Учителка започна гладна стачка заради директорка
Учителката по философия във великотърновската ПМГ ”Васил Друмев” Антоанета Чобанска обяви гладна стачка заради проблеми с директорката на гимназията Славка Симеонска и поиска оставката й. Нейни колеги я подкрепиха.
Обратно в новинатаКоментари - Учителка започна гладна стачка заради директорка | Днес.dir.bg
Коментари
Директорката на 28 СОУ в "Красна поляна" е от същото кутило...обградена с интриганти, мачка и гази младите и кадърни учители...ОСТАВКА!
За съжаление двойнствения стандарт е наложен на всякъде в България. Особенно в държавните и общински предприятия, администрация, училища и др. Липсата на работни места и огромната безработица дава възможност на политическите мижитурки да правят каквато си искат. Явно само със стачки неможе да се постигне свобода.
Тия усти нямат ли да се разберат, не могат ли да пишат до съответните инстанции, които трябва да разрешават такива случаи, ами веднага започват гладни стачки до постигане на това, което те желаят. Ами ако има други, които не желаят това, ами ако тя не е права, но си въобразява, че е така. Винаги ли и във всички колективи нещата трябва да се решават по този начин? Май простотията на столичните проституиращи и на такива откачалки като Сугарев става заразителна.
Ми те драги са писали, ама ефекта е нулев. И не прави сравнение с един плужек като Едвин Сугарев и тази учителка. Не четеш ли че е подкрепена и от други нейни колеги. Едноличните решения последните 10 години станаха много модерни. Особенно когато някой друг плаща, сиреч от джоба на народа се вадят парите за кефа на разни боклуци.
Според мен е редно самите учители и представители на родителите да избират директорите на училищата.Защото конкурсите отдавно са опорочени.Те са почти винаги за "наши партийни другари".Както е в ГПЧЕ гр.Смолян.От как др.Харадинова е Директор, езиковата гимназия с всяка година отива назад.Отдавна в гимназията няма преподаватели чужденци, които действително да дават езикова подготовка.Повечето сегашни учители-българи са със слаба езикова подготовка.Преподаването на други предмети, освен езика се извършва формално от лектори преподаватели знаещи слабо езика.Подготовкота по тези предмети е под всякаква критика.Директорката нищо не прави да се промени това и да се възвърне елитността на гимназията.
"Директорът затова е директор. Взима решенията, носи си своята отговорност и изисква подчинение и изпълнение" И как трябва да ги взима решенията? Според личните си интереси и симпатии или според закона и по прозрачна процедура? Пред кого носи отговортност - пред мъжа си или пред обществото, което е създало институции за носене на отговорност? Подчинение и изпълнение? Вие в какво общество живеете? Вярно е, че образователната ни система ейрархична и създава отвратителни обвързаности, ама да бяхте прочели какво е мястото на учителя в една Финландия например изащо средното им образование е на първо място в Европа. Та тук има изказвания от всички краища на страната, не само от В.Търново, не ви ли прави впечатление, че директорското своеволие е явление, а не единични случаи? Необходима е цялостна проверка на работата на училищните директори - финансова, организационна, психоклимат, образователни успехи ... И да се носи лична отговорност за конкретното състояние. И не от инспекторатите, а от министреството, което има съответните експерти... Гладна стачка на учител с национални награди, спечелил дело в съда, това е скандал.
Имам над 20 години стаж в образователната ни система, преминал от ниво млад учител до директор на у-ще. Истината е, че по-голямата част от директорите са некомпетентни ръководители, мислещи се за Бог и отнасяйки се меко казано обидно с подчинените си. Освен това широко е застъпена корупцията на всички нива - от директори през инспекторат та до министерството. Къдърните си тръгват, по-възрастните го карат на доизживяване и сами разбирате кои остават да преподават на децата ни .....резултатът е виден - неграмотност и апатия сред учениците. От няколко години живея в чужбина, тук учат и децата ми - повечето учители са с едногодишни договори, както и директорите и защитават позициите и авторитета си ежедневно. Резултатът е качествено образование..... Нагледала съм се много на подобни директорки като тази, но няма нищо да й направят по-горните инстанции, защото ...гарван гарвано око не вади....
Нормалното правило в цял свят е: когато подчинен не е съгласен с шефа си - напуска и си търси щастието на друго място. Нима няма други училища за въпросната учителка? Случващото се е някакъв наш сбъркан патент в държавните ни учреждения. Не ти харесва шефът и почваш циркове, стачки и очерняне по медиите.
