Комисията постанови прекратяване на нарушението, съобщи БТА по информация от пресцентъра на КЗК. Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките "Чипи". Мотото на рекламата "От нашето по-хубаво няма" е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини.

Разследването установи, че с изключение на слънчогледовите семки, производството на останалите ядки "Чипи" - фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък се осъществява от "Флипер Комимпекс" - Румъния, въз основа на разработени от "Интерснак България" спецификации, като суровината се доставя от различни страни-производители - Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.

Комисията смята, че цялостната рекламна стратегия е имала за цел да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България, поради което има заблуждаващ характер. При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание периода на нарушението, икономическото състояние на дружествата и оказаното съдействие от тяхна страна, пише в съобщението.