Започна ремонтът на стария метален Аспарухов мост

Ще оправят пътната настилка, фугите, тротоарната конзола, парапетите и мантинелите

Обратно в новината

Коментари - Започна ремонтът на стария метален Аспарухов мост | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Объркали сте двата моста и от статията нищо не се разбира. Големият подвижен мост е строен от германци и именно него събори руски кораб. На мястото му построиха големият Аспарухов мост, на който вече 20 г. му кърпят нескопосано настилката и само прибират едни пари. Под големия Аспарухов мост има малко мостче, което свързва града с островче под големия Аспарухов мост. Именно това малко мостче ще ремонтират....

Браво! Портних си върши работата! Най-добрият кмет на Варна!

айде... отиде и тоя мост сега като почне да се преовлажнява, обрушва, наводнява

Митко, вземи релса, вържи се здраво и се хвърли от където искаш: големият подвижен мост, малкото мостче или големият аспарухов мост. Чудя се как намираш пътя до дома си.

Го хубаво, ама.... Като казвате старият мост и споменавате годините 37ма -39 та въвеждате хората в заблуждение. Това желязо няма нищо общо с моста разрушен 1975 година. До преди години още стоеше част от фундамента на повдигащият механизъм на моста строен от германците, в дясно от това желязо посока Аспарухово (острова)

Пич, ти от кое село си!? Щом не правиш разлика в написаното. Старият (германският вдигащ се мост) беше в страни на това набедено съоръжение. Когато строиха Аспаруховия мост, канала още не беше изграден напълно, и корабите преминаваха в Варненското езеро през канала между корабостроителния завод и кораборемонтния. А от Бургас към Варна и обратно се пътуваше през АСПАРУХОВО, налагало се е автобусите да изчакват проводка през канала. новият канал е проектиран с цел гемиите да влизат в езерото, през Гебедже да стигат до Повеляново,, а в последствие и фериботното. в Гебедже влаковете от Софето, Г.О, Зарата минаваха по един железен мост почти на мястото където днес е понтонният мост убиец. А славният Аспарухов мост се строеше доста след като падна германския. Не звач защо се пише че е открит 1976 година, когато зимата на 1977 година в ЖБ работилниицата на БМФ в Бургас престъргвахме едни колела за транспортната количка за бетонните ферми на новият (магистралният) мост - но това е друга тема Така, за големият подвижен( повдигащ се ) мост е строен заради Базата на " петрол" в края на старият канал след КРЗ. Там докато съществуваше Танкерно плаване разтоварваха маслата от Батуми, а цистерни на БДЖ ги караха в Плевен и Русе....

Фактически, това "малко мостче" затвори старият канал защото стана бариера