Законодателният хаос при велосипедната инфраструктура: Знаят ли какво изграждат?
Политическата воля за въвеждането им е слаба, тъй като това би попречило на интересите на предприемачите в областта на недвижимите имоти или би създало неудобства на водачите на автомобили
Обратно в новинатаКоментари - Законодателният хаос при велосипедната инфраструктура: Знаят ли какво изграждат? | Днес.dir.bg
Коментари
На година. Усвоиха се едни пари, без да се направи проучване дали си струва. И с другите ни неща е така.
Велоалеите в София са "с пръдня - боя" или по-точно "с боя - пръдня". Борисов, като кмет, почна да усвоява "едни пари" като рисуваше тротоарите с боя. Горкия, даже не прочел в ЗДвП, че велосипедистите нямат място на тротоара. Е, после промениха ЗДвП, така че "велоалеите" Му станаха законни. И като се емна даскалицата Му да рисува тротоари... Та пешеходците с псуват, и то с право, щото тъпите мутри вкарват в конфликт пешеходци и велосипедисти. А па ония с тъпанари, с купените книжки в таралясниците, си мислят, че улиците само за тях... Свещена простота!
Нормално няма място колелото на пътя дето са двгтата както и делтапланера там дето са изтребителите
Колко псувни съм отнесъл от шофьори, когато съм карал колело не е истина! Но пък хубавото е че българските шофьори имат нулева толерантност към колоездачите, а би трябвало да е многооо по-голяма.
стесняват пътното платно, причиняват задръствания и тук таме по някой велосипедист - вижте Горубляне, Дружба, ломско, пръскане на средства без никакъв ефект, фен съм на Стоичков .......
Никакви велоалеи не са това! Отбиване на номера и усвояване /присвояване/ на едни пари. Взеха на пешеходците тротоара , да направят някакви измислени велосипедни алеи , по които непрекъснато се движат: завеяни пешеходци - дето си блеят в телефоните, майки с колички - че гладко, клошари с импровизирани ръчни колички и последно за капак ; всякакви олигофрени с тротинетки - движейки се с 40-50 км нагоре. Аре няма нужда!
По една мутра с бухалка -а мине колоездач а с бухалката по главата.Че видим дали носят каски хем!?
Абе то на парче нищо хубаво не става. Не може да отидеш да правиш велоалеи при условие, че не си решил проблема с паркирането. Примерно, строиш подземни и надземни паркинги, а върху освободеното пространство правиш велоалеи. Също така има проблем и с отчуждаването на частна земя (при разширяване на пътищата), което е важно за всички зони, където в момента няма условия за велоалеи, иначе се получава абсурда - велоалея 2км, след което свършва в нищото. Само, че с крадене и корупция никога няма да има пари за да се реализират тези неща.
Шофирането в един голям град е равно на самоубийство.нито е полезно предвид ускореното дишане на мръсен въздух нито е кой знае колко полезно.аз лично не виждам начин да отида потен на работа. Нося костюм и зимата да караш колело с костюм е меко казано смешно. Който иска да кара колело да си ходи в планината.
трябваше са земат едни пари и се роди поредното недосче! Педалите чешат зад.ици въртят педали и са чустват безсмъртни
1.С допълнение на ЗДП да се вменят отговорностите и правата на велосипедистите и тротинеткаджии 2.Лиценз/книжка/ за управление на велосипед,елтротинетка и други скоростни изобретения. 3.Каска, подлакътници и наколенки-задължително 4.Алеите в парковете и градините-само за пешеходци И ако нещо друго предлагате-моля добавете го.
Казаха ми, че с колело ще се предвижвам по-бързо в трафика. Две седмици вече го возя в багажника и не забелязвам никаква промяна.
На 44 съм и карам колело от дете... без алеи, без европейска защита и без специални закони в моя защита. Спазвам само едно правило - пазя се и не преча!!! Другото е за щастиви кокошки
Абсолютно! Ама тия с шкембе което им пречи да си видят оная работа няма да те разберат. За тях лукс е ако може изобщо да не извършваш никакво движение и само да плюскаш тлъсто и после ама как така инфарктче на 40 (не, че си застрахован ако тренираш пак да те удари, но статистически погледнато шанса е доста по-малък)...
Повечето ганьовци след 30-тата си годишнина заприличват на Шрек. Кофти генофонд или по-скоро кофти култура, само тъпче боклуци, пие като разпран и за физически упражнения даже не е и чувал, то верно че и пишките им омекват така, ама това да му мислят жените им, моята няма проблеми с това :). Та да се върна на темата, тъпи ганьовци, гнусните ви раздрънкани дизеларници освен, че тровят нас нормалните хора каращи коли които не са технологичен отпадък или каращите колела, тровят и собствените ви деца. Или на вас не ви пука толкова за тях...
A ти имаш ли седалка на колелото или само с тръба ти е по-приятно?
Имам 2 колела, имам и бмв 200 коня с 6 цилиндров мотор, ама го карам в ограничението без да избивам комплекси. На работа ходя предимно с колелото, по някога с колата и понякога с градския , когато вали. Познай дали съм комплексар като тебе в строшения си голф :)
Велоалеите в Младост са проектирани от първокласник и са за сметка на пешеходците. Намират се предимно на тротоара, където на места не е оставено място дори за един пешеходец. Обикалят спирките така че е задължително да бъдат пресичани, минават напряко на платното, което е абсурд. На кръстовище често напълно блокират пешеходците. Да не говорим, че самите велосипедисти не познават закона за движение. Изобщо ситуацията в Младост е за линч.
Направени са само с цел да се "усвоят едни пари". Крещящ пример е тази пред Кауфланд, Идва от никъде, не се ползва от никой, но заема площ като за камион и е оградена с големи пластмасови ограничители.
