Учителите вече ще учат децата да мислят в час
Учителите ще учат децата да мислят в клас, а не да повтарят заучени фрази. За целта почти половината учители ще бъдат обучени от 15 септември по новата методика на преподаване.
Обратно в новинатаКоментари - Учителите вече ще учат децата да мислят в час | Днес.dir.bg
Коментари
Пак нещо не сме в час-от една страна повече ваканции(щото децата искали), а от друга страна повече часове по предмети и о, ужас 2012 проверка по математика и съответно повече наблюдения по този предмет!!!! Сигурно учим вундеркиндчета или извънчемни или тези, които ги учим сме такива!
В свое время я с удовольствием познакомилась с книгой Николаева "Происхождение жизни". Очень ортодоксально. "Это болгарский путь.",-подумала я. Пытаясь за одну жизнь высказать свою точку зрения на все, возникает много недоработок и даже ошибок, но, что в этом главное? Наверное, искренность, которая не оставляет время на другое. Если подумать, то читают, чтобы достраивать себя неправильного. В этом психический фонд человеческого опыта. Он в разнообразии. А как правильно все знают молча. И жизнь - в стремлении к этому.
и ас мисля така *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
Наистина е сбъркана работа и вместо да се оправя става все по-сбъркана.Това беше и причината да напусна след 22 годишна практика.Винаги учех учениците си да разсъждават в час.Това не се учи в курсове, това или го можеш или не: да бъдеш учител.
Когато по времето на социализма ние учехме имаше много добри учители ,но имаше и боклуци но те бяха малцинство.Сега е обратното.Имаше и много добри учебници.Малко са кадърните учители,които обичат професията си и имат призвание за това .Иначе не става ,не е въпроса само в парите а в подбора на кадрите.Аз завърших през социализма и средното и висшето си образование.Въпреки това,че се опитваха да ни промият мозъците с една примитивна идеологическа система ,моето поколение оцеля и може да мисли.Получихме една богата обща култура по физика,химия ,литература и чужди езици,хуманитарни дисциплини.Имаше и тогава велики тъпаци и мързеливци,деца на другари с привилегиии.Да някои от тях станаха дипломати,ченгета ,почетни консули и т.н.Но след промените се прибраха в България и нищо не става от тях.Но другите,обикновенните без връзки и привилегии завършиха за инженери,лекари ,фармацефти,икономисти и др.Сега имат собствени фирми и и по интелект слагат доста по-млад и в джоба си.Освен това ние много четяхме художествена и всякаква литература.Сега младите също четат но в интернет.Има невероятно умни и талантливи деца. И както и преди има и невероятни тъпаци на които и десет частни учители не могат да им помогнат.Моят син не е взел нито един частен урок и миналата година кандитатства с единен приемен изпит в УНСС и влезе.Когато учеше в гимназията не беше отличник,не беше и зубрач.Даже често когато им е скучно бягаха масово от часовете където не им е интересно.Освен това инстикнктивно избягваше да учи и чете от някои ужасни учебници,които ако съм Министър на просветата ще забраня да се издават.Такива невероятни и ужасяващи неща съм прочела във някои учебници.Хора пазете децата си от сегашните учебници!!!
С какво ще ги научат да мислят ? За целта е необходим потенциал. Учителите са неадекватни, мързеливи, нежелаещи да се реформират послушни лузъри (с извинение към един нано процент от тях, за които гореизброеното не се отнася). Образованието е сферата, в която няма реална вътрешна конкуренция. Следователно и резултатите са отчайващи. Дано да греша , но децата ни са пуснати във водовъртеж , от който няма измъкване , освен ако ние родителите не направим нещо. P. S. С уважение към всички истински учители!
Първи въпрос.Кои са лекторите, които знаят да мислят по-добре от учителите по математика, физика и химия?И вторият въпрос е за какво ще служи правителство, което не е било обучено да мисли? Поне до сега...
Не закачайте министъра! Той е учил научен комунизъм. В Ленинград. После се прехвърлил в друг профил.
Най напред трябва да не се забравя, че: ...Науката е слънце, което във душите грей! ...Народността не чезне, там дето знан'ето живей! Най накрая някои разбраха, че българската система на обучение, основана на зубрене, преразказване с капаци на очите осигурява "водене на тълпата от пишман лидери" Къде е мястото на "хомо сапиенс"?! Защо ли по белите държави децата учат и пишат есета?
