Три плащания с банкова карта за билет в София стават дневна карта
Валидаторите в градския транспорт в столицата ще заработят до края на месеца
Обратно в новинатаКоментари - Три плащания с банкова карта за билет в София стават дневна карта | Днес.dir.bg
Коментари
"За над 90% от столичани това е предпочитаният начин за пътуване" - тоя луд ли е? за над 90% това е най-НЕпредпочитаният начин за пътуване!
за пътуване в градския транспорт: - с билет - с повишено внимание Като се появи контрольр - започваш да го лаеш. Каквото и да ти говори. Ако продължава се допуска и да го ухапеш.
Банките постоянно предупреждава да си пазим картите, фандъшкият ЦГМ иска да ги "чекира".
Педераф, билетите с цена над 80 стотинки са незаконни по Решенния на Върховния административен съд! СМЪРТ за вас, КРАДЦИ ПРЕСТЪПНИ! Финансираме ви от данъците ни на 90%, и пак грабите и тероризирате народа с Центъра за Градски Рекет! АНАТЕМА КОПЕЛЕТА!
А контральорите дали няма да правят и гинекологични прегледи или наличието на хемороиди от пътуващите.Повечето от идиотите в ЦГМ са за психиатър.В качеството на какви ще ми проверяват банкова карта.Трябва да се изменят доста закони за разкриване на банкова тайна.Такива права има само прокуратура и съд.Явно кретените са над всичко това.Нищо не се споменява за картите на инвалидите.Само някое кафявожълта течност могат да произведат идиотите.Преди да взимат каквито и да е решения да се прегледат в психодиспансера.Доста хора с отклонения взеха да ни управляват.Важното е , че идват избори и ще играе голямата метла.
Или тази система не е доизмислена или просто е поредното нагушване с пари от някои фирми.
Тези нормални ли са? Само идиоти ли работят в общинта/СКГТ? Направете една нормална пластика само за транспорта. Вкарайте в сайта меню за зареждане на пластиката. Сложете опции за плащане с карта, банков превод и някаква допълнителна система - epay, paypal ... Сложете варианти за зареждане с еднократни билети, талони (10 бр.) и абонаментни карти (седмични месечни, годишни ... квито предлагате). Информацията за единичните билети я трансформирайте в кредити, примерно - един билет=160 кредита (1.60лв/160ст.). Оставете и будки, където онези, които не могат/не искат да заредят пластиката през сайта, могат да си я заредят на гише и да платят с карта или в брой. Оттам нататък: 1. Вкарайте наличната информация за ноmера на карти (пластики), заредени услуги (карти, талони, билети/кредити) и времена на пътуване в база данни; 2. Сложете устройства за чекиране на картите в автобусите и раздайте контрольорите устройства за проверка/четци; 3. При влизане пътниците се чекират (безконтактно) с пластиката си. Ако ползват еднократни билети им се отнемат по 160 кредита/1.60 лв; 4. При трето чекиране (с еднократни билети) в рамките на 24 часа се отнемат кредити до 4 лева. Т.е. ако съм пътувал 2 пъти са ми взети 320 кредита/3,20 лева, при третото чекиране ще ми се начислят още 80, общо 4.00 лева; 5.а. При всяко следващо пътуване в рамките на 24 часа само се валидира картата, кредити не се отнемат. Валидирането може и да се пропусне, ако пътникът е сигурен, че е с валидни 3 плащания до 24 часа; Това е, останалото са подробности! Нито един човек с елементарни познания в областта на картовите плащания или компютърната/комуникационната техника няма да си бута банковата карта по съмнителни уреди в градския транспорт, до които всякакви хора имат достъп. Още по-малко пък ще си даде или покаже картата на контрольор (истински или фалшив), който пък да му я чекира с още по-съмнително устройство. Последните няколко реда се отнасят и за плащанията със смартфон ... абсурд е да го дам ня случаен човек да го чекира. Приемете това като безплатен съвет и си свършете работата! П.П. Всичко, описано горе, се реализира и тества от читав екип програмисти в рамките на няколко седмици до месец. И не струва милиони. Приемам, че хардуерната част от проекта вече е налична, след като се готвите да приемате плащания и да чекирате банкови карти. Пластиките, които могат да се ползват за целта, са абсолютно същите.
