Коментари - Уроци по финансова грамотност в училище. Трябват ли? | dnes.dir.bg

Коментари - Уроци по финансова грамотност в училище. Трябват ли? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Трябват уроци по грамотност не само за финанси, но и по български език. Например има "журналисти" като Лилито, които не могат едно изречение да вържат и за това им се плаща.

Такива уроци и сега има - в 19 гимназия в часовете по предприемачество .Вероятно има и в други училища.

Уроци по финансова грамотност трябват ама няма кой да ги води.

На дори по-малки деца трябва да се говори за пари. Днес ми работят от 13-14 годишни, в гимназията е късно тепърва да им говориш за пари.

Не, не трябват никави уроци по финанси. Утре как ще ги включа във финансовата си пирамида. По-добре да учат за Черноризец Храбър и другите мухлясли произведения, дето ги забравят още докато им ги преподават.

И на тях им липсва и елементарна грамотност.Изкупиха всичките дипломи от знайни и незнайни "университети" в България.Ама пак си остават прости и неуки.С купуване на дипломи не става,господа министри и депутати.

Той живота ги води тези часове. След регистрацията на първа фирма часовете веднага започват. И разбираш какво е сив сектор и сива администрация.

Доказателства за това имаш ли??? Или просто да сси излееш злобата.

Финансовата грамотност е от екзистенционално значение, а тези "мухлясали" произведения са за тези, които искат да се издигнат над екзистенционалния минимум и да станат хора.

В училищната програма по принцип отчайващо липсва преподаването на елементарни житейски практически умения. Ще се опитат да те научат как да смяташ сложни математически формули, но не и как да водиш семеен бюджет. Не че има нещо лошо в чистата теория, но тя няма да сложи храна на масата за огромното болшинство от хора. Не е те учат как да попълваш и какво е значението на елементарни банкови и други често срещани документи. Не те учат как се оказва първа помощ - един елементарен маневър на Хаймлих не можеш да научиш в училище, как се правят дребни домашни поправки, как се връзва вратовръзка и как се пише автобиография и т. н. Тези неща трябва да фигурират, защото при твърде много деца няма кой да ги научи у дома, по една или друга причина!

Трябват уроци по финансова грамотност. За да управлява един човек разходите си трябва да може да си смята паричните потоци /доходите/. Много млади хора между 20 и 30г се подлъгват по бързи кредити и купуват на кредит скъпи телефони и на практика маса ненужни неща....

Точно това мислех, че не споменах в собствения си коментар. Много хора, не само млади хора, се подлъгват по абсолютно хищническите кредити, които банките предлагат с лъскави реклами, а после впиват нокти в тях за години напред, защото много хора не са наясно с дълготрайните последици от тях, понеже им липсва финансова грамотност.

Първо - по грамотност, после и финансовата с времето...! А? Какво ще кажете? Но колкото и да си грамотен и експерт по финанси, като те сритат в ъгъла с по няколко банкноти да живуркаш, все тая от способностите ти.

Ти даваш ли си сметка, че човек, който е финансово грамотен, няма да се примири с няколко банкноти. А когато това е масовият случай, ще се наложи да плащат повече.

В Америка има часове по това как децата за в бъдеще да разпределят средствата, как да спестяват. Дали са глупави?

Общата култура също е хубаво нещо. Тези "мухлясали" произведения се учат за душевно ограмотяване. Трябва да има баланс между познанията по обща култура, СТЕМ часовете и чисто практическите познания.

Тея уроци по финансова грамотност мога да им ги дам и аз в къщи. НИКОГА НЕ ТЕГЛЕТЕ КРЕДИТИ!!!

Финансова култура със сигурност е необходима и вероятно най-добрият момент да се преподава такава е в средното образование. Тогава учениците все още не управляват повече от джобните си за деня и същевременно все още не са повлечени масово от "безсмисленото консуматорство". Проблемът обаче е друг. Каква финансова стратегия може да прилага семейство, чиито доходи са на жизнения минимум?! А такива са повечето семейства в държавата.

Имах предвид прогимназиалното средно образование - 5-7 клас.

Само че това е грешен съвет. Кредит се тегли за инвестиция, която има по-голяма доходност отколкото разходите по кредита.

Въвеждането на обучение по финансова грамотност е сериозно закъсняло. Дори и да се въведе то ще отразява отношения от 20-ти век, където сме все още ние, но голяма част от света вече е в 21-ви век. В богатите европейски държави се експериментира и се налагат особен тип парично-стокови взаимоотношения, каквито ние не познаваме. Дали са добри или не не мога да преценя, но се променя концепцията на управление на материалните блага. Имам предвид идеите за ББД, заплати под формата на услуги, отказът от инвестиране в недвижимо имущество, отказът от закупуване на автомобили и налагане на обществен транспорт, споделените обитаеми жилищни пространства, заплащането с алтернативни парични средства и постепенното отхвърляне на кеша... Някакъв нов (стар) призрак броди из Европа и ще видим докъде ще стигне.

Точно за групата "семейство, чиито доходи са на жизнения минимум" е необходимо обучение по управление на приходите и разходите, защото тези хора обикновено нямат елементарна финансова култура, податливи са на внушения, теглят кредити, затъват и т.н.

Тук се говори за децата от такива семейства. А не за родителите, които вече са изпуснати. Обучението на детето няма да повлияе на финансовата култура на родителите му.

А съседката ти може ли да научи на това детето си? А човекът, живеещ надолу по същата улица? А този, живеещ в друг град? Тук не става въпрос само за теб и за детето ти като индивиди и вашите индивидуални обстоятелства и преживявания. Тук става въпрос за ограмотяване на обществото - нещо, на което училището очевадно не те е научило, а е трябвало.

Отлична идея, която ако върви успоредно и с общата грамотност (правопис и правоговор) ще е от голяма полза за днешните български ученици. Проблем ще е намирането на достатъчен брой наистина грамотни преподаватели сред мътния поток на 80%-вите.

Не само из Европа, но и в Америка и Япония броди призракът на тоталния контрол и предварително определеното поведение на индивида, маскирано зад мъгляви "алтернативи на свободния избор".