В Младост има само една нарисувана велоалея, тази до лидъла, другите са ок, предостатъчно широк тротоар , половината за колела. Отделен е факта, че е пълно с малоумници като тебе, дето ходят на зиг заг и по някога ми иде да мина през някой такъв с колелото та да му дойде акъла ако има такъв изобщо :)
Пак да ти кажа че си тъпак. В Младост 3 има велоалеи заемащи целият тротоар. Пешеходците там трябва или да се пазят от велодебили или да ходят по платното.
за да има велоалеи, самоте пътища трябва да са проектирани ЗА велоалеи а не просто да отрежат едно парче от пътя и да го боядисат !!!!!
Вски ден минавам покрай няколко велоалеи. Веднъж-два пъти месечно виждам по някой велосипедист. Това не е оправдано нито от икономиеска, нито от екологична гледна точка.
Вчрно е, че велосипедистите са изключително кресливо племе, но е време това безумие с велоалеите да спре! Стеснихте много улици, добавихте велосипедни светофари, какво оочаквате да стане ? Да , правилно, още по-големи задръствания и замърсяване.
Аз предлагам да ограничим ползването на личен автомобил, в повечето случай жалка таралясница дето пуши като ТЕЦ ;) . И също така малките ви изчадия могат да ходят на училище с градския както правехме ние като бяхме деца ;)
Каквото и да си говорим ,първото и основното е смяна на манталитета на българина. Иначе с този манталитет нищо-добро и хубаво не може да се направи в България. А нашия манталитет е м@мата си е е.... Искаме да ни е уредено като на запад, ама да си го караме по нашенски.
Проблема с МПС се решава лесно ! Искаш да караш в центъра - дневна винетка 80лв ! Карай , кой те спира !
Два дизела имам и си ги карам без да ми дреме, даже едновременно ги карам. На колело не се качвам щото ще ме бутне някой неграмотник.
В нидерландия например велосипедните алеи са необходими - гъстота на населението, равен терен. В България тези условия липсват изобщо. За какъв ч еп набиват милиони във велосипедни шитни в България , излишни пари ли има за усвояване или тъпотия в излишък.
Освен това в Холандия не се образува постоянна снежна покривка, Гълфстриймът ги топли. Само дъждове. А в България като падне снега, като го избутат снегорините настрана - колите и пешеходците не могат да минат, камо ли велосипеди. И кой ще кара колело посред зима ? Тоест насилват ни да строим пътеки, които се използват само 7-8 месеца в годината, при това на 1%. Изобщо докладът е писан от хипстери, не от здравомислещи хора.
иедята на всичките тези простотии е да карат да се конфронтира всеки със всеки . така могат да крадат спокойно . не знам защо няма протести заради отменените карти за 1 линия !!!!!! каква е разликата дали ще се возя 30 мин на един транспорт или 2 по 15 минути на 2 транспорта ?????????? а каква е тая простотия да се валидираш при платен вече превозен документ ?????? не мога да разбутам 3-ма човека за да стигна до шибания валидатор . ТИЯ ВЕЧЕ СЕ ГАВРЯТ С НАРОДА !!!!
Идеята е, че понеже се правим на много отворени, и не искаме ваксини, не искаме ваучери, не искаме CBDC,.. е все от някъде трябва да ни приучат на чипиране. Иначе няма контрол, а без контрол англосаксите не обичат да разчитат на християнската съвест.. Те ни имат за подчовеци, за стадо говеда. При говедата работят прошнироването, маркирането, електропастира и т.н. Затова се налагат тези електронни карти. Хубавото е, а и се надявам, здравословния вандализъм за пореден път да ги свали на земята тия наркомани.
Какво колоездене в градска среда, успоредно на пътищата ?!? Това е вредно, а вие сте напълно луди, като стимулирате хроата да правят това! Кое му е полезното да караш колело до автомобили, които бълват отровни газове ?!! Хора, не го правете - тровите се сами! Съвсем друго е да карате колело в парк, на село, в гора или други подобни места!!!
Пример за инфраструктура изцяло съобразена с велосипедистите е Амстердам! Изумително е колко неща са направили, за да можес с велосипед лесно и бързо да стигнеш навсякъде. Даже имат огромен паркинг на десет етажа, само за велосипеди. Уникални!
Стига вече с този Амстердам ! Там условията са коренно различни. Повечето градове в БГ , включително и София, не тават за масово придвижване с велосипеди. Правенето ан алеи е само за източване на пари.
А специално велоалеите ги правят за една специална порода откачалки с колела и тротинетки.. те си знаят кои са. Хубавото е, че "чистия" въздух с който се надишват в големия град ще се справи с тях автоамтично.
Транспорта ще почне да се оправя, когато се спрат служебните абонаменти за цялата държавна и общинска администрация и запопнат вместо с коли, да ходят на работа с градския транспорт. SKIN IN THE GAME. Докато центъра на София е пълен със служебни абонаменти за разни държавни и общински институции и агенциики нищо добро не го чака градския транспорт и инфраструктура.
Как може в нито една институция да няма паркоместа за посетители, но да е пълно със служебни абонаменти за разни директори, директорки и всякакви други зам. началници по администрацията...
Връх на тия тъпотии е велоалеята на 50 см пред гаража ми: https://nova.bg/news/view/2018/10/03/228256/%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B8-%D0%B2-%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B5%D0%B2%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE
Трябва Бай Ганьовците да се научат, че за дестинации под 5-7 километра кола не трябва. Пример - растоянието от Орион до Сточна гара (6-7 км.) в час пик с кола го взимам за 30 мин, с автобус за 40 а с колело за 20 мин.