Как да стане като голяма част от учителите не могат да мислят. Поредната простотия.
Преди стотина и повече години българите са си продавали нивите за да изучат децата си! Учителите са би ли НАЙ УВАЖАВАНАТА ОБЩНОСТ! Управниците са знаели, че бъдещето е само на образованите нации! Когато са дошли на власт ПОЛУОБРАЗОВАНИТЕ ОБИРДЖИИ НА МАНДРИТЕ изобщо не им трябва образована нация! Трябвали са им "рабфаковци"/хора с дипломи, ама без истинско образование и акъл?
Не мога да повярвам! Аз съм учител, който винаги е учил децата да разсъждават, а не да наизустяват. Но напуснах професията поради "високата" заплата и сега работя в чужбина.
Ева, и аз също съм там/в чужбина/ по същата причина и изобщо не съжалявам.Напуснаха хората, на които им беше останало поне мъничко достойнство и не желаеха да бъдат повече унижавани.Една година, след като напуснах ме срещнаха ученици и ми казаха:"Ако имаше повече учители като Вас, може би нещо щеше да се оправи, но за сега забравете!"Уточнявам, че работех в едно от т.нар. "елитни училища" в София, където за да се отчете голям успех на външното оценяване, колеги влизаха по време на изпит при учениците и им подсказваха отговорите. Аз понеже държах на реалната оценка бях накарана след тези изпити да давам хиляди писмени и устни обяснения, защо учениците ми имат по-нисък успех.
пък те си мислят - за новите цици на някоя чалгаджийка, как да измъкнат малко пари от мама и тате и т.н.
Преди години това беше основната цел на образованието - да даде трайни знания и умения, такива се получават само когато човек мисли. Единици бяха учениците, които не се поддаваха на този начин на обучение и за съжаление някои от тях ги гледаме всеки ден по всички медии. Проблема в момента са кадрите в училищата. Поради ниското, да не кажа жалкото заплащане в образованието не са качествени кадрите. В много училища се назначават пенсионери над 65 години, поради липса на кадри. Всичко това според мен се прави с цел - ПРОСТ НАРОД - СЛАБА ДЪРЖАВА! Тогава големите вогат да ни манипулират както си искат. За съжаление в момента това е в пълния си разцвет!!!
ЕКСПЛОАТАТОРИ ,КОИТО ДОМИНИРАТ С ИЗМАМИ,КОРУПЦИЯ ,РЕПРЕСИИ ,ДРОГА,ОРЪЖИЯ -това са характеристики на потомците на Чингиз Хан по света и у нас ,за сравнение средният европеец и дори заможният,или американец със световно признат принос към обществото,природата и т.н не разполагат с толкова милиони или милиарди с колкото разполагат азиатски олигарси както напр братът на афганистанския президент ,и свързани индивиди там -те са пазарували имоти с минимална цена 2 млн долара в Дубаи ,а парите са от данъкоплатците от ЕС и САЩ уж за проекти за квалификации и труд за необразованите алчни от Афганистан
Да, от учители, които са се кютнали на спокойствие, имат частен бизнес и чакат бъдещото си пенсиониране в системата, също не може да се очаква много. Има и млади учители с много повърхностни знания, пишещи неграмотно при това. Мислещи и можещи учители, с лупа да ги търсиш !
"Учителите ще учат децата да мислят в клас". Добре е да ги научат да мислят и извън клас чрез самостоятелни работи в къщи, подхранващи мисленето и творчеството !
