв за евро, какъвто е справедливията конвергентен курс. Иначе няма конвергенция. А ако лъжем, че има, и хората продължават да мизерстват, скоро ще последва референдум за излизане от ЕС.
Някои хора са много жалки! Какво коментирате Фандъкова, този сегашния кмет само си дреме на стола и нищо не прави, възползва се от постиженията й, отворете си очите и стига с глупостите!
Еее, Фъндъкова не просто си стоеше на стола, тя стоеше с активно затворени очи за масовите имотни кражби от столична община. И това като минимум. Те някои далавери до такава степен са нормализирани, че на никого не му прави впечатление.
Е, нали подземната дупка на Тиквуна и селската даскалица работи, затова махнаха и маршрутките, защото бяха удобни за много, айде сега на метрото и такситата
Какво стана с популисткото изказване на пишман измисления Кмет: Не можем да си позволим Децата да ходят пеша
Тъпака министър на образованието и кмета защо не освободиха учениците от училище? Пеша с раниците по 10 кг. ще ходят с километри
Днес София консумира не само в транспорта негативите на многогодишното управление на ГЕРБ- Фандъкова. Сега ръководството на протеста предлага да се спрат ремонтите на улиците ,тротоарите ,строителството на детски градини и да се дадат парите на шофьорите.Интересно защо не предлагат съкращение на Фандъковата администрация ,намаляване на заплатите на общинските съветници ,на депутатите и на всички синекурни длъжности в държавата от министерския съвет до долу. Подгласниците на ГЕРБ в СОС от БСП тотално действат неадекватно и явно ръководството на БСП е изолирано от членовете и симпатизантите им.
Защо, когато става дума за заплати всички говорят за левове, а ако искаш да купиш жилище, важи само еврото? Щом навремето бяхме вързани за немската марка, сега за немското евро и се броим, че сме в т.н. Европейски съюз, правим минимална часова ставка 12-13 евро и толкова. Какви са тези лакърдии за 1000 евро заплати? Колко години още ще броим Майбасите на сульо и пульо в тази държава?
Защото през българският имотен пазар се перат колосални количества евра, под формата на ипотечни кредити. Съвсем целенасочено икономиката се надува, за да може да се създаде необратимост в процеса на вдигане на цени и евентуално заплати, чрез вторични процеси на преразпределение в икономиката - т.е. първо се връзват нормални работещи хора с ипотеки, после плочкаджията си харчи заплатата за редови локални бизнеси и се разчита на нехайното отношение към разходите на плочкаджиите, за да разхвърлят парите в икономиката, което да "вдигне всички лодки", т.е. заплатата на фризьорката, в магазина, сервиа и т.н. Освен това, пазаруването на имотите в евро създава 2 неща: 1. Депозитна база 2. Свръх гарантира борда Това е предпоставка за ревалвация на лева. И то точно сега. Точно сега, когато никой не би го позволил. Е, освен ако разбира се, няма много силен политически и уличен натиск. Реалността е, че българската икономика е взела много допинг, през имотния пазар, но не само, който ще спре да действа скоро. И или трябва да влезем в еврозоната с изкуствено напомпани заплати или ще се спихнат цените на имотите и ще има зверска бюджетна криза. Макар да изглежда лошо, второт е за предпочитане, защото ще доведе до очистване на системата. Първото предполага години наред тягостни финанси и анемичен растеж с посредствени хора, управленци.
