Коментари - Повече от половината ученици не разбират какво четат | dnes.dir.bg
назад

Повече от половината ученици не разбират какво четат

В света има голямо увеличение на обхванатите ученици в образованието, като милиони ученици посещават училище, но не разбират това, което учат.

Обратно в новината

Коментари - Повече от половината ученици не разбират какво четат | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Sm3hurk0

То на учениците е простено, ама какво да правим с политиците, дето не знаят на кой свят са и какви глупости плещат ? Примери - колкото щеш !

"Повече от половината ученици не разбират какво четат", а аз си мислих че само политиците не разбират какво четат.

древна китайска поговорка-ако мислиш за бъдещето,образовай децата си.как ще ги стигнем...... китайците

Вълчев, не е ли наглост да говориш за консенсус,когато в 10-клас пробутваш изопачена и идеологизирана история!?А за изцяло сбъркания нов закон да не говорим!

Колата ни е повредена, но майсторите упорито поправят неправилните части. В учебните програми не са заложени съвременните умения, от които се нуждаят децата с оглед на уменията, които изискват различните професии. Човекът си го каза, макар да не е открил топлата вода - трябват критично мислене /например не в час по история да зубрят и декламират фактите, а да могат да анализират защо някой е постъпил по даден начин и какви са последствията от това/, умения за работа в екип, да знаят как да учат сами, как сами да търсят информация и да я синтезират...Ей такива работи, които липсват като цели в плановете и на новите програми. Дайте свобода на учители, както е по света - имат определени теми по литература -наприемр любов, предателство или друга, но чрез кое произведение точно ще избере учителят да предстваи тази тема, си е негова работа и негова отговорност. Децата после трябва да могат да отговоят чрез есе на въпрос тип "Обясни как...или Защо..."а не да пишат преразккази като луди от 2 клас или пък какво бил искал да каже автора след 7 клас.

Ха-хааа. Първата стъпка към него е да забраниш смартфоните и подобни маймунки. След това да закриеш Фесбука и т.н.

Ако беше прочел статията, щеше да разбереш, че става дума за Света. Не за България. Ама ти си ДЕБИЛ. Викаш цял клас трябва да изучава таратайката ти, нищо, че я някой стане явтомеханик, я не.

Света и в часност за България! А колата е алегория на образователната ни система :-)

"Тази криза се наблюдава в целия свят, както и в България."

Няма защо да се учудвате, че половината деца по света не разбират какво четат. Еволюцията на човечеството се отнася само до отделни индивиди, а масата търпи еволюция с обратен знак. Защото човешкият род оцелява не чрез най-развитите си екземпляри, а тъкмо обратното: чрез най-примитивните. Отделно, че се полагат усилия за допълнително дебилизиране на населението. Огледайте се и ще се убедите. Няма защо да заемате позата на щрауси.

Децата са копие на родителите си. Повечето хора не четат нищо, под което няма палчета за "лайкване".

"Повече от половината ученици не разбират какво четат" То и повечето от служителите във фирмите, не разбират какво работят!

Така, понеже соц педерите в форума много плюят хуманитаристиката да ви светна. Завърших езикова гимназия с разширено изучоване на история и после фармация със специализация по - късно по клинична фармация. В момента работя в токсикологията за 3800 чисто. А, всичките ми приятели, завэршиха ел. факултета та ту - софия в момента опъват кабеляци и смянат крушки за по 1000 лв бруто. Саме си правете сметката, дали хуманитарните науки не дават висок доход., а прехвалените ви инженерни простотии еднам оцелянат хората с тях. И да завършиш за инженер, къде ще го бачкаш бе, ананкоулу. Нямаме нито индустрия, нито производство, нито развойна дейност в бг. Сега ще кажете, ама то чужбина. Ква чужбина бе. Там само като ти видят бг дипломата и директно в кофота. Сериозните компании не ни признават образованието.

нали разбираш, че няма да е все така.

Супер обоснови се и си дай аргументите.

откога фармацията е хуманитарна наука?

