Над 20 души досега са загинали на "Пътя на смъртта" в Айтос
Ако в близките дни улицата не бъде обезопасена, жителите на общината отново излизат на протест
С протести, продължили седмица, хиляди жители на Айтос и околните села поискаха спешни мерки за една от най-големите улици в града, отнела десетки човешки животи. Пострадалите точно в този участък са много, а повечето катастрофи са причинени от камиони и жителите на Айтос не искат повече да минават през града.
Още по темата
- Ден на траур в Община Айтос заради премазаните от ТИР баща и двете му деца
- Погребаха заедно бащата и двете му деца, убити от тир в Айтос
- Шофьорът на камиона-убиец в Айтос е с отрицателна проба за алкохол
- Сблъсъци с полицията на протест в Айтос след смъртоносната катастрофа
- Жителите на Айтос отново блокираха пътя - не искат камиони през града
През годините живота си на тази улица са загубили над 20 души, съобщи БНТ. Последните загинали бяха 32-годишният Нури Хюсеин и двете му деца - на 5 и 9 години. ТИР ги помете късно вечерта на 13 септември, докато се прибирали за вкъщи.
"Спрели там, идвала кола отсреща и чакали нейния път да мине товарния, за да отбие нагоре. И той събрал всичките и хайде", разказва Гюлсум Хюсеин, майка на загиналия Нури. От удара колата на семейството се разцепила на две. Оцеля единствено жената на Нури - Фатме. В родното село на загиналия баща ще го помнят дълго - с добро. "На бедните, които са болни, все даваше пари изпращаше към мен", казва майката.
Преди година, на 11 септември, отново на улица "Хаджи Димитър", отново ТИР помита 11 коли. От удара една от тях се възпламенява и на място умира 28-годишна жена. В един от автомобилите е бил и Даниел Орлов.
"Беше по обяд, в час пик на движение на автомобили. Просто се престроих, ето, както виждате колите, аз все едно бях тази кола. И само на задното си огледало, за части от секундата видях една кабина на камион във въздуха и едно ремарке, идващо нашироко самостоятелно към нас. И когато дойдох в съзнание, колата ми беше завъртяна между бус и друга кола ударена", ракава Даниел.
Шофьорът на ТИР-а, причинил катастрофата, е бил дрогиран, но няколко месеца по-късно починал и към настоящия момент дело няма.
"Проблемът е, че системата е толкова мудна и една година след инцидента няма никакво развитие като решение, нито на прокуратура, нито на съд. Това дава възможност на застрахователите да забавят обезщетенията, а реално автомобилът, който аз управлявах, е тотална щета и така е записан от застрахователите, но няма възможност те да го изплатят", казва още Даниел Орлов.
Част от ТИР-а се врязва и в дома на 87-годишната Йорданка Русева.
"Аз си гледах телевизия горе и по едно време като се трясна нещо, аз скочих, защото то и къщата ми се тресе. В първия момент не разбрах, че е в моята къща. Аз като чух писъците там, ревовете, човекът реве вътре в колата, хич не погледнах, че тук идва към мен. Големите камиони тук като минават и спирачките като ударят, направо подскачам, не мога да спя спокойно", разказва тя.
След протестите в Айтос властта и АПИ обещаха да започне процедура за изграждането на обходен път.
"Постоянно полицейско присъствие с мобилна камера за скорост. Ограничаване претоварването на тежкотоварните автомобили. Стартираме процеса по изграждането на обходен път на град Айтос", обясни преди дни Валентин Граматиков, зам.-министър на регионалното развитие.
До дни хората очакват да видят реалните действия по обезопасяването на участъка, иначе отново излизат на улицата с едно искане - да няма повече жертви по "Пътя на смъртта".