Всичко върви по график, каза регионалният министър Росен Плевнелиев пред bTV. По думите му борбата с незаконното строителство е финансово обезпечена, но изцяло в интерес на собствениците било да разрушат постройките сами.

Плевнелив каза, че проверките продължават и е убеден, че ще изникнат още много незаконни постройки.
Ще мерим с един аршин всички, обеща още министърът.

"Магистралите са като прахосмукачка – те засмукват тежкия трафик и когато ги няма, се разбиват пътищата. Но цифрите са ясни – ние в момента имаме 110 млн. лв., като 35 млн. лв. са за зимното поддържане, а останалите 65 млн. са за запълване на дупките. А дупките са нещо, което ни съпътства през всичките години", отговори той на въпрос, докога ще се продължава с дупки, но без магистрали.

Предишното правителство през 2007 г. дало 421 милиона, а през 2008 г. - 320 милиона за ремонт и поддръжка на пътищата. Това, че имаме по-малко пари няма да намали качеството, обеща министърът. Вече се правели нови договори, с много по-ясни правила и по-засилен контрол при ремонта.

"Ние сме в параграф 22 – докато направим магистралите, не може да си оправим пътната мрежа, защото тя никога не е смятана за толкова тежки коли, камиони и толкова тежък трафик - повече магистрали, по-малко дупки", каза Плевнелиев. Запитан дали има конкретни сигнали за лошо качество на изграждане на пътища, той обясни, че от година и три месеца не ни интересува кой какво прави, а дали е спазен стандартът или не.

През октомври министърът каза, че започват да се пълнят най-големите дупки по републиканските пътища - т.нар. „кратери”. "Списъците с най-драматичните „кратери” са готови, но това не означава, че обхващат всички дупки. За да се случи това, са необходими около 120 млн. лв.", обясни министърът.
Трагично било положението с дупките в Ямболско, Ришкия проход, Юндола.