Трагедията в Генуа в снимки
Картината е апокалиптична, твърдят очевидци на злополуката
Обратно в новинатаКоментари - Трагедията в Генуа в снимки | Днес.dir.bg
Коментари
Като гледам каква е реакцията в Италия/политиците/, се успокоих за България!!! Лично съм "висял" в големи "тапи" на този мост, което със сигурност не би могло да се предвиди при проектирането му, но е могло да се предвиди от концесионера!!! Адмирации са статията!!!
цитат "съобщават за над 20 загинали хора"..за марсианци коали и панди още не е ясно...да ви таковат манафите дирници неумите .
Перманентна демонстрация и белег за съсловна и професионална принадлежност към лекарското братство е наличието на стетоскоп на врата на всеки лекар. (Като конски хамут!). За какво ли му е стетоскоп на един офталмолог или рентгенолог?!! Електротехникът може да бъде разпознат по наличието на фазомер или на "аркашка", изводите на която висят от омазнените джобове на отдавна излинялата на гърба му и посивяла във времето работна рубашка, "попивала потта солена на усилни дни". Електроинженерът би трябвало видимо да носи изводите поне на един осцилоскоп или на някой мултиметър, а в добавка и на малка логаритмична линийка. Ремарка: Мултиметърът, това е обикновен мултивибратор, на който вагиналният вибратор е заменен с метър! Поука от тези атрибути обаче няма! Поуката единствено е налична само при канадските инженери, който след дипломирането си гордо и с горчивина носят стоманени пръстени, изработени от запазеното желязо на срутил се в миналото мост. Затова, отсега нататък, на италианските строителни инженери би трябвало да им слагат халки на носа, както при биковете, (мингиш), които да са направени от напрегнатата стомана на моста, и които да им напомнят за грешките в концепциите, изчисленията, пропуските в познанията по съпромат, както и за "ползата" от икономия и кражба на строителни мат,риали!
Вижте кога е строен моста и сами решете кой е можел да вземе такава държавна поръчка в Италия по това време. Мафията е в апогея си и стрпителството и държавните 1поръчки са нейн приоритет. Нищо познато ли не виждате около вас сега в Бг?
На мен ми прилича на бомбичка,разгледах моста "приживе" - мостът е имал 3 опори,паднала е външната-западната,цялата опора я няма от основата,това е смущаващо защото там товароносимоста на моста е най-голяма! Ако е бил претоварен ще се скъсат носещите въжета и ще падне платното между опорите а не самата опора до основи! Няма как средата на моста между две опори която се изчислява с коефициент на сигурност 2,2-2,5 да издържи на натоварването а опората да не издържи същото натоварване!
Сега въртята сучат ,и всичко друго се говори,но само истината НЕ! Фалиралата инженерия на калабриеца Рикардо Моранди. Един мост паднал във Венецуела и един мост във индия,дето ако не хвърлят всяка година милиони ще се струполи същия миг! И всичко това строено от най великия архитект на всички времена ,мислеще се за строител на бруклински мостове ,а оставил след себе си само разрушения и смърт!
Италианците са едни от най добрите строители в света. Като си опмисля, че и в България строим мостове и магистрали, страх ме хваща.
