Задава се нова ценова война на хипермаркетите
Битката за клиенти между големите вериги хипермаркети става още по-голяма - до дни на пазара бизнеса си стартира новата марка "Лидл".
От компанията уточняват, че столичните магазини ще са на бул. "Сливница", в "Дружба", "Надежда" и на ул. "Резбарска" в кв. "Хаджи Димитър". Освен това ще бъдат отворени магазини в Монтана, Петрич, Пловдив, Пазарджик, Кърджали, Стара Загора, Сливен, Габрово, Ловеч и Варна.
През февруари обаче ще бъдат открити още магазини и така новите обекти ще бъдат вече 20-25. До няколко месеца под името “Лидл” ще заработят и магазините “Плюс”, общо 24 в България, вече преустроени.
Все още не е ясно дали ще настъпи истерията като при старта на веригата “Карфур”, когато се продаваше продукт, подобен на кисело мляко, за 9 стотинки.
Засега "Лидл" пази в тайна дали ще атакува със свръхниски цени на основните стоки. Но компанията е сред така наречените дискаунтъри - които залагат на ниските цени. Тя е част от гиганта “Шварц груп” и има над 9000 магазина в 25 европейски страни.
"За нас всички са конкуренти. Дори малкият квартален магазин взема част от пая", казва пред изданието Милена Денчева - шеф на “Лидл България”.
“Вместо 5 вида кетчуп ще предлагаме три, но качествени и на ниска цена. Ще може да се пазарува бързо. Хората ще знаят мястото на всяко нещо и ще могат да приключат с покупките за 5-10 минути. Ще има винаги дребни стотинки на касата, няма да ви карат да мерите продуктите сами", уточнява тя.
Своя 663-ти магазин откри и кооперативната верига “Кооп”, която е без конкуренция по селата.
Предстои обаче и още една голяма изненада на пазара. Към България интерес вече проявява и голямата германска “Алди”.
Хранителните продукти, алкохолът, детските играчки, техниката и дрехите са най-търсените стоки в коледното пазаруване. Това заяви междувременно пред Дарик радио Рая Попова - член на браншова организация на търговците на дребно. Според нея тази година купувачите ще се насочат предимно към стоки на промоция. Намаленията ще варират между 20 и 50%. Очакванията са обаче купувачите да са пестеливи в покупките си около Коледа.
Тази година търговците ще са принудени да се съобразят с решение на антимонополната комисия, според което комплектоването на стоки от различен вид и продаването им като промоция е в нарушение на закона, обясни пък Венета Господинова от Комисията за защита на конкуренцията.
„Ако съм производител на хляб и ако давам на клиентите си отстъпка от 100 хляба при продажба на всеки 1000, тоест им давам 1100 хляба на цената на 1000, не е възможно вместо тези 100 хляба, вместо натуралната отстъпка, аз да предложа друг предмет на същата цена, например мобилен телефон”, обясни тя.