Това каза заместник-кметът по транспорта Любомир Христов, след среща с екип от турски експерти в областта, предаде Дарик. Оказва се, че подобно на надлезите, тунелите са евтин и бърз подход за пренасочване на трафика от основните кръстовища, както се случва в Истанбул.

Христов изрази опасенията си, че и при този подход основен проблем ще се окажат тежките отчуждителни процедури у нас. „Надяваме се, и регионалното министерство работи по изменение на законодателството в тази посока, вероятно и при нас ще има някакви промени. Необходими са и други средства – кредитни или привлечени, стига да стигнем до процедура по откриване. Но вероятно изграждането, ако стигнем до там, ще започна през следващата година”, каза Христов.

Турският опит показва, че изграждането на един такъв тунел може да се стане в съвсем кратки срокове от порядъка на месец, стига да го няма проблемът с отчуждителните процедури.

Основните направления са да кажем булевард „България”, с удължението за „Евлоги Георгиев”, „Цар Борис Трети”, „Пенчо Славейков”, някои от участъците на бул. „Малинов”, тоест как можем да избегнем наличието на кръстовища по основните пътни артерии, за да увеличим скоростта на движение в тези направления”, каза Христов.

Христов посочи, че в петък той и турските специалисти са имали среща в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията със заместник-министър Ивайло Московски. На срещата са били обсъдени възможностите за европейско финансиране на тези проекти. Ще се търси и съгласие от Брюксел за осигуряването на част от средствата по програмата "Транспорт".

София ще получи проекти, които са подготвени от наши специалисти в Истанбул, заяви директорът по въпросите на строителството на транспортната инфраструктура в община Истанбул Абдурахман Очак.

Любомир Христов каза, че двата града могат да си взаимодействат по отношение на управлението на трафика, тъй като в Истанбул имат работеща интелигентна система за управление на движението, а в София има работеща система за управление на градския транспорт.