В част от програмата е заложено изучаване на хуманитарни предмети като социална фармация, фармакоикономика, фармацевтични грижи, история на фармацията и латински език. Все, хуманитарни предмети. Редом с природните научи. Социалната фармация ти дава познания за нормативната уредба в тоя сектор, а фармикономиката за маркетинга, мениджмънта и икономическите процеси, които определят фарм пазара. В реалната прастика без тия тауки не можеш да се оправиш.

Лъжеш. И знаеш ли по какво личи? По правописа. Няма начин да си това, което описваш и да си толкова неук.

Чак пък толкова. Объркал е 2-3 букви, нормално ако е писал на телефон с дебели пръсти. Ти що се комплексира толкова? Толкова стряскащо ли ти се стори 3800лв? Аз съм завършил ТУ, друг факултет и взимам ( заплата ) доста повече от горната сума. Програмист съм както можеш да се досетиш. Та не се стряскай от такива числа, а ако се чувстваш кадърен, потърси си друга работа. Не се повлиявай от стадото, че нямало кой да ти даде в България повече от 600лв. Празни приказки за на негодници са това.

Но можеш ли да ни обясниш какво точно работиш в тази "токсикология" и каква е тази велика наука, та получаваш такъв renumeration, който е мечта за повечето българи.

Лесно, бе. Лекувам отравянията от различен произход. Съветвам лекаря какво да предписва с цел да се избегнат грешките още на ниво писане на рецептата. Оптимизирам лекарствената терапия на болните. Следя за странични ефекти и веднага взимам мерки за отстраняването им. Обобщавам откритите странични ефекти в единна база данни всяка седмица. Следя за лекарствени комбинации. Приготвям разтваряне на лекарства против рак. Подбирам такива лекарства, които, хем да са ефикасни, хем евтина с цел да се пестят пари на болницата. Давам токсикологична оценка на пациенти. Участвам в фармакотерапевтичната комисия на болницата. Участвам в изготвянето на екстемпорални форми в болничната аптека. Участвам в приготвянето на инфузионни разтвори за пациентите. Свалям лекарствена анамнеза и ако се открие грешка там веднага я коригирам. Накратко това прави. А, ти кво правиш като отидеш на работа.

Каква е тази езикоива гимназия, дето е с разширено изучаване на история! Аз съм завършил езикова гимназия, където всички разказвателни предмети+ (общо 5 на бр.) съм ги изучавал на съответния зап. език. Учебниците преведени, учителите знаещи езика, усвояване на материала, часове, изпитвания всичко на този език. Всичко това, дето си го изредил, можеш да впечатлиш само някой, дето не знае за какво става бдума. Я се стегни и приведи в порядък!

Завършил съм 2008 год даскалото е 32 СОУ. По стандартите на тогавашната образователна система,преди извършване на реформите спрямо днешноа дата, имах за 5 год гимназия 1200 часа англ. 850 часа немски 600 часа руски и 800 часа история.

Ами как ще разбират, когато онези, които пишат текстовете не разбират какво пишат. Освен това новобрюкселския български език трудно се усвоява, а и не е предназначен за всекиго.

Бойко сега в Давос мислите ли, че разбира?

Ама вика ДА, ДА......

Кои са те.???? които създават новите програми, по НОВИЯ УЧЕБЕН ПЛАН???? 5клас- география. наблъскан материал, от 5 клас, 6 клас и 7 клас, а брой на часовете остава същия -51 час. 6 клас -география включен материал от 6 и 7 клас, пет континента, които децата трябва да усвоят за 51 час и т.д. как ще разбират децата.???, като нямат време да асимилират този материал и ще бъде много по-зле!!!! Това е само един предмет, а по другите същите проблеми. Явно умни хора не й трябва на държавата....

ИЗПИТИ ДО ДУПКА. Предлагам на депутатите да им се проведе изпит по български език и литература-писмен върху теми за кандидат студенти.

амчи то такава сеч и цирк ще настане щот ши има 11 тройки и 229 двойки

То аз не разбирам какво да предавам, та те ще разбират какво четат.

ЗАДАЧА ЗА ДЕПУТАТИ ако релевантната субсидарност е право пропорционална на цената на кюфтетата в парламента Колко от вас са с коефициент на интелигентност колкото един бордюр

По тая тъпотия ли да съдим за твоя интелект?

