Коментари - "Възраждане": Грешки в наредбата за техническите прегледи заплашват много коли да бъдат спрени | dnes.dir.bg
назад

"Възраждане": Грешки в наредбата за техническите прегледи заплашват много коли да бъдат спрени

По думите му на депутата Ангел Славчев са застрашени предимно бензиновите по-стари автомобили заради нормите за отделяне на емисии

Обратно в новината

Коментари - "Възраждане": Грешки в наредбата за техническите прегледи заплашват много коли да бъдат спрени | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

бееееее еееемммм веееето мина

Миналият месец минах годишен преглед на моят 23 годишен Сценик с евро 3. Последните 15 години минавам само в СБА пунктовете за прегледи (ползвам намаление). Те отдавна са вързани с ДАИ. Нека някой да обясни как е възможно при дизелите почти да няма проблем, а основно са засегнати бензиновите коли !

Не е лошо да се помисли за една Комисия към Парламента. Така де, да се вземат едни пари екстра. Няма лошо.

Да де… ——— ДобърПриятел. ..нейде из онез “Лошите” Държави, …та Бизнес - му Дължи суми за ВечеСвършена Работа…размотаване…и Хоп ! - макар Читав Бизнес - Изчезва ! …говорим за Три Сгради и поне 250 работещи на пълно време… …поозорил се Човекът…ама ги Намерил Говедатаааа …И ! - Всичко до наноСтинка, че И с Лихви и Обезвъзмездяване. та Си мисля - ясно че Има И други такива Хора ! …нататъка - ясно.

Съкръщаване на автопарка не е никак лоша идея. Може да продължи в същия дух!

Определено ! …по последни наблюдения : - броят Отпадъчни (Извинения !) МПС които НЕ мърдат - Рязко Намален ! …но се Увеличава процентът сравнително нови, които НЕ мърдат - Хората - Продължават да си Въобразяват че МПСто Е Актив/Асет ….но Нараства броят Хора, които наистина Виждат Обратното - все повече Се виждат МПС, които са шовнати по шубраци (из вили, села и тн) …като комай Има и шушумушу с Локалните Гаулайтеря …че да се Движат знаетекак

Струва ми се Би следвало да поогледаме Сериозно нещата отн. МПСтата (и съребрени) …напр: - Е ли Факт че автопаркът из ЗемитеНи - Е старичък ? …Да. - Е ли Факт че Реално - Наистина Поддръжка е дефакто НЕвъзможна (хеле пък Имайки предвид Невъобразимия брой Различни марки) ? …Да. - Е ли Факт че при Сегашните спесифики Изобщо - Следва да Се адресираме ЗА Свестни МПС ? …Да. - Е ли Факт че Продължава Втрещяващия “бизнес” с Стари МПС и части/ремонт/поддръжка за тях ? …Да. …та колкото и да Сме Бедни - Би следвало да НЕ позволяваме на Ясно#Кой да Продължава да Ни Принуждава да ставаме ВсеПоБедни ! Как ? - Изказах (тук по-преди).

Нищо чудно, че все повече хора се обръщат към тази партия. Другите партии отдавна забравиха за народа .

Мммм….мммм…ама до голямо хъкомъкане докарвате Човек, Колега…. ———- Изпипана Врътка Днес - НЕ минава ако Е АчикАчик НЕпродаваема.

А тези ви заблуждават. Другите поне ви казват всичко в очите за да си знаете!

Хубаво, но какво ще свършат като излизат в отпуск Август?

Нищо. …т.е. АбсолютноСъщото като Всеки Ден “работа” , дето им ПлащаМЕ Нонстоп. ——— ЗнаеТЕ Предложението ми.

А. Осигуряване Съобразно Заплащане за Предаване/Скрапиране на НЕотговарящо МПС . …и Б. Осигуряване Смислена Програма ЗА Нови (защо не Само електро !) МПС . ….и - Готово !

само електро, сериозно? При липсата на инфраструктура за зареждане? Напротив, трябва да има програма за изкупуване и дотации за всякакви фабрично нови автомобили. Но човек който кара кола за 2 хиляди лева, даже и при това положение няма откъде да извади 20 хиляди за нов с дотация.

