"Търсенето на социалния елемент е това, което се наблюдава в голяма част от кампаниите днес" - според Желез Атанасов, директор стратегическо планиране в Noble Graphics. "Т.нар. purpose advertising или залагането на по-възвишена цел в подхода на комуникация не е нещо ново, но в актуалните тенденции в рекламата е доста отчетливо", според експертът, който е работил във Франция и България, а преди време спечели награда Young Lions в Кан, на най-големия фестивал на креативността в света.

Той участва в новия епизод на подкаста на Dir.bg "Trendy".

Желез дава пример с кампания на медията Channel 4, която използва хора с увреждания, за да ни вдъхнови, а не да ни депресира. Като по-този начин реално се помага на тези хора и се променя целия разговор в британското общество по време на Олимпийските игри.

Според Желез, днес рекламната индустрия работи много по-бързо, ефективно и систематизирано, с много повече процеси от преди. "Голяма част от хората, които са гледали "Mad Men" знаят, че рекламната индустрия днес няма общо с тази през 60-те на 20 век. Преди 20 години кампаниите представляваха един класически ТВ клип, в 30 секунди и ключова визия за печат и билборд. Днес се изискват много по-мащабни и комплексни кампании, с много повече медийни точки, които да достигат до потребителите".

Още в подкаста:

  • Как социалния елемент диференцира различните продукти?

  • Защо намалява хуморът в рекламите?

  • Вярна ли е днес фразата, че "Ако нещо има нужда от реклама - то ти нямаш нужда от него", при положение, че световни брандове като Tesla и Amazon промениха политиките си и започнаха се да рекламират?

  • Кои са добрите примери за рекламни кампании със социален елемент?

  • Какво е наследството на българските шампиони в Cannes Young Lions?

Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Apple Podcasts - Anchor - Pocket Casts - RadioPublic