Язе моаа да събирам и да изваждам

Я да видим кой ще реши една обикновена задача, която дават за прием в някои американски колежи: "Двама приятели влизат в една градина и отиват до едно ябълково дърво. Гледат към дървото - на него има ябълки. Гледат към земята - там няма ябълки. Двамата друсат ябълковото дърво, после пак гледат към дървото - там няма ябълки, гледат към земята - там също няма ябълки. Колко са били ябълките на дървото?"

на дървото не е имало ябълки, тъй че задачата е некоректна

А що са двама приятелите?

Умнии не скажет а дурак не дагадается

Вероятно са били 2, и едната е паднала на земята, така че затова нито на дървото, нито на земята има ябълки в множествено число.

Ако колежаните са били в щатите, вероятно са били надрусани, а ако са били в русия, значи са били пияни до козирката.

оптимистично, 50%, а някои беше казал 80%, напредваме бързо

ДАНО, ДАНОО, ДАНОО ....(че ми се пикае).

Какви милиони ученици, бе! На Земята няма толкова много хора - "милиони"! Facke nuis!

Ами учебниците са написани така, че учениците да не разбират какво четат и това е политиката на управляващите. Демократичната политика! Управляващите "демократи" не желаят знаещо и мислещо население, че ще им обърка "ценностите"! Пък и като гледам в ютюб, че Меркел дори не може да намери Берлин на картата и го търси в Русия, какво да очакваме от децата?!

Това не може да бъде. Правиш си майтап

Ама Вие сериозно ли? Ами напишете в гугл: меркел не може да намери берлин или merkel can't find berlin и гледайте!

ПОРЕДИЦА ОТ НУЛИ Е СТРАШНО ГОЛЯМО ЧИСЛО !

как да обясня на детето да учи, като вечер по новините, докато ядем, гледаме новините, а в тях -премиерът, който мека, 1 изречение не може да върже...

бб е виновен, че сте прост матрял

Точно това говоря откакто започнаха да цитират изкзвянията му в разните сайтове. Човекът не може логически да изкаже едно изречение, а някои очакват да управлява страната. Той може да отиде да посе най-много овцете в някой кооператив.

Как да разбират като мирогледа им е сведен до поп фолк ,цици ,мутри ,пари ,проститутки ,гейове ,лесбийки ,а сега ще са и по-фиешън ,ще учат за джендъри и ще си сменят пола ,първа радост за либералните родители ,ей така от любопитство ...!

И как ще разбират, кат ги учат на денджър език ...

и аз се боря със системата, дъщеря ми в 4 клас ходи на уроци по английски, владее го перфектно за възрастта си, има ПС грамотност - неща, за които хабер съм нямал. Учи за Изпита!!! след 4 клас (аз съм се явявал след 8!). Решаваме задачи със системи с 3 уравнения с 3 неизвестни (материал за 7-8клас). После пишат тъпанарите статистики, че децата били тъопиу, изродите недни!!!

"..Повече от половината ученици не разбират какво четат.." Сети се Мара да се побара! То дъртите не можем разбра абракадабрите в учебниците, какво остава за нещастните деца, мъкнещи тон ... глупости на гърба си...

Не е новост. И възрастните са така.

да де, точно защото "световната банка" пише доктрината за подрастващите зомбита, няма как да стават мислещи хора. Малкото, които успяват, биват изолирани по един или друг начин, за да не развалят стадото.

Според математическите и статистическите ми познания, ако повечето от учениците не разбират какво четат - то следва че написаното е неразбираемо ...

Учебниците са писани за по-образовани деца, родителите на които участват в образованието им. Помня баца ми като ме прибираше от училище ме караше да умножавам плочките по тротоара като на игра. Сега ние сме баби и не ни остава време за такива работи. Даваш му таблет и го хвърляш на задната седалка.