Знаели са ,че е дефектен и цимента не е бил добър при строежа. Поради некачественият бетон ,който е използван мостът многократно е слягал неравномерно и са правени хиляди корекции за да бъде изравнен хоризонтално.Правени са толкова много ремонти през годините,че този мост е станал златен. Инжинерът Антонио Бренчич -преподавател по архитектура с арамиран бетон към Генуазкия университет ,правил изследвания през 2016 година казва-През 80 те -90 те години са правени многократно ремонти защото мостът си е променил височината и започва на места да губи хоризонталност на платната . Това се случва поради използването на некачествен бетон и неправилно хоризонтално улягане на във колоните и платната. През тези години са сменени и въжетата които са държали платната със друг модел въжета със променена структура. Същият инжинер през 2016 -та година във едно интервю заместният вестник във Генуа- Il Secolo XIX ,казва-Падането на един мост означава ,че е имало серия от грешки, първо във преоктирането,после при подръжката и не на последно място -увеличаване на натоварването му със неправомерно увеличаване на трафика по моста от службите отговарящи за това! Даже може да е достатъчно следното условие за да се срути един мост-пропускане на тежкотоварни камиони във централната част на моста ,където товароносимоста му е два пъти по малка. Преди 50-те години-Продължава инжинерът,всички първокласни италиянски мостове са проектирани така,че да могат да издържат във централната си част тежеста на танк М4 Шермън .По късно стандарта за тегло на танк се изменя защото идва новият американски танк М1Абрамс за стандарт на тегло за държавите членки на Нато.М1 Абрамс,вече е със тегло 60 тона и всички мостове във Италия преминават през структурна модернизация за да издържат това тегло.Според италиянските закони за инфраструктурата,мостовете трябва да издържат до два пъти и половина максимално допустимото тегло в централната си част. Между другото,не се взема в предвид,че след 20-30 години експлоатация настъпват струкурни промени във желязобетона при постоянно увеличаващо се натоварване и е нужно да се влагат огромни капитали за да може мостовете да продължат да понасят товар. Във случаят със моста Моранди във Генуа за да се подсилват неефективно- външно колоните със нови ризи от желязобетон ,излиза толкова скъпо,че по икономично ще бъде ,да се събори мостът и да се построи нов според новите правила за товароносимост! През 2009 година се проучва за публичен дебат, възможноста за събарянето на този мост . Във връзка със това се прави план за евакуацията на хората живеещи близо до моста и . Асоцияциата за Магистралите във Италия обаче ,критикува проекта за събаряне ,като заявява,че мостът има стратегическо значение,тъй като годишно осъществява над 25,5 милиона транзита за година и във бъдеще се очаква да пропуска още 30 % отгоре. Проектът за събаряне е спрян! Да де ,ама със стар и контруктивно дефектен мост -ето какво се случи!
Но, италианчетата не се славят като принципни момчета, и резултатът е на лице! Въпросът е , ще поеме ли някой отговорност за трагедията... и да понесе последствията!
За съжаление ,при италиянците си остава гадният навик да си прехвърлят горещият картоф от едни ръце във други ,докато не премине времето за юридическа давност. Така беше и със пожара на Moby Prince през ноща на 9 -ти април 1991 година където загинаха 140 души.Мемориална плоча със имената на загиналите, стои във парка покраи морето на гърба на Екс -корабостроителницата Братя Орланди -Сега Бенети! И още хиляди случаи... До сега -няма виновен!
Знаели са ,че е дефектен и цимента не е бил добър при строежа. Поради некачественият бетон ,който е използван мостът многократно е слягал неравномерно и са правени хиляди корекции за да бъде изравнен хоризонтално.Правени са толкова много ремонти през годините,че този мост е станал златен. Инжинерът Антонио Бренчич -преподавател по архитектура с арамиран бетон към Генуазкия университет ,правил изследвания през 2016 година казва-През 80 те -90 те години са правени многократно ремонти защото мостът си е променил височината и започва на места да губи хоризонталност на платната . Това се случва поради използването на некачествен бетон и неправилно хоризонтално улягане на във колоните и платната. През тези години са сменени и въжетата които са държали платната със друг модел въжета със променена структура. Същият инжинер през 2016 -та година във едно интервю заместният вестник във Генуа- Il Secolo XIX ,казва-Падането на един мост означава ,че е имало серия от грешки, първо във преоктирането,после при подръжката и не на последно място -увеличаване на натоварването му със неправомерно увеличаване на трафика по моста от службите отговарящи за това! Даже може да е достатъчно следното условие за да се срути един мост-пропускане на тежкотоварни камиони във централната част на моста ,където товароносимоста му е два пъти по малка. Преди 50-те години-Продължава инжинерът,всички първокласни италиянски мостове са проектирани така,че да могат да издържат във централната си част тежеста на танк М4 Шермън .