Още нещо. От съображения за сигурност на всеки 5 безконтактни плащания едно изисква въвеждане на PIN. Така е при читавите карти, а може би и при всички. Как си представяте в най-натоварения час някой да се качи и да му се наложи да въвежда PIN? От едната страна 10 човека му стоят на главата и надничат, от другата - 15 го натискат, защото и те искат да се качат в автобуса ...
А кои са техните 209 дистрибутора? И по телевизията не ги казаха и сега тук не ги пишат. А иначе разбрахме, че и в тото може да си купиш билет - и то не само един. Може и от двата. Целта май е хората да се научат да ходят по хазартните пунктове и от там да си купуват и от двата билета.
Тоя наглец от ЦГМ защо не вземе да си слезе от служебния автомобил и не се повози на транспорта, да види за какво става дума от първа ръка, а не от доклади на някакви чиновници. Как може да каже тая колосална глупост- отидете до пощата и се заредете с билетчета за извънредни случаи. Откъде пък накъде? Каква е тая столица, в която на 90% от спирките на транспорта (с изключение на метрото) не можеш да си купиш еднократен билет? А хората, които са дошли в София по някаква работа и им се наложи да се качат на транспорта, откъде точно да си купят билет, надали в пощите във Варна, например, продават билети за софийския градски транспорт, за да си купиш да си имаш "за всеки случай".
Може да избираш- ИЛИ да ги има теб и България ИЛИ Банкя-лията Боклук Б.Б и Фандъка с техните мобилни Перфоратори, които Разболяват хората с РАК, .... В Бургас са сложили такива ОБЛЪЧВАЩИ перфоратори и вече НЯМА кой да пътува с автобусите на кмета- Крадливия Митьо ( от партията на Боклук Б.Б).. Ако искате да сте ЗДРАВИ, трябва Боклук Б.Б и Фандъка да бягат към Турция, заедно с техните мобилни Перфоратори, които Разболяват хората с РАК.
А не можеше ли вместо да плашаме директно с банкова карта, да има пластики, както досегашните, които да се зареждат на машини и/или он лайн?
"Контрольорите ще проверяват дали е осъществено заплащане като на специални устройства се чекира картата, с която е извършено заплащането на услугата." ... Т.е. някакво съмнително устройство в някакви съмнителни ръце ще ми скИМира картата, контактно или безконтактно ... Аааайде нЕма нужда!
Въпросът е ако не желаеш взаимоотношения с банки и нямаш модерен телефон как ще става . Защо едно толкова просто нещо не могат да измислят да е удобно за хората и го правят сложно. Цената на билета трябва да е съобразен с изминалото разстояние- не с времето. Автобусите попадат в задръствания .За хората трябва да е ясно и прозрачно как се формира цената на билета- така както е ясно каква глоба е длъжен да заплати ако е без билет.
Би трябвало-за една спирка цената да е 10 стотинки. А не 1,60! Значи качвам се от жендов до Плиска-как пък ще дам 1,60. Гратис! А ако вътре има контрольор-е да ще дупча.
И този път не се коментира цената на билета - 1.60 за едно спирка и 1.60 до Кокаляне - 31 км.
Сега и в автобусите ще следят хората. А хората пък трябва да следят сметките си дали случайно не са изтеглени повече пари.
Вижте трпанспортът е скъп, ако ползваш редовна тарифа, за човек с 900 лв заплата. 1, 60 е много. Цената на пътуване трябва да е от 30 стотинки до 80 стотинки максимум. Ако си с 2500 лв заплата-ти си к кола,, и билетът не те касае.- С билет пътуваш, ако си с 900 лв заплата-чисто(това са към 1200 бруто-което е нищо в днешно време). Накратко-единичния билет трябва да остане, и да е силно достъпен. Общината има интерес цената да е 30 стотинки-така хората ще слязат от колите. При 1,60-че който е с кола е по-евтин бензина-за 1 лев изминаваш 5 километра с кола. Освен това автобусите са БЕЗПЛАТНИ за общината-новите автобуси ги плати Брюксел. За безплатни автобуси скъп билет е свинщина.
Не знам какво прави общината че толкова слошнява това, тук в Тенерифе само се плаща с карта, няма билети и няма пари на ръка, само се влиза отпред и със сигурност плащат 100% от пътниците, плаща се по разстояние които си пътувал, само трябва да валидираш при излизането и край.