" Това е много важно, защото първите години от живота са решаващи за бъдещите когнитивни умения на човека, отбеляза Сааведра" И за това най-добре ще е като се роди детето да тръгва веднага на предучилищна?! Всъщност основният проблем в образователната система е че всички маймуни(министри,специалисти) си мислят че колкото повече учениците прекарват времето си в училище толкова по грамотни и образовани те ще бъдат.Но след всяка нова проверка,се вижда че допълнителните часове не помагат въобще,но маймуната продължава с идеята че единственото решение е именно и само "допълнителните часове". Да не говорим че и повечето учители не знаят какво правят в училището тъй като съвсем им е дотегнало от преподаването и са там само за заплата.Без да им пука за учениците създавайки в последствие среда в която материала само се чува и записва без да се научава и разбира.

Това с времето прекарано в училище ще ти го обясня.През това постоянно увеличаващо се време едни трябва да откраднат, съсипят и така нататък всичко, до което се докоснат.

Мелиони не разбират какво четат и ето имаме мелиони дебили в Булгаристан

"Мелиони " Кой е дебилът?

Ами и на мен са ми преподавали от този материал за мелиони.

Мога да ти кажа как се намалява броя на дебилите, но ще ме преследват за склоняване към самоубийство.

Какъв е тоя дето с плюнчи

Аз пък да ви кажа- дори статиите които се пишат вече са написани така неграмотно и с толкова чуждици, че дори за зрелите хора е трудно да разберат за какво се пише в тях. И това не е само в България. Но за тези които пишат най- важното е написаното да е политически коректно. Това се нарича целево понижаване на IQ на хората- така се прокрадва във всеки мисълта- аз съм започнал да оглупявам и трябва да слушам и изпълнявам това което други смятат, че е правилно.

Ами светът се променя. Българският език на Иван Вазов не е достатъчен за новия Свят, 150 години по-късно. Какво те смущават чуждиците? Важното е хората да се разбират. Вече не си затворник в собственото си село, налага се да комуникираш и с чужденци.

Комуникираш със света като учиш чужди езици. А като говориш на български говориш български.

Това, че светът се променя не означава, че аз трябва да си променя езикът на прадедите ми. За мен това означава, че трябва да развия в себе си разбиране за новото, но не с цената на това да се откажа от това което ме прави българин.

Вместо да им въвеждат скучни, нерабираеми и неприложими в практиката предмети (психология, например), нека предвидят повече часове за затвърждаване на материала по основните предмети. Учители в гинмазиите признават, че чуебната програма ги кара да "препускат" по материала, за да могат да преподадат всички предвидени уроци и време за упражнения няма. Е, как да се усвоява нов материал, като няма върху какво да се градят тези знания?!

самата идея е да не се градят знания защото е пагубно за моше и лъжите за дебили.

НАРОДИХА СЕ МНОГО ИЗЛИШНИ МАЛОУМНИЦИ, ЗАТОВА!!!

Много добре си спомняме резултатите от матурите миналата година, когато министър беше Меглена Кунева! Образованието е приоритет на правителството, за което в момента приоритет са джендърите!

Как да накараме децата да учат като виждат кой ги управлява ? Аз им казвам на моите, че сегашния премиер на България е бивш охранител на бай Тошо, прост охранител. Но това е факта и няма нужда да ги заблуждавам.

Що? Самият бай тошо много ли беше учен и образован? А бай путин къв е? професор? ми не. Ченге от кариерата.

Щом ръководителите са прости, непростимо е матриала да е по-умен от тях!

Путин специално е завършил право в Ленинградският университет (сега Петербургският). Освен това по времето на СССР не са имали навика да приемат идиоти в КГБ, а Путин там се е издигнал за 15-на години до чин полковник! Така че Путин далеч не е глупав, и като съм слушал речите и пресконференциите му, по скоро е един от най-интелигентните съвременни световни политици!

Междувпрочем, най-ученият който ни управляваше беше бай ти Жан. помним ко стана, нали?

НС под давлението на Командира и члена на Римския клуб - проф. Тодор Вълчев забраниха на Виденов да се меси в дейността на БНБ, шефа на БНБ изпразни резерва в нарочно създадени банки, които изкупиха долара за 30 лева, а след 6 месеца го продадоха по 3000 лева! Пешкира опра Жан Виденов, а виновника за хиперинфлацията стана Премиер! Помним, помним, ама други не помнят!