По късно стандарта за тегло на танк се изменя защото идва новият американски танк М1Абрамс за стандарт на тегло за държавите членки на Нато.М1 Абрамс,вече е със тегло 60 тона и всички мостове във Италия преминават през структурна модернизация за да издържат това тегло.Според италиянските закони за инфраструктурата,мостовете трябва да издържат до два пъти и половина максимално допустимото тегло в централната си част. Между другото,не се взема в предвид,че след 20-30 години експлоатация настъпват струкурни промени във желязобетона при постоянно увеличаващо се натоварване и е нужно да се влагат огромни капитали за да може мостовете да продължат да понасят товар. Във случаят със моста Моранди във Генуа за да се подсилват неефективно- външно колоните със нови ризи от желязобетон ,излиза толкова скъпо,че по икономично ще бъде ,да се събори мостът и да се построи нов според новите правила за товароносимост! През 2009 година се проучва за публичен дебат, възможноста за събарянето на този мост . Във връзка със това се прави план за евакуацията на хората живеещи близо до моста и . Асоцияциата за Магистралите във Италия обаче ,критикува проекта за събаряне ,като заявява,че мостът има стратегическо значение,тъй като годишно осъществява над 25,5 милиона транзита за година и във бъдеще се очаква да пропуска още 30 % отгоре. Проектът за събаряне е спрян! Да де ,ама със стар и контруктивно дефектен мост -ето какво се случи!
Следете межд. политновини, и в частност италианското участие в тях! Няма теория за комспирации, всичко е действителност!
Такива неща се получават, когато Инвеститорът разпорежда на инженерите как да строят.Не сме далече от тази практика!БОГ ДА ПРОСТИ НЕВИННИТЕ ЖЕРТВИ!
И не е само при строителите така. Ако ви се струва че сте заобиколени от боклуци които постоянно се трошат, да знаете че проблемите най-често не се дължат на инженерите, а на инвеститорите. В тази връзка ме е страх да помисля как е при фармацевтите и докторите. При соца обратната връзка по пари (пари правят повече пари) беше абс отсечена, а сега е наопаки, има абс яка положителна обратна връзка по пари.... нема свърши добре тази система.
Не че не е терористичен акт, а може да е мълния, или износване от употреба, но нищо не е случайно! Бог разрешава да става добро или лошо- зависи от човека, как е живял, какво е правил на тази земя. Така, че, хора, покайте се от греховете си и вярвайте в Исус Христос, Той е Спасителят, защото може да дойдат и по-лоши времена, а само Господ може да опази живота ни!
Но каква е причината да падне този мост? Обикновено такива съоръжения се строят със значителен аванс спрямо натоварванията върху тях.
Проектантска грешка И/ИЛИ икономия на материали при строежа.
Не ги проектира само един човек. Струва ми се, че проектантска грешка е изключена. Освен това съоръжението е старо, а не ново.
Президентът Тръмп е взел решение за закриване на Федералния резерв!... Живеем в най-интересните времена!
Случващо се! Живеем в края на времената (епохата), както е казано в Новио завет на Св. Библия, така че стойте си вкъщи и се грижете за себе си и близките си!
Почти всеки ден медиите използват фрази "апокалиптични картини" , " библейски размери" , "апокалиптични бедствия " , но не цитират Словото Божие и не дават изход , отговор, решение на ситуацията . "1. В същото време присъствуваха някои, които известиха на Исуса за галилеяните, чиято кръв Пилат смесил с жертвите им. 2. И Той в отговор им рече: Мислите ли, че тия галилеяни са били най-грешни от всичките галилеяни, понеже са пострадали така? 3. Казвам ви, не; но ако се не покаете, всички така ще загинете. 4. Или мислите ли, че ония осемнадесет души, върху които падна силоамската кула и ги уби, бяха престъпници повече от всички човеци, които живеят в Ерусалим? 5. Казвам ви, не; но ако не се покаете, всички така ще загинете." Лука 13:1-5 Покайте се и приемете Исус Христос в сърцата си и ще имате вечен живот.Той умря на кръста за нас,за нашите грехове , даде живота си за нас. Това този покварен и погиващ свят не може да го даде .