Тази сутрин от сутрешния блок на една от националните телевизии разбрах, че исканията на ватманите и шофьорите реално били вдигане на средната работна заплата в сектора с 1500 лв. за три години. С 1500 лв. за три години?!?! При положение, че масата от тях я имат, я нямат завършено средно образование по милост, не могат да си напишат трите имена без поне две правописни грешки и озвучават поверените им превозни средства с дива чалга за душата. Е, това е абсолютна наглост! Какво да кажем, примерно за работещите в спешна помощ? Ами, тогава те трябва да искат увеличение на заплатите с поне 3000 лв. за 3 години, ако трябва да мерим с еднакъв аршин. Ето, аз имам 3 висши. Инвестирал съм голяма част от времето си в учени и квалификации. В такъв случай, редно е да искам 5000 лв. увеличение на заплатата за 3 години. Значи, гледайки трезво на нещата, тия ватмани и шофьори прилагат репресивни мерки срещу двумилионен град, което от своя страна води до икономически загуби, психически тормоз и т.н. Да речем, че един ватман иска да си продаде панелката и трябва да си изкара документите за изповядването на сделката, но каката, седяща на гишето в кадастриалната служба взима 1500 лв. заплата и е решила, че ще стачкува докато не ѝ вдигнат заплатата с 500 лв. Ватманът отива - стачка и документи на кукуво лято. Сделката пропада и ватманът си остава в панелката. Ватманът се чувства зле и трябва да викне спешна помощ, но персоналът там иска да взима заплата като на ватманите, а не взима и стачкува. Ватманът се пренася из небесните релсови трасета и започва да кара мотрисата там. И още много-много подобни ситуации. Да хванат, малко да се озаптят тия неграмотници, че маса народ страдат заради тях. Има и друго решение - да изпукат дисциплинарно една част от тях по чл. 190, ал. 1, т. 2 от КТ за самоотлъчка в два поредни работни, пък да видим дали другите няма да се кротнат.
ало, образования, какво значи диплома за образование в днешно време? Нали видя и тези от Харвард колко им е ъкъла? Ако мислиш, че лесно и доходно ходи в транспорта и карай трамвай, кой те спира? Или ходи пеша сега, здравословно е.
Не знам кой пише такива глупости "за метрото заплатата е Х без много извънреден Труд, а за другите видове транспорт е У но с много извънреден труд. Това са брутния заплати бе журналя, а хората си искат увеличение на основната заплата!
Много са си прави шофьорите. Не могат да докарат и 3000 лв с извънредни. Уславиьта ужасни! Приходитите от билети в ЦГМ. Няма кой да работи. Една 75+ кара 85. И не само тя. Нормално ли ви се вижда това? Столична община с фирмичките си краде и от тях. Яд ме е само, че не се вдигнаха и метрото и ние като в Атина например.
Милиционерите получиха осемдесет процента увеличение и това отвори кутията на Пандора!!!!
Що пък на пандора? Асен Василев каза, че имало било пари. Е, май се поизхвърли малко, но той освен финансист има претенции и за политик. В политиката има мръсни номера, удари под кръста, размяна на отговорности и т.н. В крайна сметка конвергенцията означава сближаване и на заплатите и по-конкретно на МРЗ. Няма как разликата в МРЗ в България и Германия да е 3 пъти и някой да ни говори за конвергенеция - това е очевидна лъжа, нали така. Трябва да има общонационална стачка. Докато не се изравни МРЗ с европа. Това е. Иначе курса трябва да се промени на 0.60 лв за евро. Това ще гарантира конвергенция. И нашите партньори от ЕС трябва да го приемат, защото иначе ние реално няма да сме европейска държава и след референдум за ЕС и НАТО. В крайна сметка да държиш една периферна колониална държава на 3 пъти по-ниски заплати, за да ти вършат черната работа не е много партньорско, мисля аз.
Средни брутни месечни заплати в публичния транспорт по региони Баден-Вюртемберг: около 3,197 € за начинаещи, до 3,911 € за шофьори с над 10 години опит. Бавария: от 2,795 € до 3,477 € в зависимост от опита. Берлин: от 3,066 € до 3,436 €. Бранденбург: от 2,631 € до 3,028 €. Хамбург: от 3,095 € до 3,498 €. Хесен: от 3,044 € до 3,610 €. Саксония: от 2,685 € до 3,072 €. Терзиев да си наеме шофьори от "свободния европейски пазар" Такива са цените в Германия. Точно 2 пъти над софийските. Изглежда, че конвергенцията се случва, но при курс 1 към 1.