Помним и как ВСИЧКИ световни банки му отказаха отсрочка или нов заем за 200 млн... Пари за семки за всяка една държава.. Но спекулантите и "онова посолство" успешно предизвикаха срив на лева и народното недоволство! ПОМНИМ КАК РЯЗА КОСТОВ И УСПЕШНО ПРОКУДИ ЦЯЛО ЕДНО ПОКОЛЕНИЕ ОТ БЪЛГАРИЯ! А утре няма да помнят...

Ако учеха нещо, което да им бъде полезно в живота или нещо, което им е интересно.

Догонихме запада. Тестови модели и статистика. За какво им е да разбират, ако могат да намерят начин за висока оценка. Въведено е от Форд - основата на индустриализацията. Защо човек трябва да разбира всичко, ако е достатъчно да бъде научен нещо просто с което става бързозаменяем. Тесни специалисти, които като си изгубят работата се оказва, че могат да вършат само това.

А соцбългарин щото е широк специалист и от всичко разбира, затова едвам успява 500лв да заработи. Не забравяй, че караш западна кола, ползваш западен телефон, телевизор и т.н.

Поне нямаше университети със специалности "кетъринг" и "музейно дело", както и колежи по фризьорство. Виждал ли си лаборант, който не знае какво е рН, но знае как да натиска копчета и да нанася данни в стандартни таблици? Скоро и тук ще стигнем до най-важното качество - "учтив с колониална усмивка". Постоянно се сравнява какво е било. Ние не запазихме положителните неща, а скочихме на див капитализъм, в който най-важен е простия консуматор, който е машина за купуване на ненужни боклуци.

Секакви свирчовци се изредиха да се изявяват в България, през последните ПЕТ ДЕНА. Какво става не е ясно

ДА СИ Е.Е МАМАТА !

Сега ли чак го констатирате ? Елате в някой университет да видите каква неграмотност и колко ниска степен на развитие въобще, показват студентите /студенти, не дупета които по цял висят по кафенетата и нито учат, нито работят !!!/.

Сина ми е в трети клас, в момента по човек и общество учат история на България. Тои обаче, си мисли че всички тия ханове, траки, славяни и прочее са приказни герои и, че никога не са съществували. И не можем да го убедим в обратното...Хем е ходил във почти всички музеи...

Ми може и да е прав, скоро може и да започне да се учи, че някой африкански лидер е бил президент на България.

Storen

Много от професионалните историци споделят мнението на сина ви. До сега няма намерен нито един стар документ или артефакт в който български владетел да е наречен "хан". Нито един от античните народи населявали балканите не е наричал сам себе си тракиец. Това е елински термин за нещо като "северняк". Славянството е балкански религиозен термин нямащ нищо общо панславистката расистка теза (руси със сини очи), която но пробутваха през соца.

ханове не е имало, но няма сила да ги накара да го признаят. Нека професорите и академиците обяснят за хановете така, че всички да разберем. Ще рече - да докажат.

интересно ми е ,по какъв метод сте се опитали да му представите "обратното" ,което не е никак сложно за един средноинтелигентен човек ,имащ понятие от историята на човечеството .

Момчето ти е мноо готин тип...

ЗА ПРОМЯНА НА ПОЛА, СОЦИАЛНО ПОЛОВО САМООПРЕДЕЛЯНЕ И СПОДЕЛЯНЕ НА НАУЧЕНОТО !!! ДЕЦАТА ЩЕ СА ДОСТА НАТОВАРЕНИ И УМОРЕНИ ЗА ДА СЕ ЗАНИМАВАТ С ПИСАНЕ И СМЯТАНЕ !

как е написано. Има начин да се напише така, че повечето да го разберат, а има начин и така да се напише, че само 1-2 да го разберат. В задачата се пита кой проверява как са написани учебниците по този показател - разбираемост на обясненията?

