Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев на обявяването на тръжната процедура на лот 1 на магистрала „Марица”, цитиран от „Фокус”.

По думите на Плевнелиев най-голямата липсваща част от магистрала „Марица” е от 5-ти до 72-ри километър, които вместо на четири, ще се правят на два лота. Общата им дължина е 67 км, за които има 209 млн. евро по Оперативна програма „Транспорт”.

Днес бе обявено началото на тръжната процедура за лот 1, а за лот 2 това ще се случи не по-късно от понеделник. До края на май трябва да бъдат избрани изпълнители за двата лота, през юни 2011 г. да стартира строителството, а в края на юни 2013 г., т.е. след 25 месеца, да има готова магистрала.

През септември бяха открити 31 км от аутобана
, които са построени за 31 години, т.е. по километър на година, със сключени 45 анекса, каза още Плевнелиев, който допълни, че такъв е бил начинът, по който са се строяли магистрали у нас. Министърът обясни още какво трябва да бъде направено, за да са готови 117 км от аутобана за три години, т.е до 2013 г.

Последните 3 км от магистралата са много важни за България – това е митница на границата на Европа с Турция и има специални изисквания по Шенген. Тези 3 км вече са съгласувани и за тях има одобрен ПУП миналата седмица. Трябва само да стартира тръжна процедура за избор на изпълнител в Министерството на финансите, понеже зоната е под специално наблюдение и пътният участък ще се строи с кредит от Световната банка в размер на 10 млн. евро. Такава процедура ще стартира през януари 2011 г., уточни Плевнелиев.

В началото на ноември той заяви, че магистрала "Тракия" ще е готова и пусната за движение в средата на 2012 г.