Да, но там заплатаите и стоките са в евро. В БГ все още работим с български лев, така че заплащането е 1:1. Друг е въпросът какво е качеството на градския транспорт, визията и културата на шофьорите в цитираните от вас страни и тези в БГ!? Разликата е от земята до небето и то не в полза на нашите!
Дали са в евро или в лева центите на много хранителни продукти в Германия са по-ниски от тези в България. Горивата са с 60 - 70 стотинкии разлика. В Германия здравеопазването е безплатно и качествено. И да питам като те набутат в Евроблатото от 2026, заплатата как ще ти изглежда?
Чакайте сега. Нито стоките са по-евтини, нито апартаментите, нито колите, че даже някои храни са по-скъпи от германия. Е, как е? Конвергирахме ли? Готови ли сме за еврото? Е да, ама сме на свободен европейски пазар, нали така? Свободно движение на хора, стоки и капитали.
Иначе, вижта как сам си сметнахте реалния конвергентен курс - 1 лв за 1 евро. Това с 1.95583 е дъмпингов курс, за да са рентабилни клиентелистките предприятия на ГЕРБ, които изнасят продават продукция в европа, но купуват евтин български труд. И това е възможно точно заради политическият рекет на ГЕРБ - хората са поставени в безалтернативно положение или да работят за ниски заплати или да отидат в София и другаде, за да бягат. Това е феодализъм. И той си има конкретни имена.
Да, но по тази логика в Германия за длъжността, която заемам в момента, щяха да ми плащат по между 8000 и 9000 евро нетна заплата на месец, а тук съм на 4800 нетна заплата. Малка разлика, нали?
Ами не е малка. Но има нюанс. 1. Някои заплати все пак зависят от локалните пазари. 2. Ако се твърди, че сме конвергирали, МРЗто трябва да е близко. Иначе се получава масова миграция на неквалифициран персонал. Неквалифицирания персонал действат като животни - мигрират лесно. 3. Зависи къде се реализира резултата от труда. Ако резултата се изнася, то вие трябва да си търсите по-близки до износния пазар заплата. 2-3 пъти подценяване не е нормален бизнес модел. Ако се реализира локално, то вие трябва да сте твърд поддръжник на промяна на курса на лева, защото ниското ви заплащане е директен резултат от умишленият системен дисбаланс с еврозоната и липса на конвергенция.
В Солун метрото е автоматично без машинисти ! Билета е 1,20 лв. Чисто и красиво,а не като Софийскота кочина ! Влакчетата са на Хитачи,а не руски 50г.каруци и 30г. Сименси !
Най-некадърните - в градския. Последно се возих преди две години - от Попа до последната спирка при хаджето. Тролей 2. Преброих близо 30 нарушения на тролейджийката. На слизане и го казах! Позеленя. Е такива са всичките - некадърници! Дано месеци да стачкуват, да напуснат, да се разтури тая глупост и да се назначат частни линии!!!
Я колко си беше хубаво вчера. Дано не се разберат поне до края на седмицата. Нямаше задръстващи автобуси. Блокиращи тролеи. Летящи ватмани... Беше си супер!
Но за мен това е повече политически протест организиран от шайкаджийте изполовайки шофьорите днес.Утре други. Ако кметът бе от опг-то щяха да се дадат пари от бюджета.Но сега не става. Живял съм в ЛОндон.Там стачки в транспорта са чести.Но никога не се спира изцяло .Прави се в определени часове,определени линии.определени дни.И там става дума за пари.А тук тотално спиране.Заради това виждам политически дирижирана намеса
Тоя смешник какво смята извънредния труд на хората в брутна заплата. Важно е какво пише в договора. Останалото се плаща че работят когато трябва да почиват. Червено ДС мекеренце. Те такива управляваха БГ преди 1989. Не знам с какъв акъл го избраха софиянци… Подкрепям хората 2000лв в София е нищо
Исканията на шефьорите са абсурдни. Начинът, по който ги отстояват е направо нагъл. Решили да тормозят стотици хиляди хора.
Кое абсурдно? 2000лв по договор ти се струва много? Търсят шофьори отивай щом ти се вижда високоплатено