всечки РАБОТОДАТЕЛИ трябва да преминат КУРСОВЕ ,и след това да бъдат стимулирани да организират курсове за наетите от тях работници,или санкционирани ако не го правят ! В ЮАР ДАНЪЧНАТА ПОЛИТИКА Е МНОГО УСПЕШНА В ТОВА ОТНОШЕНИЕ -при първичното данъчно облагане всеки плаща някакъв данък за организраното от държавата /пътища,училища,болници/, а при ВТОРИЧНОТО -ВТОРОТО СТЪПАЛО ОТ ДАНЪЧНОТО ОБЛАГАНЕ -ДИФЕРЕНЦИРАНО по няколко критерия- ниво на доход,и какво прави работодателя със средствата от приходите -ако организира КУРСОВЕ ЗА КВАЛИФИКАЦИЯ И УСЪВЪРШЕНСТВУВАНЕ -ПЛАЩА ПО-НИСЪК ВТОРИЧЕН ДАНЪК т.е средствата за квалификация се освобождават от вторичен данък ,И НАЙ-ВАЖНОТО Е ОТКРИТОТО ИЗЯСНЯВАНЕ КАК СЕ ОБРАЗУВА РАБОТНАТА ЗАПЛАТА ,защото ако е несправедливо и диспропорционално много за някои следват стачки със загуби за милиони ,има и санкции ,ако работодателят не изпълнява законодателството ,което се грихи за всеки и всичко от раждането до смъртта.НАШИТЕ РАБОТОДАТЕЛИ НЯМАТ ПОЗНАНИЯ ПО ПАЗАРНА ИКОНОМИКА И ЗАКОНИ В ДОСТАТЪЧНА СТЕПЕН ,ЗА ДА ПРИЛИЧАТ НА ТАКИВА
Системата на образование през годините е доказала, че е що-годе читава. Нека бъде изчистена първо мързеливата част от учителското съсловие с разноцветни политически възприятия и връзки през годините. Ако и това не даде ефект, тогава нека променяме системата, но силно се съмнявам, че това няма да даде ефект. Задвижете инспектората, дами и господа управляващи, докато не е късно, защото от всяко по-неграмотно поколение се дипломират все по-неграмотни учители. Не ги оставяйте да не се поучат от добрата част от по-старата генерация.
...отде да почнем: 1.От лошите даскали и оправяме образованието. 2.От докторите-здравеопазването. 3.От Боби и Лечков-футбола. 4.Калпавите политици-и т.н..... Стигаме до неразгаданата дилема кое е по-първо-кокошката или яйцето, сиреч бачкаме колкото ни плащат или да си работим прилежно, пък току някой ни забележи и за благодарност ни понатъпче джоба. В частност за училищата-по моему се работи добре. Чистка от рода на политпринадлежност е невъзможна, щото трябва да се почне от началниците. Когато стане дума за образование, винаги съм споделял идеята-мандатност на началниците.
Моите учители преди 50 години ме учеха да мисля,тия сега ли ще откриват методиката?
Нека първо да бъдат посветени самите учители как да мислят, когато преподават а не да бъдат обучавани да екпериментират това върху децата. Вече няколко години на МОН се предлагат интересни познавателни програми в тази насока, но вътрешната бюрокрация само краде идеите, без да знае как да ги приложи, за да вземат парите по проектите техни хора.
В държави като САЩ и ЮАР,Англия се изтъква като основно за поддържането на живота да се научи всеки да мисли и анализира принципно,и правилно като фактите са на по-заден план,като са най- важни някои дати,факти, а при конкретното изучаване на задълбочени знания и факти ,умения се подхожда диференцирано според индивидуалните потенциали за учение и съществуват различни начални,основни,средни училища ,както и различни висши училища -едни са за технически работници с приложни науки предимно,а другите академично разработват наука за практиката,като всеки минава задължителни периоди на чиракуване след дипломиране -и инженери,и строителни техници и т.н. НАУЧЕТЕ ПЪРВО ПРИОРИТЕТИТЕ И ПРИНЦИПИТЕ,А СЛЕД ТОВА И ПОДРОБНОСТИТЕ ,не става за 4 години ,нито за 10 години,изсква много усилие
Съжалявам, че трябва да го кажа, но заради такива като Асфалт се налага промяна в образователната система. Наистина необходимо е да се накарат децата да мислят. И не само тях, а и някои по- възрастни.Това заременената информация е абсолютно вярно и ненужно в даден етап от развитието на подрастващите. Простичко е- трябва да се пресее и съответно олекоти в зависимост от възрастовата особеност на децата. Така няма да има високо кръвно налягане още в първи клас, разбира се от притеснение. Не мислете, че децата в тази възраст нямат развито чувство на отговорност. Всичко си изживяват по свой детски начин и понякога ва е с драматични последици. Трябва да се научим да уважаваме личността още със самата й поява на бял свят.