Вижте какво пише в The Bulgarian Times за пожара, изпепелил гръцкото куротно селище преди десетина дни и за пожарите в Калифорния!
Нибиру да се окаже действителна и апокалиптичните предсказания да се сбъднат... и кой от къде е...Но няма да се плашите! Всичко е писано отдавна какво ни очаква. Н оживотът продължава и ще продължи, и не трябва да се отказваме от него. Айнщайн има интересна фраза в този смисъл: Животът е като каране на колело! Спрем ли да въртим педалите, губим рав новесие и падаме!
Има още интересни мисли, като : "Колкото повече се занимавам с наука, толкова повече вярвам в Бог." И нещо за българите: "Целият свят се прекланя пред Айнщайн, а аз се прекланям пред българина Петър Дънов." (Изказване на Айнщайн на св. конгрес на физиците в Париж в началото на мин. век.
Когато строи и ремонтира мафията е така.
абе джурналя! а за трагедията в България в снимки, а/ то по-лошо от конц. лагер, лудница и сметище стана! и хора веке нема! само европейци останаха!
Преди 3-4 год. имаше силно заметресение в северна Италия. В бедно от градчетата бяха изпопадали панелни блокчета, като панелите били само снадени като в Лего играчки, без заварки, спестени за по-евтино, защотот тази част от Италия не била земетръсен район! Минах оттам 3 седмици след земетресението и тази история ми беше разказана от местен инжинер, с който случайно пътувахме в един и същи жп вагон.
На италианците. Лигурия е най-красивото място в Италия. А като си помисля, че имах намерение да пътувам до Генуа на екскурзия тези дни... Жалко за хубавия град...
Най-голямата измама и лъжа е,че от светкавица може да е паднал моста!!! Може да е имало светкавица от детонирането на взрива,заложен от някой...Истината ще излезе след време,не сега !!!!!
Защо няма реплика на репликите?? Очаквам отговор...
2007 година падна моста на Интерстейт I-35W Mississippi River bridge в Минесота. Март месец тази година падна друг мост във Флорида, който затисна няколко коли. Сега пък мост в Италия... Всичкит тези трагедии които се случиха с такъв тип конструкции трябва да бъдат внимателно разгледани и от нашите проектанти и инженери и да не чакамае следващата трагедия да се случи у нас.
За жалост и у нас магистралките също ги строи мафията : най-скъпите на км в Европа, ноо : 1/3 от парите се връщат на тези , които са ги "отпуснали" от ЕСъюза , 1/3 се "дължат" по право на Трзи, които са "издействали" парите от ЕС , и с останалата 1/3 се строи, като изобщо не може да се пресметне колко са откраднали строителните фирми, работниците и техните началници, и .. и квото остане се налива асфалт директно върху баластрата - основно пръс .. Да ни пази Господ ! Ама, и Той до кога ??
Итересно!!! Защо не приемат ИСТИНАТА, тоест ТОВА е поредният ТЕРОРИСТИЧЕН акт в сърцето на баба Европа!!!!!
Тези италианци не се научиха да строят - виж кулата в Пиза
След като са я построили до половина и почвата е поддала, италянците са променили корено плановете и са продължили да я строят знаейки, че кулата ще стой наклонена! Това само по себе си е генялно стройтелство - те са я направили да е уникална в цял свят. Горната една трета от кулата е крива спрямо долните две трети и освен това тежестта и от едната страна е в пъти по-тежка от колкото от другата страна, за да може да продължава да стой наклонена в продължение на векове, без да има опасност да падне! А нашите генялни инженери и права кула не могат да построят, камоли наклонена, без да пада!
Нашите инженери може да не са гениални, но добре, че нямат твоя правопис, та да не си затрупан под някоя сграда ...
се майтапеше със сина си, че писал олиото ОЛЮ. Та сега и ти - генялен?? Май си за първо отделение!!