Това предвижда проект за отказване на европееца от цигарите, който се обсъжда в Европейската комисия (ЕК), пишат вацовите вестници "24 часа" и "Труд". Комисията работи по ревизия на директивата за тютюневите изделия от 2001 г. Новият регламент за папиросите трябва да влезе в сила от 2012 г.
Опаковките на цигарите ще са само от един размер, пише в проекта. Амбалажната хартия ще е бяла, черна или белезникава, в каквато едно време у нас увиваха сиренето, правят сравнение вестниците.
Марката ще е напечатана с дребен шрифт на кутията долу. Над нея ще има едра снимка на поразен от рак бял дроб, изваден току-що от труп. До нея - призив да се откажеш сега и телефонен номер за безплатна консултация. Предупредителните надписи да станат по-големи и да са и от двете страни на опаковките, предлагат консултанти.
"Освен заради конкуренцията цените могат да паднат и заради по-евтината опаковка. Това би направило цигарите по-достъпни за деца и юноши. Еднаквите пакети ще улеснят живота на фалшификаторите на цигари и трафикантите", предупреждават обаче производители. Документът за въвеждането на страшните картинки у нас - постановление, е готов, но внасянето му в Министерски съвет предстои, казва за "24 часа" Маша Гаврилова, шеф на отдел “Опазване на общественото здраве” в МЗ. 42 са изображенията, определени от ЕК. Надяваме се да има политическа воля и въпросът по-скоро да бъде решен, обяснява Гаврилова.
Магазините, в които се продават цигари, няма да могат да ги излагат на външните си витрини, предвиждат промени в Закона за тютюна и тютюневите изделия, внесени през юни от ГЕРБ. С промените се отменя и възможността за реклама чрез използване на търговска марка. Вече ще се слагат предупредителни надписи за вредата от пушенето и върху рекламата, не само върху кутиите с цигари.
Наскоро в САЩ влезе в сила закон, който забранява продажбата на цигарите "light". Някои групи против тютюпушенето твърдят, че производителите заобикалят правилата, като използват цветово кодиране на кутиите.
Опаковките на цигарите ще са само от един размер, пише в проекта. Амбалажната хартия ще е бяла, черна или белезникава, в каквато едно време у нас увиваха сиренето, правят сравнение вестниците.
Марката ще е напечатана с дребен шрифт на кутията долу. Над нея ще има едра снимка на поразен от рак бял дроб, изваден току-що от труп. До нея - призив да се откажеш сега и телефонен номер за безплатна консултация. Предупредителните надписи да станат по-големи и да са и от двете страни на опаковките, предлагат консултанти.
В поверителен доклад наетата за целта американската консултантска корпорация РАНД заявява, че еднаквото пакетиране “би било в интерес на общественото здраве”.
Експертите обмислят и да направят цигарите по-малко видими в магазините. Те може да са скрити в чекмедже под рафта в затънтения край на помещението. Едно от предложенията е да се забрани на производителите да добавят ароматизатори, подсладители и др."Освен заради конкуренцията цените могат да паднат и заради по-евтината опаковка. Това би направило цигарите по-достъпни за деца и юноши. Еднаквите пакети ще улеснят живота на фалшификаторите на цигари и трафикантите", предупреждават обаче производители. Документът за въвеждането на страшните картинки у нас - постановление, е готов, но внасянето му в Министерски съвет предстои, казва за "24 часа" Маша Гаврилова, шеф на отдел “Опазване на общественото здраве” в МЗ. 42 са изображенията, определени от ЕК. Надяваме се да има политическа воля и въпросът по-скоро да бъде решен, обяснява Гаврилова.
Магазините, в които се продават цигари, няма да могат да ги излагат на външните си витрини, предвиждат промени в Закона за тютюна и тютюневите изделия, внесени през юни от ГЕРБ. С промените се отменя и възможността за реклама чрез използване на търговска марка. Вече ще се слагат предупредителни надписи за вредата от пушенето и върху рекламата, не само върху кутиите с цигари.
Наскоро в САЩ влезе в сила закон, който забранява продажбата на цигарите "light". Някои групи против тютюпушенето твърдят, че производителите заобикалят правилата, като използват цветово кодиране на кутиите.