На всички младежи четящи форума ще кажа само едно - ако искате истински солидно образование, намерете си стари учебници отпреди 1989 г и учете по тях. Иначе има да се чудите защо в САЩ така наречените милениумци или родените след 2000-та ги наричат "загубеното поколение" и им се смеят за съвсем ограничената обща култура . А самите милениумци съвсем ясно го осъзнават и разбират, че е точно така. Света върви към хаос и крах. Ще дойде време и вие сами ще трябва да го оправяте. Но няма да можете, защото ще сте учили подменена история. Няма да намерите верните решения, защото няма да знаете какво е разрушило или спасило другите общества преди вас. Ще ви продават захаросани рецепти, приятни на вкус. Дори само истинската НЕГРИМИРАНА история на колонизацията на Африка, Америка, Индия и Китай е безценна като човешки опит, а вие няма да го познавате! После има да се чудите защо не ви се получава! Четете истинската история за да се спасите! Писаното по време на соц-а е десет пъти по-малко идеологизирано и десет пъти по-академично от днешния захаросан бонбон! ----------- ПС Правя си копи-пейст на коментара защото тук е много по-намясто.

ама не сте съвсем прав. Учебниците още от соц-а почнаха така да ги пишат професорите и академиците, но учителките бяха други. Учителките така ни обясняваха, че нямаше нужда да четем учебниците. Имаше една физика за 8-ми клас - тухла и половина, учителката отсъстваше един месец и ми се наложи да я чета, същата работа като днешните. Определение в учебника по математика: "Функцията е релация...". Че кой знае какво е релация? Как обясняваш ново понятие с непозната дума? И после децата били прости. Обясни го на български и ясно, пък да видим няма ли да разберат.

Образованието е съзнателно усилие, а не игра. Детската любознателност помага, но само тя не стига. А учителките са можели да обясняват защото те са минали през същия или по-натоварен процес... Лесен път няма. Що се отнася до до истинската цел на ученето според мен - то не е само в запомнянето на цифри и факти (те развиват главно паметта), а в СЪЗДАВАНЕТО НА ОБЩА СВЪРЗАНА КАРТИНА ЗА СВЕТА. Да умееш да съпоставяш на пръв поглед съвсем откъснати процеси и събития и да правиш собствени изводи. А днешната картина (ако въобще я има) която се набива в главите на млади и стари (от радио, телевизия, интернет) е съвсем откъсната от РЕАЛНОСТТА и отрезвяването ще е болезнено.

да твърдите, че комунягите не били идеологизирали историята, пък и всичко останало, си е направо лъжа. Те може да са казвали истината за "гнилия" капитализъм, но за себе си - само лъжи.

по-точно не че не разбират какво учат, а не разбират за какво учат. образованието в българия е остаряло и не отговаря на съвременните изисквания за реализация. завършваш училище, университет и все тая - ставаш общ работник с необходимост от преквалификация

Може би защото в днешния свят реализацията е непостижима - освен като рапър, футболист, мутра, фолкзвезда ... Беше то едно време, когато лекар, адвокат или инженер значеше нещо. Дори в днешния САЩ вече е така.

Идиокрация, дами и господа! Идиокрация!

Storen

Явно и в парламента е нещо подобно. И те чели конвенцията, но нищо не разбрали горките. Само Борисов и няколко зависими от него хора са я разбрали. По същия начин, ако нещо в живота на децата зависеше от материала в училище, щяха да разбират всичко чудесно.

Не е при децата,а в начина описан в учебниците.ЦЕЛТА Е ПОСТИГНАТА ,КОЛКО ПО НЕОБРАЬОВАНИ ,ТОЛКОВА ПО ЛЕСНО СЕ МАНИПУЛИРАТ.ЕДИН УМЕН ЧОВЕК ЩЕ СИ НАМЕРИ ВИНАГИ РАБОТА,

Storen

Ако целта на някой човек е да намери на кого да продаде труда си, значи не е умен. Умни (и свободни) са тези, които работят за себе си и не им се налага да търсят работа.

ИЗВОД: Да изучават романа ВИНЕТу до 14 стр. Не повече

шапкар като теб не вярвам и до там да е стигнал. устава може и да си го чел.

To Боко дори не чете конвенциите, които му дават да подпише. Май дори езика не знае.

Ми сменете им пола, кво толкова.