Не искам да се заяждам, но май "мислеща" не е много мислеща, та не можа да схване иронията на "асфалт", а също така можеше да отговори директно под неговото изказване. Също така високото кръвно, не е разбира се от притеснение, а от боклуците с които майките тъпчат децата си, дават им да седят по цял ден пред компютъра и им звънят през 5 минути на gsm-а да им облъчват мозъците, не им дават да ходят да играят, защото е опасно, а самите те са се заселили на такова място, където не може да се отглеждат деца...
.. е, че преди 1989 година децата в училище мислеха. Подвеждащо е твърдението, че проблема е от 1948 година.
КАК ЩЕ БЪДАТ НАУЧЕНИ ДА МИСЛЯТ РОМКИТЕ И РОМИТЕ,КОИТО "СИ МИСЛЯТ,ЧЕ ИМАТ ПРАВО ДА НАРУШАВАТ ПРАВАТА НА ДРУГИТЕ И ЧЕ ТЕ НЯМАТ ЗАДЪЛЖЕНИЯ"? Нека да прочетат и ромите човешките задължения в обществото според хартата по човешките права -там са включени всички задължения за права и ограниченията с оглед да не се нарушават правата на други! Нужни са и математически умения за планиране ,бюджет и сравнения ! Без математика животът е репресия от организирана престъпност от нео-експлоататори! В УЧИЛИЩЕ СЕ ИЗУЧАВА ПОДДЪРЖАНЕТО НА ЖИВОТА НА ПРИНЦИПА НА ДЕМОКРАЦИЯ- С РАВНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ +ПРОФЕСИОНАЛНИ УМЕНИЯ И ОБЩИ ФУНДАМЕНТАЛНИ ЗНАНИЯ И ПРИНЦИПИ..
А "новите" учители, които бълват университетите какво ще ги правите? Методиката трябва да се прилага още там, а не като се появят средства за усвояване. Пак ще има безмислено харчене на пари.
Много си прав за комерсиализацията. Но в образованието тя е насочена към лудо усложняване на материала и ако искаш детето ти да успее и да влезне в добро училище се налага да блъска по математика, български и чужд език като лудо по частни уроци. Около мен има доста учители и самите те признават, че едно дете без частни уроци, трудно би влезнало някъде и трудно би се справило с нивото на материала. Образованието става привилегия на по средната и богатата класа. Сега щели да ги учат да мислят. Добре де. Нас не ни ли учеха същите учители , които преподават на децата ни. Гледам учебниците на щерката и просто се радвам , че не съм ученик.
Една моя приятелка начална учителка казва същото много убедително.Но това не е вярно!!!Моят син не беше отличник и не беше зубрач.Учеше без особен ентусиазъм,като голяма част от глупостите в учебниците инстинктивно избягваше да ги чете и когато им беше скучно в час по някой предмет бягаха масово от час.Бяха в едно много добро училище с все още добри преподаватели с малки изключения. Завърши ,кандидатства без всякакви чужди уроци,държа единен приемен изпит и влезе в УНСС.Не съм дала един лев за частни уроци!!!!
Хубави мнения сте писали тук ама много от тях нямат нищо общо с реалноста. един от главните проблеми е и УЧЕБНИКА. Аз имам три висши - едното е в чужбина. Всичките са по същата методика. Явно мога да мисля. Реших да изпитам дъщеря си защото имаше класно.Оказа се, че хич в няма при условие , че я видях да учи. Взех учебника по история и след две прочитания аз абсолютно нищо не разбрах. 1 хилядолетие почти в 1 урокТолкова много дати и имена просто намятани по редовете. На мен ми стана пълна боза - историята ми беше любим предмет като дете. Същата мъка е и по български- то са едни термини и определения до полуда. Какво ти мислене при толкова информация децата се чудят как да успеят да се докопат до добра оценка.
Мисленето е вредно за здравето, защото предизвиква само главоболие. Както е при тиквените гербави "политици"! Те ядат асфалт, за да подхранват мозъчните си клетки.
...вредно, което красноречиво личи от това, което си написъл. При теб има и друго--липса на мислене. Имаш шанс да се поправиш чрез упражнения, развиващи мозъчната дейност. Първо-угаси компа и излез на въздух.
