Една година след жестоката катастрофа на столичния бул. "Черни връх", при която дрогираният бивш футболист Георги Семерджиев отне живота на две млади жени, нищо по булевардите на София не се е променило. 

На 5 юли 2022 г. 35-годишният мъж, седнал зад волана на луксозен джип "Ауди", помете такси на кръстовището на бул. "Черни връх" и ул. "Свети Наум" с висока скорост, след което се блъсна в асансьора на метростанция "Европейски съюз". От силния удар колата се разцепи на две и едната половина удари смъртоносно двете млади жени, които по това време са се движили по тротоара - 26-годишната студентка Христина Дилева и 22-годишната Хариет Стефанович. Те загинаха на място.

Семерджиев избяга от мястото на инцидента, а след като бе задържан стана ясно, че е шофирал след употребата на амфетамин и метаамфетамин и то с над 160 км/час. Пълният спирачен път при тази скорост е над 190 метра. 

В края на април т.г. софийските градски магистрати го осъдиха на 20 години затвор, след като го признаха за виновен по 5 обвинения: 

  • За това, че около 23 ч. на 5 юли в София е нарушил правилата за движение по пътищата и така по непредпазливост е причинил смъртта на повече от едно лице - за това обвинение получава 16 години затвор;
  • За това, че е шофирал след употребата на амфетамин и метаамфетамин, по което обвинение получи 2,5 години затвор;
  • Признат е за виновен също, че на 10 юни показал фалшив документ от Швейцария за управление на автомобил, за което получава 5 години лишаване от свобода;
  • За фалшивите номера на колата получава 11 месеца лишаване от свобода.
  • За притежание на метамфетамин - наказание от 3 години затвор и глоба от 7000 лева.

Според българското законодателство при наличието на няколко обвинения се дава едно общо наказание, което е и най-тежкото от всички.

Присъдата на бившия футболист обаче не е окончателна и делото ще влезе в Софийския апелативен съд в края на септември.

В същото време последните данни от камерите на Столична община за контрол на скоростта показват, че нищо по софийските булеварди не се е променило. Всеки месец се извършват между 80 и 100 000 нарушения, а шофьори са "летяли" по Околовръстното шосе със скорост от по 238 км/час при ограничение 80 км/час. 

Камерите са заснели и водачи, управляващи автомобилите си със 198 км/ч по бул. "България", 160 км/ч по бул. "Александър Малинов", 153 км/ч по бул. "Черни връх"; 154 км/ч по бул. "Сливница" и 159 км/ч по бул. "Тодор Александров".

На кръстовището на бул. "Черни връх" и ул. "Свети Наум" също не са направени никакви съществени промени в организацията на движението.

"В законодателно отношение промени не са настъпили, в организационно - има обещания за повече камери за скорост. Не сме ги видели още. На това кръстовище кой знае какви промени не могат да се направят, защото то е ключово. Скоростта във всички цивилизовани държави не се контролира с физическо присъствие, а със стационарни камери. Следващият етап е бърза събираемост на наложените глоби", каза пред bTV Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

По думите му не е възможно в София да има три стационарни камери за скорост. Тодоров очаква да се приеме мярка, с която при наличие на глоби шофьорите да не могат да преминат годишен технически преглед, което според него ще промени поведението на водачите.