Трагедията в "Граф Игнатиево": Черната кутия ще бъде разчетена в Чехия
Според експерти самолетът на двамата пилоти не е бил на нужната височина, преди да започнат изпълнението на демонстрационната фигура, разследват и още две версии
Обратно в новинатаКоментари - Трагедията в "Граф Игнатиево": Черната кутия ще бъде разчетена в Чехия | Днес.dir.bg
Коментари
На много хора им направи впечатление голямото количество черен дим след катастрофата, но не направиха връзката. Бил ли е зареден Л-39 догоре с керосин и ако е така, защо? За авиошоу би трябвало да е зареден 1/3 от капацитета, колкото за полет от десетина минути (с известен запас). При това положение самолетът ще има по-голяма тяговъоръженост, необходима му за изпълнение на сложните фигури от висшия пилотаж на пределно малка височина. Това е от голямо значение и може да се провери веднага, без да се чете черната кутия. Ако е бил зареден догоре, това е една от причините да не могат навреме да изтеглят самолета нагоре след изпълнението на последната фигура (не съм гледал прословутото видео).
Пилотите знаят калко гориво имат и го наблюдават постоянно. Няма начин да се натъпчат догоре така че да не могат да летят, понеже не са чак толкова неуки, колкото е един форумен писач например.
Не е нужно да чакаме месеци за разчитането на черната кутия. Достатъчно е да се преслуша 3 минутния запис на полета с контролната кула и ръководителя на полетите. Те са тези които следят за правилното изпълнение на зададените указания. Някъде се появиха и коментари че на видеото преди сблъсъка се вижда как се взривяват капсулите на катапулта но той не се отваря.
Бог да ги прости пилотите! Мисирките станаха лешояди занимават ежедневно народа с простотии, не дай Боже да има жертви!!!
защо черните НИ кутии (тая не е първата) се разчитат в чехия, зимбабве и науру ????
Жалко за пилотите. Каква е причината,може да се изясни или не.Трагедията на България е в следното:при социализъма имаше 700 самолета,сега има тридесетина. Закривай държава,политиците в затвора и ново начало.
Няма начин да е от "недостатъчна височина", защото двамата не са глупаци. Мин. височина на полета се определя преди началото му и се спазва, защото всички заинтересовани, а летците са сред тях, знаят, че ако я нарушат рискуват да има загинали. Има един голям прибор вътре, специално поставен пред лицето на пилота и той показва височината. И преди всяка фигура, в долната точка на предшестващата пилотът гледа точно висотомера и скоростта. Имаше си и височина и скорост, започнаха тайнствената фигура, която явно военните не знаят как да опишат, и в нисходящата и част се оплетоха. Може да са правили различни фигури. Не става ясно защо са били 2-ма, и кой е командир. Само един управлява, точно за да не стане объркване. А се случва да се обърка човек, дори и пилот.
Напрай Чакра Фролова Защото Ф 16 не я може Аэ Эбете си макята НАТООВЧА https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mig-29-se-varnaha-na-graf-ignatievo-aviobazata-gotova-i-za-f-16-snimki
На тези, които са принуждавали журналистите да трият снимки и записи няма ли да дадете?
Терзиев загина поради същата причина - недостатъчна височина за маневрата. Все пак въпроса ми е каква височина са виждали пилотите в уредите? ГПС например лесно се лъже. И има още едно съвпадение: този самолет точно преди този полет е бил модернизиран. Също като самолета на Терзиев.
Ама черната кутия що е оранжева?
Айде последния който излезе да угаси лампата.....,, нали нашите евро атлантици са живи и здрави, те ша на уравят.
Тези които прекратиха договорите ни с Русия за поддръжка ка тези самолети са за директен затвор....само че аз се обзалагам че вината ще е на пилотите. Ето ви натовска армия.
Провери си пропагандата преди да пишеш глупости. ЛЗ самолетите са Чешко прозиводство. Миг 29 и СУ 25 са Руски. Затова отива в Чехия. Друг е въпроса дали прозиводителя няма да пипне записа ако се окаже ,че е било авраия. Същото стана и Мига на Терзиев , черната кутия беше пратена в Русия и от РСК Миг побързаха да обвинят пилота.
Продължаваш да пишеш глупости. Били сме спрели договора с Русия и затова сме купили Чешки.... Самолетите са купени на траншове от Бай Тошово време. Най-старите от 80те ги разформироваха. Последния трашн беше 94-95г. Самолетите бяха купени не като бойни , а тренировъчни ,за да заменят едни антики от 50те които ВВС ползваха. Тези самолети нямат нищо общо с разтрогнатия договр. Спри да пишеш глупости !!!
ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ СЕ УБЕЖДАВАМ ЧЕ НИ УПРАВЛЯВАТ , ОХРАНЯВАТ И ОТБРАНЯВАТ -( НЕИЗВЕСТНО ОТ КОЙ) АБСОЛЮТНИ МАЛОУМНИЦИ , КУПУВАШ ТЕХНИКА КОЯТО ИМА ЗАПИСВАЩО УСТРОЙСТВО НО БЕЗ ДА МОЖЕШ САМ !!! САМ !! ДА ПРОЧЕТЕШ КАКВО Е ЗАПИСАЛА И ДА АНАЛИЗИРАШ СИТУАЦИЯТА --- ТЪПО ТЪПО И ПАК ТЪПО ТАКА БЕШЕ И С ПАДНАЛИЯТ МИГ 29 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Това, че си толкова проЗд и технически неграмотен, не прави мненията ти достоверни. Черните кутии се разчитат от ПРОИЗВОДИТЕЛЯ! Набий си го това в кухата кратуна! Веднъж завинаги!
