EPA/БГНЕС
Първите доставки чрез Набуко - 2017 г.
Консорциумът Набуко планира да започне строежа на газопровода през 2013 година, а първите газови доставки да започнат четири години по-късно.
Това заяви изпълнителният директор на проектната компания Райнхард Мичек, цитиран от Ройтерс, предаде БТА.
Мичек уточни, че преразгледаното трасе на проекта е с 550 км по-дълго от предвиденото в началото и че не вижда никакви причини да се намалява предвидения капацитет на съоръжението. Официално стойността на съоръжението, което според плановете трябва да намали зависимостта на Европейския съюз от руските доставки, бе оценена на 7,9 млрд. евро, но в края на февруари британската преса обяви, че "Набуко" в крайна сметка ще струва два пъти повече от планираното - 14 млрд. евро.
Проектът има за цел да доставя каспийски газ за Европа, заобикаляйки Русия през Азербайджан, Грузия, Турция, България, Румъния и Австрия. Проектът се подкрепя от Европейския съюз, но всяка стратегическа промяна изисква одобрението на шестимата акционери.
Участници в проекта с равни дялове по 16,67 на сто са австрийската OMV, унгарската MOL, българската Булгаргаз, румънската Трансгаз, турската Боташ и германската RWE.
В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини, разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини, разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Мичек уточни, че преразгледаното трасе на проекта е с 550 км по-дълго от предвиденото в началото и че не вижда никакви причини да се намалява предвидения капацитет на съоръжението. Официално стойността на съоръжението, което според плановете трябва да намали зависимостта на Европейския съюз от руските доставки, бе оценена на 7,9 млрд. евро, но в края на февруари британската преса обяви, че "Набуко" в крайна сметка ще струва два пъти повече от планираното - 14 млрд. евро.
Проектът има за цел да доставя каспийски газ за Европа, заобикаляйки Русия през Азербайджан, Грузия, Турция, България, Румъния и Австрия. Проектът се подкрепя от Европейския съюз, но всяка стратегическа промяна изисква одобрението на шестимата акционери.
Участници в проекта с равни дялове по 16,67 на сто са австрийската OMV, унгарската MOL, българската Булгаргаз, румънската Трансгаз, турската Боташ и германската RWE.
Днес повече от всякога, независимата журналистика има нужда от вас. В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини, разчитаме на вашата
подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Скъпи читатели,
Днес повече от всякога независимата журналистика има нужда от вас.В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини, разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Днес повече от всякога, независимата журналистика има нужда от вас. В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини, разчитаме на вашата
подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Скъпи читатели,
Днес повече от всякога независимата журналистика има нужда от вас.В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини, разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
ИЗБРАНО