Вижте верните отговори на матурата по български език и литература
МОН публикува какво трябваше да напишат зрелостниците, за да покажат, че са грамотни
Обратно в новинатаКоментари - Вижте верните отговори на матурата по български език и литература | Днес.dir.bg
Коментари
Изпитният вариант беше обявен малко след 6 часа , достатъчно време верните хора да се подготвят...
Видяхте ли въпросите? Още първият е на ниво 1ви клас. МОН докога ще лъже за проблемите в образованието? За да докараме да се пита дали "расъдлив" е изписано правилно или не, то явно учителите и учебниците са толкова лоши, че до 11 клас децата остават напълно неграмотни и не могат да отговарят на ниво поне 5ти клас. Да, знам, че се пише раЗсъдлив. Въпросът показва големия проблем- за да няма много скъсани и да се пишат и 5 и 6, се сваля нивото на матурата и тя вече е станала като за хора с бая забавено развитие.
А втория въпрос видяхте ли го? Във всеки подобен тест на тази планета първият въпрос е много лесен, за да успокои и отпусне леко децата. Но Ви приканвам да обясните следващите отговори.
Така и не разбрах,развива ли се дадена тема на матурата.Оценката се формираше по два критерия -правопис и анализ на темата.Сега са някакви точки.В САЩ,масово се дават все по лесни задачи па алгебра,защото някои можело да те ги решат и да се депресират.Така се грижливо отглеждат недоучки и бъдещи лумпени.Преди години във ВМЕИ"В.И.Ленин"/ Сега ТУ/,на изпита по математика се даваха три задачи,а по физика два въпроса и една задача,в редки изключения три въпроса.Никакви тестове-това е еврогейски,демократична и неолиберална перверзия.
А къде са верните отговори? На втора страница?
Този вид литературни анализи водят до все шо- повърхностно мислене и описателно. Никаква съществена мисъл, никаква логическа връзка или ясна мисъл. Празнодумие и витиевати шаблони. Не случайно в общества с подобни матури децата стават все по- нервни, егоисти и тесни специалисти. Уж умеят да се изразяват и чувстват , но реално се пресичат лидерите и задълбочените. Лаконичното , но точно и ясно изразяване , което улеснява и ясната и точна мисъл ( извън служебна среда) е тотално, даже сякаш умишлено занемарявани.
Във втората част се изискваше познаване на изучаваните литературни произведения и способност за тяхното тълкуване. В една от задачите се очакваше зрелостниците да открият темата в откъс от неизучавана творба, а в друга - да съпоставят интерпретацията на една и съща тема в изучаван и в неизучаван текст. Глупости на търкалета, това нещо трябва да отпадне тотално. Мен ме изгониха от час като казах, че Ботев може да е е бил пиян като е писал немили недраги.
Да ти кажа и аз бих те изгонил щото "Немили-недраги" не е писана от Ботев :-D
Не си хванал смисъла на задачата. Първото е при прочитане на текст да се разбере какво пише вътре(четене с разбиране). Второто е да си спомняш изучаваната творба. Имам колеги, които след среща коментират казано от човек и казват точно обратното, защото са хванали само 2 думи от 5 изречения. Често е и да прочетат документ с 10ина изречения и да кажат точно обратното на написаното. Сочиш им с пръст изречението и хъмкат. Та това е то прословутото четене с разбиране. Масово е при хора под 30-35. Навремето ни учеха да правим преразказ с елементи на разсъждение по непознат текст дълъг(разказ няколко страници). Може да е тъпо като писане по шаблон, но ни учеше поне да опитваме да разберем за какво се говори и да следим нишката- дали се обяснява защо нещо е така или обратното- защо не/не трябва да е така.