Ще ви е доста трудно да откриете български ски-курорти в каталозите на големите германски туроператори, посочва Дойче Веле.
"Запитванията за тази дестинация намаляха значително, така че нямаме икономическа изгода. Затова извадихме България от зимните ни каталози", казва Михаел Никел,  който ръководи отдел туристически продукти във фирмата REWE Touristik. 

Една от основните причини за отсъствието на България от германските зимни каталози е несигурността със снежната покривка. В сравнение с останалите зимни дестинации по света страната започна да използва относително късно така наречените оръдия за изкуствен сняг и при това не във всички курорти.
В Пампорово, например, изкуственият сняг по повечето писти стана факт едва тази зима, когато се инвестира масирано в съответната техника.

"Трансферът на германските туристи от летището до ски-курортите трябва да бъде съкратен значително", препоръчва Сузане Щюнкел от концерна TUI. Заради ниския интерес към страната малкото германци, отправили се на ски в България, могат да ползват редовните полети, а те са само до София. Хубаво би било, ако туристите за курорта "Пампорово" кацат на летище Пловдив, но то е в окаяно състояние, казват експерти, работещи с германски туроператори.
Чартърните полети до Пловдив са отпаднали и по тази причина, не само заради малкия брой туристи. 

Преди този зимен сезон в няколко български курорта като Пампорово и Чепеларе бяха наляти милиони лева инвестиции за подобряване на техническите условия по пистите. Само че в офисите на големите туристически фирми в Германия не знаят това и България пак няма да бъде включена в зимните им каталози за 2011 година. Стара истина е, че туризмът не може да успее без разумна и масирана реклама.