и преди се правеха анализи ,но като че ли ЛИНИЯ НА МИСЛЕНЕ " беше да изкарат "позитивно" толерираното-например физически ниско-квалифицирани високо платени работници във фабрики или ТКЗС,или вечно неуспешно-интегрираните роми,които имат големи нужди и предпочитат да раждат деца ,но да не ги възпитават ,и малки способности за труд и данъци за равенство,И КРАДЯЛИ ЗА ХРАНЕНЕ -КЪДЕ Е ПРИЕМЛИВО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ незавидимо от причината,ПРИЕМЛИВА Е ЗАЩИТА СРЕЩУ ПРЕСТЪПЛЕНИЯТА В БИТА ПО СВЕТА ,..-нужна им е конструктивна критика за решаване на конфликта,който генерират, .. ..Равни принципи и правила за живот ЗА ВСЕКИ ИНДИВИД ОТ ОБЩЕСТВОТО С РАВНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ ЗА РАВНИ ПРАВА,ЗА ДА СЕ ПОДДЪРЖА ЖИВОТА В МИР БЕЗ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ ,БЕЗ ТЕРОР ,БЕЗ ТОЛЕРИРАНЕ НА НАСИЛИЕТО ЗА ДОМИНИРАНЕ...Какви "ниски данъци тук",след като мнозинството от активните данъкоплатци тук на средна работна заплата от 600 лв и БИХА БИЛИ ОСВОБОДЕНИ ОТ ДАНЪЦИ ЗАРАДИ НИСЪК ДОХОД В РАЗВИТИТЕ ДЕМОКРАЦИИ
И пак "конят пред каруцата" / извинете ме за изтърканата фраза/ . Децата трябва да започват мислят У ДОМА .Но за това трябва да се превъзпитат родителите,които вече ,поне две поколения,изостават. И.ана,че отървана!Късно е чадо,мандалото отдавна е паднало.
На когото родителите му могат да мислят, учат и него да мисли. Останалите са в ръцете на "институциите"...
поредните пари,които ще бъдат похарчени без никакъв резултат,а част от тях-направо откраднати.нищо не става от тая българия...
Колко лесно - пращаш учителите на кратко курсче за няколко дни и те веднага плясват с ръце и прегръщат новата методика! Де да беше така?! Но аз много се съмнявам, че самите учители са способни да мислят самостоятелно и да имат критично отношение към някакъв преподаван материал, за да могат да предадат тези навици на учениците си. След като почти цял век поколения наред са мачкани и заставяни именно да повтарят машинално и да не мислят, и особено да не възразяват нито с една дума на учителя, директора, а после - на началници всякакви, сега за два месеца ще ги променят - не вярвам! Който беше способен да мисли самостоятелно, не стана учител - поне от моите познати, съученици и състуденти, а тези, които станаха, вече 30 години преподават така, както и тях са ги учили - и скоро ще се пенсионират, няма да се променят тепърва. Трябва преди всичко мотивация за работа по нов начин, а след това - да си интересна личност и да имаш собствени мисли, толерантност към чуждото мнение и още цял куп качества, едва ли ще стане с един курс. Интересно, кой е подготвен да го води тези курсчета? Пак ще се усвоят едни пари ...
Късно е вече. А и проблема не е в начина на учене. Как пък допреди няколко години бяхме първенци, пак с тази система, а сега сме на дъното? Дай им чалга, дай им цигари, дай им алкохол, дай им е*ане. Тук-таме някой учи и изкарва високи уценки, други (предимно курвичките и мамините синчета) си плащат и изкарват високите оценки. А останалите - смях.
И как ще стане това като всички медии и средства за информация поднасят на тепсия всичко необходимо за човека?Значи учителят го изправят срещу цялата система и после ще го изкарат отново некадърен за всичко-жална му майка...Днес на учителят му трябват повече пари,права и самочувствие.
Извинете, но що за глупости пишете-"новата методика"!!! Това е единствената и изконна методика, по която са преподавали от Възраждането насам нормалните учители по призвание (за жалост в последните десетилетия такива почти не останаха).
Е, това ако не е безмислено харчене на пари! А на какво са ги учили досега децата? А на какво са учили самите преподаватели в университетите? Образованието в България изглежда започва от нулата. Много въпроси, малко отговори от управляващите.