В София откриват гробища за стари гуми
Инициативата е в името на чистия въздух
Обратно в новинатаКоментари - В София откриват гробища за стари гуми | Днес.dir.bg
Коментари
Най накрая и клетите БеЕн веджии ще се снабдят поне веднъж по време на жалкия си екзистенз, със зимни гуми.. Верно малко стари де ама..
И като ги направят тия гробища, какво? То целият град е заринат с боклици, какво променят новите сметища?
Това е добре, стъпка в правилната посока. Сега трябва да намерят и МОТИВИРАТ някоя ТЕЦ със сероочистваща инсталация и да ги изгарят там. Такава може да бъде ТЕЦ Марица Изток 2, защото е държавна и най-лесно ще се случат нещата. Начини има, желание няма.
Къде и колко ще ги изкупуват на кг? А ? Все пак е вторична суровина я ! Във всяка новозакупена гума е начислена и "продуктова такса" ....поне на 50% да я възстановят при предаването ! Ако се заплаща ....България ще се изчисти за нула време....гуми...хартии...найлони...стъклариии...Не оная леля от общината да обикаля с 50 камиона ,500 работника и прави акции по събирането....Да плаща ...ние сами ще си ги носим !
то си е жива ценна суровина и то безплатна за някой тарикат ма за простия шоп си е боклук
Крайно време е за един хубав модерен ТЕЦ в гр.Банки изгарящ гуми екологично чисто и освежаващ замърсения въздух с ароматични добавки Ей къде е Банки. В Бояна също има голям интерес към новаторството на великите общинари Кметъ Фандъкова има още по велики еко идеи Стига да има мильони Евро за усвояване
Златна Панега - циментовия завод работи с изгаряне на гуми в пещите - имат си пречиствателни системи. Внасят старите гуми с камиони от Гърция... Защо да не са български?
Откакто е открит огъня човечеството е почнало употребата на дървата, а после и на торфа и въглищата за отопление, за приготвяне на храна, дори в бита за обеззаразяване. Ние по -старите помним на какво миришеше запаленият естествен каучук и на какво мирише съвременната гума! Сега това че се горят парцали не от памук, лен, дори коноп, а 70 -90 процента синтетика, пласмаси, стиропор, външни гуми и подобни -играчки плод на съвременната химия и да се приравняват на дърва и въглища е ЧИСТА ПРОБА ЛОБИСТИКА! Някои се мъчат да ни пробутат версията ЧЕ ВИДИТЕ ЛИ ПЕЛЕТИТЕ И ПЕЧКИТЕ НА ПЕЛЕТИ ЩЕЛИ ДА ОПАЗЯТ ВЪЗДУХА! ХАЙДЕ КАЖЕТЕ НИ КАКВО ТОЧНО СА ПЕЛЕТИТЕ, щото аз знам че на много места се организира изнозването на сухи клони, тънки дървета и прочие на пунктове, където идват производители на пелети да "почистят" сметището (дори знам и един такъ дато получава и пари за това); та да ни убеждават че пелетите били нещо различно от дървата за огрев е наистина да ме/ни смятат за безмозъчни. Има и по ефективни начини за отопление, но няма интерес за внедряването -дори има и "специалисти" които ни убеждават че видите ли това не било кой знае какво и по -точно вятър работа. И тук спирам разсъжденията да нека се измисли начин да не се ползват гумите и синтетиката за отопление. Да дадат безлихвен кредит за 5 -10 години за внедряване на наистина новите технологии за решаване на климатизацията на домовете и обществените местакоито водат до намаляване на енергийните разходи до близо 50% което ще отговори и на въпроса НЕОБХОДИМА ЛИ Е АЕЦ БЕЛЕНЕ! ЩЕ РЕШИ И ВЪПРОСА СЪС ЗАМЪРСЯВАНЕТО И ЗА ЧИСТИЯТ ВЪЗДУХ. ДРУГОТО Е АЛАБАЛИЗЪМ -ПРЕМЕСТВАНЕ НА ПРОБЛЕМА ОТ ЕДИНИЯТ В ДРУГИЯТ ДЖОБ! И още нещо, моля запознайте се с новите технологии ползвани от години в света, но не и у нас, вместо да бучкате минуси.
И още нещо по въпроса с гумите! Преди години купуваш колата си с комплект гуми, въртиш ги по схема, след което отиваш при Татко Ончо в сервира на Москвич и срещу две износени но здрави получаваш една регенерат. Крадяха се гумите, наложи се да се отворят сервизчета за маркиране на гумите по регистрационен номер на колата! Ние по -щастливите купувахма по две гуми от Италия, Украйна, Гърция (в гърция при 4 гуми получаваш и пета като ти правеха отстъпка акциза като реекспорт). Днес гуми от 5тте краища на света -по евтини, по качествени караш и хвърляш не се чува за открадната гума; ДНЕС ГУМА ПО -СТАРА ОТ ПЕТ ГОДИНИ (ДОРИ В МАГАЗИНА) СЕ СЧИТА ЗА ОПАСНА! И какво дакажем ние с трабантите дето с оригиналните гуми карахме по 5 -6 години, а някои и повече. Но сме страна с традиции. 1958 година рали състезателите почват да карат и шпайкови гуми! Поляка Засада пише -когато отидох в Австрия колегите ми направиха забележка че съм само с две шпайкови гуми, което е опосно до възможност за катастрофа и смърт! И това е преди 48 години. Със шпайкови геми се движат в по -голямата част от Европа ....У нас обаче в закон след 1972 година изрично се забраняват, щото щели да хвърчат шипове!? и да осакатяват хора. Днес една нежна дама задължително освен зимните гуми трабва да носи и вериги и като влезе в "терен" да си ги сложи сама. У нас има толкова автомобилни състезатели имена и в Европейски и световен мащаб които могат да кажат истината за шпайковата гума. Теорията за разрушаване на пътната настилка, баснята коато днес сочат като причина е толкова неоправдана че предизвиква нежно да кажем усмивка на Мона Лиза. Шпайка(шипа) е като ноктите на котка те потъват в гумата, износват се равномерно с нея докато гумата стане "цървул" и те още стоят в нея! Нямам идея защо никой не помисли за това, но пък се мисли да се сменят постоянно гумите! Защо в Италия (а не само там) се прави РЕГЕНЕРАТ на здрави износени гуми, а у нас те отиват в печките в едно с парцалите и талашита. За зимата, гумите и въздуха иде реч!