Не става много ясно какви са нарушенияата на директорката но май е грубо отношение към учителите. Вече не сме в кумунизма би трябвало всеки директор да осъзнава, че е лесно заменим при такива своеволия.С такива приятелски назначения ние няма как да се развиваме напред.
Искам да ви кажа, че по време на комунизма (поне по моите спомени)ръководните длъжности се заемаха от образовани хора в повечето случои и в интерес на истината по онова време не съм чула грубо отношение от работодателите... В момента, поради това, че безработицата е много голяма и всеки, който има и най-малката възможност да унижи подчинен го прави. Това е израждане на моралните стойности на хората и е продукт на бедността. Не сте ли забелязали, че хората с ниски материални възможности вече са толкова оскотели, че не ги вълнува нищо извън тяхното битие... то няма и как да ги развълнува, те просто вече основното, което правят е да се чудят какво да сложат на масата и с какво да си платят сметките.
Бях сс барнал с новите си Нике за школото и си щапуркам из Мола, ама кат гледам, то всичките даскаля от "Васил Друмев" са се строили да плюят Симеонова и ще ходя по-добре да прочета някоя тухла, за да не стана и аз гламав даскал
Тая директорка е известна именно с такова 'управленско' отношение. От предното училище - Езиковата гимназия в Търново, се беше получило същото, едва успяха да я накарат да се махне. Но явно си има протекции госпожата, както се казва "учила за директор" и затова пак такава я направиха, уж с конкурс. Лично аз се надявам да я махнат в най-скоро време, синът ми започва да учи там, а тази е създала направо нетърпима обстановка с интригите си сред целия колектив.
ДИРЕКТОРСКИТЕ МЕСТА ТРЯБВА ДА БЪДАТ ИЗБИРАЕМИ ЗА 2 ИЛИ 3 ГОДИНИ. ОТКЪДЕ НАКЪДЕ ЩЕ БЪДЕ ЕДИН ДИРЕКТОР ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ? В АНГЛИЯ СЕ ПРАВЯТ КОНКУРСИ ВСЯКА ГОДИНА.КОЙТО Е КАДЪРЕН ЩЕ БЪДЕ ИЗБРАН,МОЖЕ ПАК ДА Е ДИРЕКТОР НО НА ДРУГО УЧИЛИЩЕ ИЛИ В ДРУГО НАСЕЛЕНО МЯСТО. ТРЯБВА ЧЕСТО ДА СЕ ПОДМЕНЯТ ДИРЕКТОРИТЕ ЗА ДА СЕ УСВОЯВАТ НОВИ ИДЕИ
Чиновниците в МОН да не бистрят политиката и да си мислят колко са велики, ами да се поразходят из милата ни татковина,да си нагледат "чедата", които назначават с конкурси,т.е. директорите.Но не да пият кафе в дирекцията, ами да посетят директора в негов учебен час,да погледнат разпределението му по предмета и т.н., да разговарят с учениците колко редовно си взема часовете,кога се появява в у-ще.Делегираните бюджети родиха новите местни феодали.В някои у-ща директорите единствено само размахват пръста и плашат учителите с уволнение.
дир.бг паднахте на даното. днес е парвия учебен ден,а вие не го отразихте дори с няколко реда и няколко минутно видео ,но явно все още не сте дорасли за хубави актуални новини и за позитивното виждане
Не разбирам,защо директорите на училища се назначават с безсрочен договор. Професия "директор на училище" няма. Престой повече от 4 години създава чувство на недосегаемост и волунтаризъм,изразяващ се в мотото: "Аз решавам, аз давам". Казвате, учителските колективи са интригантски. Такива са, но причината е в директорите, които поощряват тая атмосфера. Педагогически съвети ли??? Говорилня на директори, спускащи неясни наредби, навикващи учителите, дебнещи и контролиращи, всеки, който има лична позиция и защитава прозрачността и законността в училището. И такива са болшинството директори. Има и изключения, но те са дължат на морала и личните качества на човека. Системата не гарнтира ценността на ученика и учителя. Това е положението. Няма учители! Ами няма да има, щом като свестните са преследвани и са стигнали до това съдът да ги оправдава, а директорът да търси нови начини да смачква учителите.
