За първи път от 26 г.: Нов локомотив на БДЖ тръгна от Централна гара в София
През 1994 година за последно националният жп превозвач е купувал нови машини от серия 61
Обратно в новинатаКоментари - За първи път от 26 г.: Нов локомотив на БДЖ тръгна от Централна гара в София | Днес.dir.bg
Коментари
Сега остава и НКЖИ да си оправят линиите, че са им под всякаква критика. Гарите им са на края на населените места и хората предпочитат да се качат направо на колата. Как може такова нещо. Навсякъде в Европа гарите са в центъра на града.
Сега Тулупа може да тръгне да инспектира и с един от новите локомотиви. Разбира се че той ще кара, а отзад един вагон с малоумните му министри.
Най-накрая малко да видим и ние по-модерни локомотиви. Значи веднага се сетих за Transport tycoon-а", на външен вид локомотива прилича на един от онези в играта. Като малък съм я играл и съм си мислил дали ще доживея да ги видя и по нашите линии, е ... доживях. Със здраве да си го ползвате БДЖ.
Локомотивът (на латински: loco motivus) е тягов подвижен състав с огромна теглителна мощност за придвижване на композиции от вагони. Подразделят се на 3 основни групи – парни, дизелови и електрически.
Хахаха в кой век живеем?! Нашата железопътна система е пи-зле дори от африканската! А сме имали една от най-развитите преди 9-ти септември!
то хубаво , ама да купите и нови вагони , та дано хората почнат да пътуват с БДЖ отново.
За локомотивите разбрахме. А вагоните от кога не са сменяни или поне чистени? Децата казват, че и на кучето не му се влиза във влак.
За какво са ни локомотиви вдигащи 160 км/ч когато ЖП мрежата не позволява пътуване с повече от 30-60 км/ч . И когато експресния влак спира на 100 междинни гари по линията София-Бургас. И пътуването отнема 10 часа. Вместо да спира само в София, Пловдив, Стара Загора и Бургас.
Браво. Много се радвам, защото пътувам често с влак. Разбира се, трябва да са повече новите, но с концесията на летището може и да стане. Дано си удържат думата.
БДЖ мой започна да върви с по-бързи крачки, а НКЖИ да изостава в развитието си. Но важно е кой стои начело на компаниите....
Докато няма експрес София-ВАрна и София-Бургас който да взема разстоянието за около 2-2.5 часа с приличен комфорт няма да имат възвръщаемост и да са печаливши. Самата идея е да са по-бързи от хората с коли и да е на прилична цена.
Идеята на Боко е, по-добре 2 милиарда за самолети отколкото 500 милиона за локомотиви и вагони... после защо няма пари в държавата!
харесва ми идеята за пътуване с влак в Европа, пътуването с влак ежеднведно си е някакво удобство и нормално да ходиш на работа с влак на 100 километра от местоживеене
В България масово под локомотив се разбират парните или дизеловите, а електрическите им викат електровози . Никой не ти гледа в латинските речници приятел.
Защо 100, напрово 1000 локомотива, да купи. Та да угоди на гласуващите дебили железничари и пенсионери като теб. Няма значение дали са 10 или 100 локомотивите. Това, което има значение е. На печалба ли се движат и има ли пътници за локомотивите и локомотиви за пътниците.
БДЖ е един от най-големите длъжници, но вижте как харчи нашите пари! Скоро може да се окаже, че БДЖ като влезе в процедура по фалит, ще стане собственост на Сименс!
Това, което има значение е. На печалба ли се движат и има ли пътници за локомотивите и локомотиви за пътниците.
Вместо сегашните цени на билетите , ще има ли желаещи да платят три-четири пъти повече за билет- само така може да се очаква избиване на парите и то не по- скоро от 10-25 години, за да почне да е на печалба. За да ги има тези линии, където да се движат с 300 км час , трябва нови трасета, подвижен състав ,инфраструктура , сигнализация, обслужване и още много неща.
Това си има обяснение. Задължават БДЖ да извършва социална програма и задържат цените. А за локомотивите и вагоните, няма спор-отдавна трябваше да се купят. Аман от разбирачи....
