"Всичко, което има нужда от реклама - може и без него" - според Миленита. Но в днешния свят, в който всеки бизнес вече има и дигитално присъствие - въпросът за дигиталния маркетинг се оказва основен.

В новия епизод на подкаста "Trendy" участва Етиен Янев. Той е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - "Дигитален маркетинг за предприемачи". Част е и от Асоциацията на българските лидери и предприемачи (ABLE).

Етиен Янев дава за пример Dir.bg като медия, която има много добра адаптация към дигиталното пространство - както като уебсайт, така и в социалните мрежи.

"Няма по-големи дигитални маркетолози от вас като медия, защото цялото съдържание, което създавате е дигитално и технологиите ви помагат да дистрибутирате това съдържание. Естествено, има и имидж, има и доверие и много хора се учат от вас, защото ставате все по-добри в това дигитално съдържание".

Как обаче стои въпроса например, с някой микробизнес, например на жена, която създава бижута? Кои са полезните съвети за такъв човек, според дигиталния маркетолог?

Този въпрос засяга много хора според Янев, който често получава такива запитвания. "Често малките бизнеси тръгват от последната буква - къде да публикуваме, дали да съм в Тик-Ток или дали да си сменя логото". Но по-важните стъпки според специалиста са, например: каква е уникалната стойност, която дава бранда; какво го отличава от конкурентите; кои канали са най-подходящи".

Чуйте интересния разговор!

Но най-важният фундамент според маркетолога е отговора на въпроса "Коя е аудиторията" - "Това е най-могъщото нещо, което се случва в момента в дигиталния маркетинг - че ние имаме много информация за аудиторията". Дори да е малък бизнеса и да няма аудитория, според Янев - можем да попитаме нашите първи клиенти за важни въпроси свързани с идентичността, разпознаваемостта, позиционирането и необходимостта от нашия продукт.

Другата важна стъпка според специалиста е набелязването на конкретни цели, чрез отговори на въпроса - какво искаме да постигнем в дигиталното пространство. "Това ни спестява изключително много главоболия".

Eтиен дава за пример и дигиталния маркетинг на собствената му нова книга "Компас за дигитален маркетинг".

Още в подкаста:

  • Кой е най-качественият път към продажбите?

  • Кой е каналът за ефективен маркетинг, извън социалните мрежи?

  • Кои са стъпките преди "Искам да продавам"?

  • Кои са грешките при онлайн позициониране на бизнес?

  • Как да достигаме по-лесно до подходящата аудитория?

Снимки: iStock by Getty Images/Колаж: Петя Александрова, Dir.bg