775 загинали на пътя през 2010 г. - най-малко от 50 години
Загиналите по пътищата у нас през 2010 година са 775 - с над 120 по-малко, отколкото през 2009. Ранените също са намалени - с над 600 по-малко за същия период.
Обратно в новинатаКоментари - 775 загинали на пътя през 2010 г. - най-малко от 50 години | Днес.dir.bg
Коментари
Всички ста нахме по дисциплинирани и това е факт. Спазвам всички ограничения на скорост платих гражданска винетка и сложих тахограф на пикапа си. Изрядин съм от всякъде. Имам ЗЛАТЕН талон. И Вие бъдете като мен.Това е за нашата безопасност. ТОВА Е ЕВРОБЛАГО. С ГОРДОСТ МОГА ДА ГО заявя!
за първи път има намаление спрямо предходната година, а не че са най малко жертви за 50 години. просто за първи път има такава криза и по малко пътуващи, това е.
Я може ли и статистика на броя закупени винетки ? Тогава ще се види причината на 80 % е от това, че поради финансовата кризи и вдигането цените на горивата патуващите просто са намалели! Останлите 20 % за това намаляване е на камерите ... Както и да е - новината е добра, спор няма. Ама догодина и още по-догодина има само един варинат да се подобри още - МАГИСТРАЛИ !!!
е сега Бойко може да се удари в гърдите и да каже че правителството е намалило броя на катастрофите до рекордно ниски нива!ЧНГ !!
Ето, че най-накрая стигнахме до извода - това е част от живота и не е нужно медиите постоянно да пишат днес и вчера кой умрял на пътя!!!!
Аз си мислех че Националния статистически Институт дава всички статистически данни. А се оказа че и КАТ има статистически данни и то най-черните за хората. Въпросът ми е не е ли редно КАТ да се занимава с контрола по пътищата а да не отчита само статистическа дейност?
дай боже догодина да няма нито един ! А КАТ да следи на пътя да излизат образовани хора с чувство за отговорност, а не да гледа за глоби и пари.
Зарадвах се на тази тенденция за намаляване на жертвите по пътищата,после ми стана някък тъжно за хората останали инвалиди от автомобилни катастрофи, близките им ,а също и близките на загиналите. Ако някоя от националните телевизии си направи труда да ни покаже съдбите на тези хора ,в поредица от предавания, може би безрасъдтсвото ни ще намалее и няма да се мислим за безсмъртни сядайки зад волана.В бюджета на МВР най вероятно има доста пари предвидени за превенция на ПТП ,така че е въпрос на правилен подход към потенциалните нарушители.
Германия е 10 пъти по-голяма и има много повече автомобили. Жертвите са под 400 за 2010 !!! А в България има противници на магистралите и ругаят правителството, че са пияни и луди !
Erhhung der Verkehrssicherheit zusammen haben dazu beigetragen, dass sich die Zahl der bei einem Verkehrsunfall getteten Personen (2009: 4.152[8], 1971: ca. 21.000) in Deutschland auf dem niedrigsten Stand seit Einfhrung der Statistik im Jahre 1953 bewegt. Това значи , че в България жертвите са два пъти повече на милион жители
Това наистина е добра новина. Но основен проблем остава корупцията на катаджиите. Шофиорите никога няма да откажат мекото. Значи трябва да се дисциплинират служителите на КАТ. Ако направят това ще им кажа ЕВАЛА!
Преди 5 години в София катаджиите като ме видеха с колан, задължително ме караха да духам на апарата за алкохол. Виждаше им се странно за съм "окопчан". От преди година-две народа се научи да ползва колани и резултатите са налице. Сега остава да сработи и схемата за отстраняване на пияниците и корумпираните катаджии и жертвите могат да паднат двойно.
И какво излезе? С Москвичите и Ладите по същите пътища загиналите бяха 1100-1200души/година. Излезе, че българина е добър и дисциплиниран шофьор. Язък за напъните на журналистическата пасмина да ни изкарат най-най долните, и да вземаме пример от кого...? От англичаните разбира се.
Ясно е на какво се дължи, на демографския срив. Вижте статистиката 1990-1994 год. имаше най ниска раждаемост, т.е. сега се вземат по малко свидетелства за правоуправление, като сложим намаляването на хората в България (поради емиграция) и това, че колкото застарява населенито, толкова са по-малко катастрофите с човешки жертви! Ето това е!
Ти сериозно не си наред
Дано да е истинска статистиката само да не се окаже техническа грешка или просто промяна в начина на създаването й, защото такава голяма разлика едва ли е възможна, но дано не съм прав и да говоря глупости!
Дано тенденцията да се запази! Аз лично много се надявам на завършването на магистрала "Тракия" за намаляване на жертвите, защото частта Ст. Загора - Карнобат е едно от най-смъртоносните места през лятото.
Браво. Но всеки знае на какво се дължи. На камерите. Не на това, че катаджиите са станала по-усърдни или компетентни. Извод - повече камери, по-малко корупционни моменти.