защо са изтрили снощният ми коментар? В него писах, че тиви канала Нешънъл Географик има такава рубрика "РАЗСЛЕДВАНЕ НА САМОЛЕТНИ КАТАСТРОФИ" по истински случаи. Писах, че всякакъв коментар от моя страна е излишен. Заглавието на сериала е показателно. АКО ИМА ЧОВЕК, който си прави илюзии, че самолетите не катастрофират и не се разбиват, аз ще го опровергая. Нека погледа малко това предаване по Национал Географик. И тогава да коментира и иска оставки от някого си. Ако не ставаха катастрофи дори в Америка, нямаше да го има този сериал по телевизията!
Защо ги няма удивителните " ! " в края на надписите ? !
МВР и МО са пенсионерски клуб състоящ се от 8 хиляди пенсионера дето точат държавата с пенсия и заплата
Не разбирам какъв е смисълът от провеждане на въздушни демонстрации със самолети на 30+ години. Какво и на кого се показва. Колко са стари самолетите или колко са добри пилотите. Жалко за пилотите.
Авио-шоута със стари самолети се правят в Цял свят. Миг 29 не се произвежда над 20г , но Руснаците имат цяла демонстрацоонна ескадрила. Украинците имаха същото със СУ-27. Американците имат такива с Ф18 и стари Ф16 на по 30-40г. Дори гяляма част от бомбардировачите в света са от 50-60те. Б52 от Виетнам и ще летят до 2035г. ТУ-95 (от 50те) , още се леят но-стоп ТУ-165 от 80те , бомбят Украйна всеки ден. Иранците още летят с Американски Ф4 Фантом продадени от времето на Краля (преди исмямистите). Не е важно колко е стар самолета ,а колко е поддържан ! Нашите канибализараме части от 2-3 самолета ,за да може 1 да лети.
Чехия е задължена да предаде записите на армията обратно и тогава манипулациите започват. Записа на Терзиев беше поправен., излязоха част от него и потулиха случая. Тъй ще стане и с тоя. Прецедента е замесен
бахти и експертите, бахти и армията на видеото се вижда че пилота закъсня с маневрата ( надолу ) с около 2,3 секунди и изгуби 50 метра (условно) в завършека сега, дали му е станало лошо, дали дефект или перчене пред натовците
Според мен не закъснява, а въобще не я започва. Вертикално се забива. Дали не е припаднал?
Има ли нещо в тази марионетна държава, което можем да свършим сами, без да опираме до помощ отвън?
Когато лупингът не е в една вертикална равнина е неправилен. Опитен летец, особено инструктор не би трябвало да има проблем да изпълни фигурата отлично. В случая това не се случи и възникват въпроси за: 1. подготовката на летците - никъде не видях колко часа имат за годината двамата пилоти, съответно да видим каква натренираност имат; 2. видяхме твърде малко факти, но за сметка на това кой ли не се изказа. Просто трябваше да се покаже полетния план, да видим какви задачи са поставени на летците и доколко са изпълнявани. Има ли подавани команди за допълнителни маневри? 3. В България все още се намират пилоти от времето, когссто имахме истинска авиация, с много стотици часове на Елки. Пуснете им пълното видео, веднага ще Ви кажат има ли пилотска грешка. Със сигурност има две секунди, в които самолета опитва да набере скорост, преди да го изтеглят, което може би определи и трагичните последствия заради малката височина; 4. В крайна сметка не чухме и дали пиропатроните и катапултните седалки са били ок, или всичко около тях е на хвърчащ лист и фиктивен подпис? И да, повторението на три идентични катастрофи, с много малък запас от височина, говори за тенденция. Защо не са взети мерки? Загубихме три машини, загубихме безценни кадри.
Бг манталитет... винаги сме голема работа, докато нещата не станат сериозни и отговорни! Когато това стане- и хоп, някой да помагаааа...
О! Вече се говори за съвместна грешка. "Възможно е там, ръководителят, който ръководи, наблюдава това изпълнение, както на всички други, в случая да е дал някаква команда, но командата не може да бъде винаги задължително изпълнена, ако води до опасно завършване на полета. Така че тук можем да говорим за някаква съвместна грешка, ако е имало такава команда", смята бившият военен пилот Спас Спасов.
Всичко е е един мизерен цирк. Отново абсолютно неадекватни български военни... винаги все най за нещо да помага... Педалски народ в ебати и смешната псевдно-държавица!
След като нашата армия е в алианса защо има надписи на руски език
предния път един българин загина в рассийски самолет, произведохме го посмъртно в герой, и .....изпратихме "черната кутия" която явно не е черна, в .... ми в рассия, та те да ни кажат оти се е разбило фърчилото! нищо не ни казаха!!! сега двама българи отпътуваха във вечните самолетни полета със самолет от чехия, и ние це изпратим оранжевопембяната кутия в чехия!? пак нищо няма да научим
Бг манталитет... винаги сме голема работа, докато нещата не станат сериозни и отговорни! Когато това стане- и хоп, някой да помагаааа...
Галфон такъв. Кутиите се пращат за разчитане при производителя.
умньо, дори в гадните щати викат независими външни експерти! щото искат да знаят истината! а мухлярите питате за мнение ...производителите!