А какво става,, ако валидираш при качване, а забравиш да валидираш при слизане? Има ли някакъв максимален лимит, по който ти теглят пари от картата, ако си забравил да валидираш при слизане?
кАК ЩЕ ДАМ 365 ЛЕВА ЗА ГОДИШНА КАРТА. Че аз за 330 лв си купих 32 инчов телевизор Филипс-и ще го ползвам години. 365 лв-за едно нищо-никога. И друго-милиционери и дансаджии пътуват безплатно. Че откъде -.накъде аз ще плащам. Когато в милицията почнат да купуват билети, тогава и аз!
Повръща ми се от тази модернизация. Пак се правим на модерни .........а гащите ни скъсани.
След въвеждане на електронната система, и отмяна на перфоратора-знаете ли как ще се купува единичен билет, или талони зда 10 пътувания-те струват 12 лева. Ще има ли в автобусите машини да продават билети, или на спирките, или как? Не може да няма начин за единичен билет.
по цял свят ни съветват да внимаваме за банковите са карти-особено безконтактните, а сега ще пуснат някакви, които ще държат устройства, и ще им даваме картати си?! Че да си купят облекло на котрольор, плюс фалшиво устройство-за бандит е детска игра. Безконтактната карта позволява трансфер на пари само с доближаваме. Ама ние да вярваме,че ни проверяват "истински" контрольори,, а не бандити-да ни точат от банковите карти?!
Не желая карта. Купувам си талони за 10 пътувания за 12 лева-а аз пътувам толкова пъти на месец. Проблемът е,че тези талони вече трудно се намерят
Защо по спирките няма автомати за билети за еднократно пътуване?
Защото поддръжката им трябва да бъде включена в цената на билетчето ви. Или някой гамен да потроши 20 устройства на месец. И после още повече ще ревете, че ви е скъпо. Толкова ли е трудно да се досетите?
mpas не работи. Лично пробвах. Водачите не продават. По спирките няма. Еми няма да глобявате като няма откъде да си купиш билет! Като пуснете системата - тогава!
Те ще пуснат системата, но проблемът е,че пак няма откъде да намериш билет. Карта няма да купувам-пътувам месечно към 15 пъти с рейс, и не ми е на сметка картата.
15 пъти х 12 месеца прави 180 х 1,60 билет прави 288лв. За 365лв получаваш годишна карта и безплатен паркинг в метрото.
365 лв еднократно , са доста повече от 365 лв разсрочено. При 800 лв заплата е трудно да отделиш 365 лв
"Валидаторите в градския транспорт на София ще заработят до края на месеца" От година и нещо си ги има, а чак сега се очакват да заработят!? Каква добре съвршена работа само! "Контрольорите ще проверяват дали е осъществено заплащане като на специални устройства се чекира картата, с която е извършено заплащането на услугата" Толкова много нова техника, вместо да направят вече съществуващите автомати да работят като автоматите за билети в метрото, но с опция и за плащане чрез карта. А сега някакви нови валидатори специално за дебитни карти?! И както се проверява в градският транспорт, направо прекрасно похарчени пари.
Хартиения билет трябва да остане. навсякъде по света има оставени и хартиени билети,, наред с електронните плащания. За мен е по-добре вместо да дам50 лева за карта за месец да дам за месец 70 лева за билети, ако не ги купувам наведнъж, а на пътуване по 1,60. 50 лева наведнъж са ми повече от 70 лева, платени на части!
88 лв на месец за да пътуваш в тоя мръсен и вмирисан градски транспорт. Оная дебелана като повиши цената на билетите преди 4 год, какво точно се подобри в градския транспорт!
Безконтактана карта позволява плащане, само до ДОБЛИЖАВАНЕ до устройство. Да, идеята е контрольорите само да проверят картата, но как да знам, дали не са ментета контрольори и да точат пари от сметката, която при това аз ще съм им дал-за "проверка". Че и сега е пълно с предупреждения за тези безконтактни карти.
Според мен цената трябва да е на време. Ако в рамките на един час пътник смени транспортните средства - цената е една и съща. Това ще гарантира поне една смяна, а на теория с една смяна може да се покрият 90% от маршрутите в София. И ако наистина го направят, че повече от 4 лв не могат да се платят колкото и да ползвам транспорта то тогава ще стана наистина много конкурентна за мен.