Казвам - Дори И (електро) , Колега…ясно че НЕсамо ——— Докъм 300кинта/мес ? …Всичкото обаче ! …и Съобразна Застраховка. ….струва ми се е Безпроблемно.

Първо: това, което се случва удря най-бедните. При заплата бруто 1000 лева на месец, нетото е под 800. 300 лв на месец при тези условия, и при информацията на стъкмистиката, че за двама възрастни с две деца месечната издръжка е 2 хиляди лева, е меко казано нахално и нагло. Не всички живеят в София. с по 3 хиляди и нагоре заплати. Второ: страничните разходи на новата кола са БРУТАЛНИ. Каското е 2 хиляди годишно, годишното обслужване на гаранционен автомобил е над 400 лв. само за смяна на масло и филтри. Трето: вчера излизаха данни, че коли на по 4-5 години, демек почти гаранционни, не могат да минат. Какво да кажем за тия на по 10, дето ги продават даже по официалните дистрибутори? Т.е. човек с кола на 20 години няма как да я смени с нова по-стара и пак да не е сигурен. От тук следва, че се опитват да ни разкатаят играта нарочно. Понеже пътищата са скапани, а колите много, вместо да оправят пътищата, те махат колите, че да може да не им се пречкат нормалните хора на височайшите персони. Сега надявам се ти е ясно, че няма как в рамките на година чисто административно да се опиташ да бастисаш 60% от автопарка в България. На тая оФча нация все някога ще и прелее. Обикновено се случва като я удариш в джоба.

Браво, Колега мерд ! …това Е Реалността. …и напълно подкрепяйки Ви (особено в аспекта Защо е Такава) - очевидно Отново стигаме ЗА РеИнженерингЪТ+НовНюрнберг ! ——— Доходи !, а НЕ “доходи”… Бизнес !, а НЕ “бизнес”… Банки !, а НЕ “банки”… Държава ! , а НЕ “държава”… …та и Застраховки !, а НЕ “застраховки”… - естествено - И Изплащане на АбсолютноВсичките вересии !

я се застреляй бе еко трол. Ел. само винтоверт

Що за речник ! …що за Общуване ! …що за “преценка” !

ГЛУПАК,А КАК И КЪДЕ ЩЕ ЗАРЕЖДАШ ЕЛЕКТРОМОБИЛА.А КАТО ГО ОТКРАДНАТ,КОЙ ЩЕ ПЛАТИ ЗАСТРАХОВКАТА.

Казах Застраховка….а НЕ “застраховка”. …колкото до Зареждането - наистина ли НЕ разбирате ?!

а по некоя сгодна женица да ти дадем държавна? който не може да си позволи, да хваща трамвая!

Загубих Ви, Колега …какво Казвате ?

Преди месец минах преглед, като човека от пункта, беше изнедан, че колата мина именно заради изгорелите газове. Набързо за колата - 1,6 атмоферен двигател бензин 16 клапана 110 коня. По официални данни Евро 3. Колата е с газова, като бензина в резервоара бе 95 на 1-2 седмици (не беше съвсем пресен) и колата мина теста на бензин (на газ до колкото разбрах от пунка се класира дори за Евро 6, защото ралика между евро 4, 5 и 6 за следените от тях параметри няма тъй като двигателя не е с директно впръскване). Това, което разбрах от пункта, ще се опитам да го споделя и с Вас, дано помогна на някого: 1. Изпускателната уредба трябва да е изправна. Трябва да няма пропуски (спукани колектори, гърнета и връзки) в противен случай системата казва, че има пропуск в системата и колата не може да мине прегледа. Именно това изненада момчето при мен, защото заради вътрешно разграждане на предното гърне, колата работи малко по-нестандартно и помислиха, че имам пропуск, но такъв определено нямам. Много коли , може да не минат преглед именно заради пропуски в системата; 2. Бензина в резервоара трябва да е пресен. Това важи осбоенно за колите с газава, защото там често се случва бензина да отлежава месеци наред и заприличва на нещо, което е бензин само на хартия. 3. Ламбда сондите на колата да работят изрядно. На колите след и около 2000-та обикновенно при проблем със сондите, колите сами си казват, че има такъв проблем. Когато сондите не работят, "майстори" лъжат колите, че сондите работят нормално, но сместа тогава не е коректна и това лъсва моментално на тестовете. Една сонда е 150-тина лв. не е чак толкова скъпа. 4. Сменете филтри и свещи -на много "градски" автомобили водачите не знаят кога за последно са правили тази манипулация... 5. На края, но не на последно място ...Катализатори - ако катализатора е резнат... няма как да стане. На кратко, една техническа изправна кола, ще мине прегледа (моята е 16 години, на над 400 000 км) без особенни проблеми.

