Не по-малко от половината намаление се дължи на спирането на Кремиковци, останалото е от кризата и от ограбването на железниците. Цветков даде пример с изчезналите 18 вагони, които са купени, на хартия ги има, но изобщо не са влизали в България. Те са някъде в Европа, може би в Унгария, каза министърът. 85% от сумата е платена, но контрагентите по договора искат да си получат всички пари, каза той. Ние сме получили 12 от общо 30 вагона, това са вагони на 25 -30 години, те са стари, но много скъпи – така че очаквам да си получим вагоните, които сме платили, заяви Цветков. Иначе цяла комисия се е била разписала, че са получени.

Съкращаване на линии не разглеждаме, защото това трябва да бъде крайна мярка, каза министърът на транспорта. По думите му около 2000 души ще бъдат съкратени от БДЖ от общо 15 000 работещи. Но това ще е най-вече в администрацията.

Александър Цветков каза, че се работи за привличане на външни инвеститори и че пристанища няма да се затварят. Ще бъдат предложени на Катар и Кувейт концесии за летищата в Русе и Пловдив, да се построи нов мост при Силистра – Калараш на Дунав и пристанищата Варна и Бургас.