Апостол Минчев е назначен за председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Той е строителен инженер по транспортно строителство със степен магистър. Има дългогодишен опит в проектирането и строителството на пътища. Ръководил е екип при изготвяне на проекти за пътни обекти и съоръжения. Бил е директор на Областно пътно управление Шумен.

За член на Управителния съвет на агенцията е назначен Веселин Пейков. Той е строителен инженер в направление изграждане на писти и магистрали с опит по специалността и в други държави. Инж. Пейков има опит в управлението на мащабни транспортни проекти, управление и проектиране на летища, проектиране и изграждане на пътни настилки.

За член на УС на АПИ е определен и Ивайло Денчев, който също е инженер по пътно строителство. Досега е бил директор на Областно пътно управление Плевен, като преди това е бил и на други позиции в него. Работил е и в частния сектор.

Досегашното ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" бе освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г., се посочва в прессъобщението.

За рокадата в АПИ стана известно тази сутрин след публикация на досегашния председател на УС Георги Терзийски в профила му във Фейсбук.

"Трудният и неизвестен път е предизвикателството, което те кара да преодоляваш безпътицата. Благодаря на моите спътници по пътищата на съзиданието. Оценката за строителите и разрушителите ще даде времето. Екипът беше страхотен! АПИ е един от моите университети! Благодаря!", написа той.

Заповедите за освобождаване на досегашното ръководство на пътната агенция са били връчени вчера в късния следобед. Последното публично появяване на управителния съвет беше пред Комисията по ревизия, за да отговорят дали са отпускани милиони на държавната фирма "Автомагистрали" без обществени поръчки.

"Лош закон, но закон", каза тогава Георги Терзийски.

Името на Терзийски нашумя и в началото на миналата година, когато шофьори от населените места около София излязоха на протест, защото трябваше да плащат винетка за няколко километра. Тогава бившият премиер Бойко Борисов остро разкритикува шефа на агенцията.

Темата с винетките и ТОЛ системата също на няколко пъти стана обект на критики. Последно тази година, когато се оказа, че държавата ще плати над 140 милиона лв. на австрийската фирма "Капш", за да упражнява мониторинг и анализ на системата за таксуване.

"Типът на обществената поръчка е такъв, свързан е с невъзможността на други фирми да осигурят тази услуга", коментира членът на УС проф. Олег Асенов.