Локомотивите не са купени !!! Това никъде не се казва в статията, само пише 5.5 милиона за бройка за 3 години с вкл. подръжка. Това е наем !!! Което ще рече по омоло 2 мил. лв. за година за един локомотив ще трябва да платим всички ние !
Разбира се, че са купени. И не чакай някаква статия да ти каже всичко. И веднага конспирации, че и го споделяте. Какви хора сте
В Чехия железните пътища са държавна собственост, компания "Ческе Драхи". По тях седвижат влаковете на няколко независими оператора. Цената на билет в двете посоки Острава-Прага, 350 км е 33 евро, с 4 спирания, 3 ч. 35 мин. Икономическата класа е изключително комфортна, с уайфай, климатик, електронни табла и т.н. Комутирашите връзки, пътнически влакове и подобни за къси разстояния са значително по-евтини, като някои се субсидират частично от държавата. Може би и у нас трябва да се направи нещо подобно. Аз лично като пътник намирам тази схема много успешна. Конкуренцията ражда качество и точност на обслужването.
Гласуващи дебил нищо ново няма да видиш. Ще продължаваш да гледаш същите свински вагони в които си пътувал досега. Купили са само нови локомотиви, но не и нови вагони.
5,5 милиона малко ли ви се вижда за локомотив?!? Защо си помислихте, че е наем, а не покупка. Цената изглежда нормална, даже леко височка.
Като пътник, искаш държавата да ти плаща масрафа ли? Аз не ползвам влак и не искам от моите данъци да се субсидират жп услуги
И кои градове са тези, където гарите са накрая ? Обикновено населените места са се изграждали до гарата, а не обратно ! А може и в сегашните условия да е по- добре да са там, за да идеш с кола до там и да има къде да паркираш, а не в центъра, където няма места или е платено.
Чети! Държавата плаща частично само за късите разстояния! А сега у нас плаща за всички! А когато имаш комфортен, бърз и евтин транспорт ще си промениш навиците. И аз в България не пътувам с влак. Но в Италия и Чехия с удоволствие.
За да получим като чешките железници. Първо трябва да превърнем нашите гласуващи дебили в "чехи". И така ще получим чешки депутати и министри. Ама дано не стане като с "чешкия" българския ЧЕЗ.
Имаш предвид в ЖП средите в България. За простия човек като мен, локомотив е онова дето дърпа или бута вагоните, без значение от технологията на задвижване
братушка. Научете български най-накрая. При вас може и да са "електровоз" и "паровоз", но тук се казва "локомотив".
Супер новина! Влаковете са най-екологичния междуградски транспорт. Правилно прави държавата и ЕС като инвестира средства в модернизацията на ЖП транспорта ( влакове и железопътна инфраструктура) . Супер!
Я ми кажи, а сега има ли желаещи да пътуват с БДЖ? Щото според мен не са желаещи, а са принудени.
Севда ще му публикува снимките, на чекмеджетата както досега. Първо ходи в спалнята в резиденцията на Борисов, после в спалнята в резиденцията на Бошков. Или обратното беше.
Чисто нов локомотив...ууххаааа... Ами къде е Боко да му резне лентата и завърти ключа бе ? Какво ли и питам....Той го е страх да слезе до Централна гара...,че знае какво го чака...Виж да броди по планини и паланки -става...И 50-годишни танкове да бара-там дето никой не го познава...
Добра новина, дано се обнови парка, скоро... И моля ви се... Не го подарявайте на Македония след 20 години
вместо да бяхме купували изтребители и кораби можеше да закупим и НОВИ ВАГОНИ,че тези и тоалетни нямат
2021ва ще е ключова за БДЖ - чакат се нови локомотиви, ще се реновират 20ина от старите, договор за поддръжка на Дезиро май е готов, ваноги ще се реновират, локомотивите от теснолинейката един по един ще им се прави основен ремонт. Отделно вървят рвмоно и търгове по линиите. Доста гари се ремонтираха и ще се ремонтират. Дано това е началото на една по-мосерна епоха за БДЖ!