Директорите са под шапката на общините, а учителите са под шапката на МОН...те са служители на различни ведомства! Учителите в повечето случаи мрънкат от директорите...интересите са различни в много отношения. А и като се намесят синдикатите, става мазалото...тия в тая система са се овъртяли в страхотни калчища:)) За да искат да махнат директора, значи главно синдикатите нещо не го долюбват, това сочи скромният ми опит с техните изпълнения:))....и май директора хич не е за смяна!!!/така мисля:)/
Ясно е, че май синдикатите и казват какво да прави, защото този директор не им е изгоден нещо...хм:)) Поразбрах им доста неща за системата, не питай старило и патило...като родител на учениче. За мен всичко е натъкмено...и ах, сега горката учителка...мдаа:))) Представителите на синдикатите им въобще не са случайни по училищата!
За Симеонска се чува, че ще приюти даскалицата по руски, дето беше шефка в безславно "загиналата" Хуманитарна гимназия. Така двете лели, изтъкани от простотия и болни амбиции ще унищожат и ПМГ. Друго - във ВТ и Езикова гимназия не е по-добре - тамошната шефка - Смилена Тодорова (и тя по руски даскалица) унищожава школото с уверени стъпки. Атмосферата в гимназията е "тягостно-весела" - тягостна за даскалите, повечето от които работят под някакъв вид натиск, весела за хлапетиите. Даскалиците по немски език са пенсионерки (май само една не е), имат луди даскаля - по физическо (някаква женица - изглежда като магистралка, викат и Клеоптара, за колегата и пък, дошъл от друго даскало лоши хора приказват, че заглеждал ученички), по физика (говори на цветята си), по музика, по философия (май беше Олга Василева)... Амбиции, простотия и единствено езикова грамотност... Педагозите отдавна се спасихме на други планети...
Сигур следваката, която ще се присъедини ще е цеца байчева, че да придобие по-приличен външен вид, пък и мозъка й може да се проясни от глада
Това беше много злобно и подло! Жалко, че поддръжниците на директорката се афиширате по този долен начин да обиждате колегите си така! П.С. И се постарайте да научите малко книжовния български език, че е срамота учител с дългогодишен стаж да пише толкова неграмотно!
Всичките гнусни междуособици са за власт - от една страна на селските изкуфяли даскалици, от друга - на одъртялата директорка, която неще да се пенсионира. Други сили ги подкокоросват и ето нова чудесия,за сметка на учениците. От първия учебен ден трябва да търпят простотиите, които уЧИТЕЛКИТЕ им снасят, вместо да ги научат на някаква наука - камо ли на морал и поведение в обществото.
едно време като беше директор др-Джуров, нямаш е проблеми ...
По времето на Петър Джуров учителите бяха или от създаването на гимназията, или завършили гимназията и завърнали се като учители. Сега от учителите, които са и възпитаници на ПМГ останаха само двама или трима. Традициите на най-добрата гимназия в Търново изчезнаха и в момента благодарение на Симеоска, гимназията е принизена на нивото на Руската гимназия, от която и Симеонска идва.
В езиковата гимназия в Кърджали, не е по-различна ситуацията. Директорката Чавдарова се е превърнала в местен васал. Всички учители ги навиква като уроди. Човек е на ДПС и това я прави несменяема. За жалост такива са нещата и никой няма да провери информацията.
Изтрепете даскалите! зЗрежете докторите!! Да минем на естествен подбор и самообразование!! Така ще победим!!!... Кого??!
От следващата учебна година трябва да има вече мандат за училищни директори.Това ще ги отрезви.Директори, които са били само такива над 20 години, да бъдат без право да продължат работа на този пост. Да станат учители, за което са учили.Нека да се озоват в другата ситуация.
Плюс завареното положение и ще отровят живота на половината колектив за още един мандат:)
...във форума, трябва да се изкажат всички колеги, които защитават колежката си. Подкрепям за мандатност на директорите. Много пъти се говори за реформи в образованието и си имитират с нови програми, учебници и брой на ваканции. А трябва да се почне от началниците. Обществото няма на представа какви хора управляват училищата. Злоупотреба с власт, средства и конфликтна интереси. Министерството, ако направи една задълбочена проверка на шефове и кадри на какви неща ще се набоде. Мъртвите души са най-малкото зло. Отдавна го пиша това при всеки повод и веднъж един ми се изръби, но само веднъж. След репликата ми млъкна. Учител съм отдавна, преди 89 и сега, знам какво е да работиш с печен шеф и парашутист, пуснат да ти трови живота.