Всичко което казвате - Е вярно, Колега. ….но имам И друг вид Данни - ДобърПриятел…МПС на 40К км…20год…минава ОК… И ! - на другия ден (НЕповече от 20 Часа по-късно) - Пада Целия ауспух (чак до “двуцевката”). ….говоря отн. “Качеството” на Прегледа.

Брат'чед, това го смяташ за нормално? Да мислиш на колко месеца ти е бензина? Да сменяш свещи и филтри преди технически преглед? Да сменяш гърнета и ауспуси, че да минеш преглед? Нещо друго за смяна? И само като пример - смяна на свещи е къде 400 лв. Ако свещите не са за смяна? Филтри, ми дай и маслото направо да сменим. Айде още 200 лева. Ауспух и гърнета - 200-300 лв. Ако се налага катализатор - 300 лв, труд отделно. Ако те върнат от преглед, за да си сигурен, че ше минеш - 1000 лв ремонти по кола за 1500 лв, с катализатор 1500. Самия преглед от 90 до 180 лв. Че то злато бе баце. И това е за половината коли в България! Възраждане удрят право в десетката. п.с. Ако искаш работата да бъде свършена качествено, има точно определен брой сервизи които могат да го направят. Там часовете се дават за месец два напред. Т.е. 27 юли минаваш, връщат те да оправиш нещата, имаш 14 дена, но за сервиз чакаш 2 месеца. Демек на 27 СЕПТЕМВРИ с репатрак, защото колага е без прегелд, отиваш на преглед, къде отново какво? Молиш се. Това е социалистическа диктатура и тормоз над гражданите. Понеже белите сме оФце, искрено се надявам братята римляни да вдигнат няколко бунта.

Пич, преди месец си минал, от тоя понеделник нататък няма да минеш. Радвай се, имаш кола за още 11 месеца. После е в Надин за 500 лв.

Минах преглед по сегашните правила - пункта и в момента работи! Дори и в момента, колата ще мине преглед, след година също. Сигурен съм защото знам как се подържа (повредите се поправят, а не се заобикалят), а прословутото нагоряло гърне, вече е сменено. Както казах, технически изправна кола ще мине прегледа без особен проблем, проблема е че по нашите пътища се движат наистина много технически неизправни коли! Относно по-горния коментар. Прегледа е за техническа изправност на автомобила, не за това колко струва и колко би му струвал ремонта. Незнам какви свещи слагате по 100 лв. бройката (400 за 4 свещи ).. Това са нормални консумативи по колата (свещи, масла, филтри, накладки, дискове, генрация, светлини, антфирз, спирачна течност, крушки). Никой не е казал, че това са неща, които се сменят за технически преглед, това са неща, които се сменят редовно за да бъде колата изправна и безопасна.... Просто е вдин моменет, когато колата е безкрайно занемарена, за да се вкара в ред, с цел да мине РЕАЛЕН технически преглед, сумата наистина ще надвиши стойността на колата, но не защото прегледа е има за цел да ни спре колата от движение, а защото просто колата ни не е технически изправна. Пак добре, че не ги карат да взимат проба от антифриз, спирачна течност и масло, че тогава .... Лично аз не съм правил никакви предварителни подготовки по колата - отидох деня преди да ми изтече прегледа и минах, но това, на което обърнах внимание по-горе, ще помогне да се мине прегледа, повярвайте ми....