Не разбрах защо да си купят 5-6 билета вместо дневна карта или талони и ще си ги ползват когато им се наложи ''инцидентно''??????
А в Лондон как е? Проста дебитна карта навсякъде и те таксува за деня по най-изгодния за тебе начин.
Много са ниски доходите у нас, за да има такива цени на билетите.
Контрольорите ще проверяват дали е осъществено заплащане като на специални устройства се чекира картата, с която е извършено заплащането на услугата. ХА-ХА-ХА... Ще ми чекира картата на някакво си устройство... верно ли?! И ако съм платил с телефон или часовник ко праим?
Плащането с телефон-също се проверява от това устройство. Тное право е да платиш с телрефон. Но да си давам банковата карта, и някой да доближава безконтактната ми карта до някакво устройство и аз да му вярвам ,че е добросъвестен, по тези балкански ширини. никога! Заради тези проверки на БАНКОВИ КАРТИ ПО РЕЙСОВЕТЕ доста хорпа ще идпищят, когато бандитите намерят начин да точат пари. А за бандита да източи пари от безконтактна карта е детска игра, а после пък да се оправяме,,чрез съд ии полиция-благодаря ,но не. ПРЕДПОЧИТАМ ХАРТИЕН БИЛЕТ, ДОРИ И ДА МИ Е МАЛКО ПО СКЪПО.
Как си пр едставяте да давам банковата си карта на контрольори, и да я проверява с дадено устройство. Откъде да знам след тази пр оверка дали няма да ми източат картата-българския гении е безгр аничен в тази насока.
Стоп, стоп. Решението на ЦГМ като си закупя билет по съвременен начин вместо тъпите хартишки с дупчене да го докажа е да си дам да ми "чекират" платежната карта крайно съмнителните даже като са легални контрольори на същата организация, така ли?
Точно така. Категорчино предпочитам хартиен билет, хартиения билет да остане, а който иска да плаща с дебитната си карта-това е за смелчаци. Точно защото е със сигуронст, че ще се провярат ментета устройства, и да източват картите. Точно тези ,които са безконтактни, е въпрос на доближаване до фалшиво устройство-и хоп-50 лева литнали.
Тия идиоти ли са. А ние как да разберем, че контрольорите са истински. Дебитните карти могат да бъдат копирани. Утре ще се навъдят флашиви контроли, дето да минават само за да съберат RFID номерата на картите.
Престанете вече навсякъде да вкарвате банковата карта когато се зснае че никаква игурнос няма при пазене на личните данни на много места. И защо да не ми предоставят възюможност да си купя дневна карта безпроблемно ами трябва да им чекирам три пъти банковата си карта..
Ако пътувате инцидентно, разходете се 1 път до бюро на ЦГМ, до пункт на "Български пощи", до пункт на тотализатора, до нашите 209 дистрибутора и си купете 5-6 билета, с които да пътувате инцидентно. Ако пътувате редовно, решението е едно - абонаментна карта", категоричен е шефът на ЦГМ. - КАТЕГОРИЧНО НЕ Е ВЪЗМОЖНО ПРЕЗ 2021 ДА ОБЯСНЯВАШ ТОВА....И ДА СИ ШЕФ...БОКЛУК ВМИРИСАН....И ТЕЗИ ПРЕДИ НЕГО....
Само не разбрах, дали билетът за разстояние "една спирка" ще е на една цена като от първа до последна. Ако да, каква е логиката? Лично аз ще започна да ползвам градски транспорт редовно, когато имам наразположение електронна карта, която да зареждам отнесено към брой километри. И да няма ограничения за времето, през което трябва да ги пропътувам.
Ако може да престанете да се/ни занимавате с несъстоятелни и без добавена стойност дейности, но високо бюджетни за сметка на това. В трамвая ваши служители ме проверяват обстойно, даже и след чекиране искат да представя за проверка и касовия бон. Разбира се, разположеният наблизо катун, дето цъка бира и просвирва смарт устройствата с мазна чалга, за вас е съставен инвизибъл пийпъл. За носене на маски е безпредметно да се говори даже. Това ме интересува кога ще се прекрати, а не защо и колко струва безсмисленатя замяна на оранжевите валидатори със сегашните сини, които са постоянно в тестов режим и не стават и за часовници дори. Приятен ден.