Аз пък се питам, защо трябва да си отида заради тези, които наричате "местни феодали"? 26 години съм директор, работя всеотдайно, лишавам близките си хора,заради работата си, треперя за спокойствието на колегите си, условията са мн.добри, грижа се за базата, не съм злоупотребявал никога с положението си, напротив, приемам работата си като огромна отговорност и задължение. И ще си отида ,поставен под общ знак, с посочените по-горе директори??? И се питам защо? Ако приемаш работата си отговорно и задължаващо, това е работа като всяка друга, зле платена и с огромни отговорности. Другото, не ми е познато. Мисля, че не сте прави да говорите за директорите като цяло.
Директорката как хитро е пратила журналистите за зелен хайвер! В каква комисия е участвала, след като членовете на комисията са двете главни учителки и лидерките на синдикатите, а всички те бяха на пресконференцията срещу самоуправството на директорката! Но пък погледнато от друга страна, това е ярко доказателство как еднолично се взимат решения в ущеърб на учителския колектив и се представят за одобрение постфактум. Така например в края на миналата учебна година не бе приет отчета на директорката, но се оказа, че въпреки несъгласието на педагогическия съвет с този отчет, той е изпратен като одобрен от директорката дни преди да се представи за обсъждане от педагогическия съвет!
От 1993 до 1996 г. преподавах английски в централно столично училище. Това, на което станах свидетел, ме изуми-клюки, интриги и т.н. Учителите са хора с друг манталитет-учителски, който няма нищо общо с нормалните взаимоотношения. Не можах да издържа!
Да, има сплетни понякога, особено в по-големи колективи. Питам обаче, в коя сфера, в коя фирма или учреждение няма такива хора? Защо обобщавате в негативен план за всички учители? И какъв е Вашият манталитет, та си позволявате да хулите цяло едно съсловие. Или не са учителите тези, които и на Вас са дали образование?
Учителските колективи са класика в жанра! Работят по максимум пет УЧЕБНИ часа, а после цепят клюки и интригантстват по групички в барчеттата.
Трябва учителите да се подложат на външното оценяване по следната схема: - учителите по език да държат матура по математика и физика; - учителите по математика и физика да държат матура по БЕЛ; - учителите по други предмети да държат матура по математика, физика и БЕЛ; Гарантирам, че резултатите ще са плачевни :)
Крайно време е училищата да се върнат на учителите,сега има директорски феодализъм и бюрократизъм на инспекторатите,подобно на вузовете трябва да има автономия и решаваща роля на педагогическия съвет,учителите трябва сами да избират своя директор,само така ще имат авторитет пред децата и родителите.Всичко друго за повишаване авторитета на учителя в момента е бла-бла
Да, сами да си избират директора! Имаше един директор, дето всички го харесваха, заедно с учителките слушаха чалга, ходеха на работа по чехли и анцузи,всеки си правеше каквото му дойде на ума,но за тях той беше голямата работа. Когато го махнаха, настана вой и рев започнаха едни подписки, едни чудесии. Години трябваха на новия директор да въведе някакъв ред.
Училищата, както и всички държавни учреждения като общини, болници се тресат от интириги и интрижки. Това там е масов спорт. При това държавните служители в тези места имат манталитет с който няма да се задържат и седмица в добра частна фирма. Така ме съм скептичен кой прав и крив в случая, а е вероятно и двете страни да са криви. И мисля, че една учителка не трябва да прави такива циркове в училище. Заради примера към подрастващите. Тропнеш с крак, направиш се на жертва и другите трябва да омекват веднага.
Голяма част от учителските колективи се тресат от интриги, шуро-баджанащина и нищонеправене. Около всеки директор и помощниците му са "навързани" нахални и безскруполни колежки /най-вече/, които му казват "кой ще кара влака". Нещата с всяка изминала година започват да излизат извън контрол. Учителският автооритет стремеглаво клони към нула. В таксита и на обществени места се дочуват нелицеприятни епитети от хора, които не са чували за професионална етика. Назначенията са със срок от ден до пладне или на принципа "Наш човек". На добрите и амбициозните колеги се гледа със злоба и ненавист. Посредствеността често се поощрява с грамоти и "изчеткване" без покритие. Резултатите от упадъка на българското образование са показателни и видни в края на всяка учебна година - по време на външното оценяване след седми клас и зрелостните изпити.
И нашето говедо е същото като тая!
всеки сади сам по себе си .значи и вие сте говедо което обучава и вазпитава нашите деца.