Все тая

Как минахте по сегашните преди месец? Тогава не важаха и го знам, защото имам няколко коли и едната е мината на преглед на 01.07.2024 г.

минал си по сегашните правила таратанци. Към частите за смяна има и труд. И тоя труд е една торба пари. Защото ако предлагаш да си сменяме свещите пред входа отново влизаме в зоната "ама така не трябва". И какво си мислиш че дрънкаш с това "технически изправна кола". Тука говорим за емисии на стари автомобили! Имало нагар по ауспуха, колата не била изправна, свещите се сменяли на 50 хиляди хиляди километра, ама видиш с доброто ни гориво може и по-малко, ама чакай, има си проестни стойности! Ако почне да ти харчи повече, сам ще ги смениш. Ама да си съчиняваш глупости! Антифриза да вземали проба? Спирачна течност? Нещо друго? Хидравличната например? Работата на ГРП е да ДОКАЖЕ ЧЕ АВТОМОБИЛА Е ИЗПРАВЕН И БЕЗОПАСЕН ЗА УПОТРЕБА. Автомобил, който всичко му работи, спира като пушка е ИЗПРАВЕН. Това, че някой се опитва да занули автопарка в България си е напълно отделна тема. И в добавка - моята 24 годишна кошница като минава преглед ПО СТАРИТЕ ПРАВИЛА, виси по 30 минути на стенда. Карам само дълги растояния и искам да съм сигурен с колата. Но надали мокрите ти мечти за проверка на всичко, ще я направи по-опасна или безопасна. Но виж да я спрат от движение - със сигурност.

Само дето сте минал преди малоумието да влезе в сила. Направо да сменя колата преди ГТП-то, а? Ще сменям филтри и свещи преди ГТП?! А ако съм ги сменил, заради пробег, два месеца по-рано? Да взема ги сменя пак? Само свещите са 300+ лв. Бива, бива! Колата ми е изрядно поддържана. В "Порше" ми се смеят, че и шайбите от тях купувам. Между другото, когато колата ми мина, при новите условия, мериха я само на бензин. Изобщо не е мерена на газ, а всичко инжекционът е записан в документите както е по изискване. Изфукахте се как си поддържате колата, хайде да си говорим пак при следващия преглед и сегашните условия?

Разлика между "сегашните" и "предишните" условия НЯМА. Разликата е там, че затвориха пунтовете, където можеше да се мине прегледа фиктивно! Както казах, пункта, където съм минал работи и в момента! Колата е мерена на газ, защото бяха забравили да я превключат на бензин, не защото е мерена отделно на газ! Относно съветите ми за ... нека кажем подготовка за преглед. Не казвам че ТРЯБВА да се сменят. Казвам че трябва да им обърнете внимание! Не Ви казвам "Преди преглед си сменете свещите", а Ви казвам "Ако не сте си сменили свещите, защото не знаете кога за последно са сменяни, една смяна ще Ви помогне да мине прегледа".

Ще се протестира, това е ясно... Много добър ход на Възраждане, и дано не си останат само с приказките. Явно само в тази партия имат отношение към хората в държавата...това, което е останало от нея де...

тролеите и зелените скоро ще ядът гордия навирен балкански хуй,явно у нас сме толко пропаднали та посягаме и на единственото читаво нещо предоставяно ни от краварскоционистическите европейски боклуци

Абе охлюв мръсен, стотици коли не могат да минат прегледи. Има опраквания, че коли на по 4-5 години, изрядни ктализатори и т.н. не могат да минат преглед, ти за популизъм ми говориш! Бива наглост и безсърдечност, ама чак пък толкова! Не са толкова много хората, които могат да си купят чисто нова кола, че да не минават преглед следващите 3 години, докато се реши проблема! Да не говорим,че ценат ана прегледите се удвои, а има инфо и за утрояване! Че те с тия изисквания и ТЮВ в Германия им е ниска топка! Прав е Костадинов, още месец, и ще има достатъчно капацитет за протести. А пушещите дизеляци били Окей казват, защо ли? Служебни, фирмени и прочее кочини!

това е до долния патарок

Все от нещо трябва да правим популизъм - това е смисъла на нашето съществуване!