Деловите среди: Не рушете бизнес климата с кампании и закони
Бизнесът призова за прекратяване на негативните имиджови кампании и законотворчески инициативи, развалящи бизнес климата и рушащи инвеститорското доверие.
Като изразители на интересите на отговорните български работодатели сме длъжни да заявим, че общественият просперитет изисква насърчение и подкрепа за бизнеса, а не неоснователно насаждане на негативни настроения към него, се отбелязва в позицията.
Близо милион българи не се оплакват, че не им плащат достатъчно, а са взели живота си в свои ръце, не разчитат на нагласени обществени поръчки, монополно положение или държавни помощи, а осигуряват работа на себе си и околните, създават стойност, плащат заплати и данъци, посочват от Асоциацията.
Оттам изтъкват, че най-креативната и предприемчива част от обществото следва да получи уважение и признание, а не оклеветяване и охулване от синдикални и политически популисти.
Общество, което хули предприемачите си, няма шанс, посочват работодателите.
Всеки може да регистрира фирма в рамките на по-малко от седмица, срещу разход до минималната работна заплата, но не всеки може да успее и да се утвърди като успешен и отговорен работодател, предприемач и инвеститор, изтъкват деловите среди.
Нашето общество трябва да си дава сметка, че успехът на българската индустрия заслужава адекватно отношение и подкрепа, а не неоснователно охулване. Добросъвестните предприемачи, каквито са огромното мнозинство от предприемачите в България, трябва да бъдат ценени, подкрепяни и насърчавани, а не обругавани, отблъсквани и прогонвани, се казва в позицията.
Не бива да отъждествяваме цялото българско предприемачество с псевдо бизнесмени, печелещи неправомерно от държавния бюджет и ощетяващи всички нас чрез корупционни договори или нагласени обществени поръчки или такива, които не плащат на своите работници и контрагенти…
Накратко: такива, чиято сметка да платим всички ние – нашите членове-работодатели и всички български граждани, категорични са от Асоциацията.
След преминалата голяма икономическа криза са оцелели успешните, компетентните и работливите, отговорните и креативните предприемачи и на тях се дължат годишно 250 милиарда лева продажби /приходи/ на компаниите - при едва 6 милиарда лева общ обем на обществените поръчки, което е по-малко от 2,5 на сто от продажбите на компаниите у нас, отбелязват работодателите.
В АОБР влизат Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), БСК, БТПП и КРИБ.