Отзивите са, че има записвания в момента, месопреработвателите не могат да отговорят на поръчките, търсенето е много голямо, допълни министърът.

Председателят на Асоциацията на месопреработвателите в България (АМБ) Кирил Вътев потвърди думите на Мирослав Найденов.
„Министърът е абсолютно прав. Не сме очаквали такъв бум на заявки, такъв огромен потребителски интерес", каза Вътев. По думите му освен повишеното потребителско търсене има и повишен потребителски интерес спрямо състава на продуктите, което води до повишаване на потребителската култура.
"Задават се въпроси – защо каймата отвътре потъмнява, а отвън е червена. Това е естествено и нормално. Това не е притеснително”, поясни председателят на АМБ.

Всяка година след 1 септември се повишава потреблението на месни продукти. Тази година това се съчета с въвеждането на „Стара планина” и търсенето на „Стара планина” е приоритет. Всички искат „Стара планина”, каза още Вътев.

На вкус и цвят приятели няма – така министър Найденов обясни по-рано коментари, че не всички харесват продуктите на "Стара планина". Той обаче подчерта, че има информация за обратното – че всички, които са си купили продуктите, твърдят, че е вкусно. Самият той опитал кюфтета, кебапчета, наденица, изработени по стандарта.
"И те наистина са вкусът, който помня от ученическите си години. Истински са, от месо са, запазват обема си след термичната обработка, какъвто е бил. Въпрос на вкус е. Ние отвикнахме от вкуса на истинското кисело мляко, ядейки 20 години млечни подобия на кисело мляко", коментира Мирослав Найденов. 

Преди дни обаче стана ясно, че в страната няма лаборатория, която да докаже точно колко процента е съдържанието на месо в колбасите, което поражда съмнения за контрола върху продуктите и най-вече за произведените по стандарта "Стара планина".